close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I: Golf 1 Cabrio Slaat niet meer aan na beurt

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 GTI

Hoi

Ik heb gisteren een Golf 1.6 GTI Cabrio een beurt gegeven

Olie filter
Luchtfilter
Bougies
Olie
Rotor
Verdeler
Contact punten
Condensator
Bougie kabels
Na dat het vervangen was wilde ik de auto starten, maar nee deed niets (draait wel maar slaat niet aan)

Na 5 uur zoeken en proberen loopt ie nog steeds niet
Maar als je hem sleept loopt ie in pakweg 20 meter
Loopt niet goed en wil ook niet blijven draaien
af en toe wil ie wel aan slaan of slaat zelfs aan maar valt ook direct weer uit.

Iemand een idee wat het kan zijn ?

Harm

Geplaatst door

madmax1969 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk zit er iets niet goed : Bougiekabels juiste volgorde ? Punten goed afgesteld ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Mee met Paul.Koolstofstift in delcokap?Juiste delcokap?Opening punten?Aanslepen is niet zon goed idee.M vr gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=auto-peter]Mee met Paul.Koolstofstift in delcokap?Juiste delcokap?Opening punten?Aanslepen is niet zon goed idee.M vr gr Peter[/quote]
Ook met de orginele kap wil ie niet lopen, waarom we hem hebben gesleept was puur om te kijken of hij wel wou lopen of helemaal niet.
Punten zijn gestelt op 0.40
Kabels zijn ook meerdere keren gekontroleerd staat ook goed.

Harm

madmax1969 0

16 jaar

[quote=madmax1969][quote=auto-peter]Mee met Paul.Koolstofstift in delcokap?Juiste delcokap?Opening punten?Aanslepen is niet zon goed idee.M vr gr Peter[/quote]
Ook met de orginele kap wil ie niet lopen, waarom we hem hebben gesleept was puur om te kijken of hij wel wou lopen of helemaal niet.
Punten zijn gestelt op 0.40
Kabels zijn ook meerdere keren gekontroleerd staat ook goed.

Harm[/quote]
heeft vonk, en ook brandstof ??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=madmax1969][quote=auto-peter]Mee met Paul.Koolstofstift in delcokap?Juiste delcokap?Opening punten?Aanslepen is niet zon goed idee.M vr gr Peter[/quote]
Ook met de orginele kap wil ie niet lopen, waarom we hem hebben gesleept was puur om te kijken of hij wel wou lopen of helemaal niet.
Punten zijn gestelt op 0.40
Kabels zijn ook meerdere keren gekontroleerd staat ook goed.

Harm[/quote]
heeft vonk, en ook brandstof ??

Gr. paul[/quote]
Ja alles lijkt te werken, Maar vind het zo rasar hij is rijdent bij me gekomen, en na het vervangen van alles is ie er mee gestopt, ook hebben we alles terug gezet maar werkt ook niet meer.

madmax1969 0

16 jaar

valse lucht?? met vervangen van het luchtfilter miss een slang ingeschuurt ofzo?

massa ook goed gechect??

Henkk 0

16 jaar

Heb ik het goed dat je de complete verdeler hebt vervangen? Als dat zo is heb je hem er daar wel in de juiste positie ingezet . Het lijkt er op dat de vonk niet op het juiste moment komt. (er is nu toch wel vonk en brandstof?) Controleer in ieder geval de afstelling zoals hieronder aangegeven.
Draai de motor aan de bout van de krukaspolie of krik hem op aan draai aan het voorwiel tot het BDP merkteken "0" op het vliegwiel tegenover het merkteken in de openning van het koppelingshuis ligt. Controleer of de kleppen van de eerste cilinder gesloten zijn. Als dit niet zo is de motor nog een slag draaien. Draai de aandrijfnok van de oliepompas evenwijdig aan de krukashartlijn en draai de rotor van de stroomverdeler tegenover de kerf voor de eerste cilinder in de rand van de stroomverdeler. Steek zo de stroomverdeler in de boring en zet hem vast.
De basis afstelling van de puntjes is inderdaad 0,40 maar de fabriek schrijft voor dat daarna de contacthoek moet worden afgesteld op 47 +/- 3 graden. Als laatste het ontstekingstijdstip afstellen.


vr.gr. Theo

[quote=Henkk]valse lucht?? met vervangen van het luchtfilter miss een slang ingeschuurt ofzo?

massa ook goed gechect??[/quote]
massa en ook alle slangen hebben we gecontroleerd, en was niets mee aan de hand

madmax1969 0

16 jaar

[quote=Theo Sparenburg]Heb ik het goed dat je de complete verdeler hebt vervangen? Als dat zo is heb je hem er daar wel in de juiste positie ingezet . Het lijkt er op dat de vonk niet op het juiste moment komt. (er is nu toch wel vonk en brandstof?) Controleer in ieder geval de afstelling zoals hieronder aangegeven.
Draai de motor aan de bout van de krukaspolie of krik hem op aan draai aan het voorwiel tot het BDP merkteken "0" op het vliegwiel tegenover het merkteken in de openning van het koppelingshuis ligt. Controleer of de kleppen van de eerste cilinder gesloten zijn. Als dit niet zo is de motor nog een slag draaien. Draai de aandrijfnok van de oliepompas evenwijdig aan de krukashartlijn en draai de rotor van de stroomverdeler tegenover de kerf voor de eerste cilinder in de rand van de stroomverdeler. Steek zo de stroomverdeler in de boring en zet hem vast.
De basis afstelling van de puntjes is inderdaad 0,40 maar de fabriek schrijft voor dat daarna de contacthoek moet worden afgesteld op 47 +/- 3 graden. Als laatste het ontstekingstijdstip afstellen.


vr.gr. Theo[/quote]
de verdeler past maar op 1 manier.

We hebben jou raad even opgevolgt en tot mijn verbazing stond de auto 90 graden verkeerd, Hoe hij het uberhoupt heeft gedaan is mij een raadsel, hij loopt nu wel maar nog niet helemaal goed na wat controles lijkt het er op dat de brandstofpomp ook niet zo super meer is leverd maar 0.4 Bar, dus hebben nu een andere geregeld en die word er zo op gezet en dan kijken of het werkt.

Harm

madmax1969 0

16 jaar

Als je een andere/nieuwe verdeler hebt geplaatst is die dan wel van het juiste type. Dit i.v.m. de centrifugaal en vacuumvervroeging die van elk type weer anders kan zijn. Vacuumslangen niet lek en goed aangesloten? Contacthoek met meter afgesteld en ontsteking met afstellamp op de juiste voorontsteking afgesteld?
Hoogspanningskabels goed aangesloten. Cilinder 1 is merkteken op de rand van de verdeler. Verder volgens ontstekingsvolgorde.

vr.gr. Theo

[quote=Theo Sparenburg]Als je een andere/nieuwe verdeler hebt geplaatst is die dan wel van het juiste type. Dit i.v.m. de centrifugaal en vacuumvervroeging die van elk type weer anders kan zijn. Vacuumslangen niet lek en goed aangesloten? Contacthoek met meter afgesteld en ontsteking met afstellamp op de juiste voorontsteking afgesteld?
Hoogspanningskabels goed aangesloten. Cilinder 1 is merkteken op de rand van de verdeler. Verder volgens ontstekingsvolgorde.

vr.gr. Theo[/quote]
Er word nu een nieuwe spinnekop geplaatst want het lijkt er op dat daar het probleem inzit
De membraam die er in zit gaat erg stroef.

Harm

madmax1969 0

16 jaar

Probleem opgelost

De spinnekop was de oorzaak van het niet meer willen lopen en er bleek in een slang die de druk regelt naar de spinnekop een scheurtje te zitten, De auto loopt nu weer als een zonnetje.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Harm

madmax1969 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.