Hallo
Bij een golf 1 1100GL uit 1983 is er een probleem bij een graad of 6 of lager. Bij een koude start totdat de motor op bedrijfstemperatuur is en de thermostaat al open is loopt de auto zowel stationair als rijdend niet goed en slaat soms zelfs af. Bij het probleem, zijn de toeren doormiddel van de choke ook niet te regelen.
Contacthoek en andere afstelmogelijkheden zoals co zijn in orde.
Ook alles heb ik gereinigd of bekeken, van sproeiers tot ontstekingssysteem.
Volgens mij zit het probleem in het voorverwarmen van de toevoerende lucht, of het mengsel.
Wie kent het probleem of heeft een tip.
Alvast bedankt,
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voorverwarming ontbreekt waarschijnlijk. Werkt de klep in de luchtfilterkast wel, en zijn alle slangen van de luchtfilterbak naar de uitlaat aanwezig. Is de blikke plaat die het uitlaatspruitstuk afdekt er ook nog??
Kijk ook eens in het chokedeksel of de bi-metalen veer niet kapot is .
Als je tenminste een Solex 31/34 PIC carburateur hebt.
mvg,
Hans.
Is het ongeveer het zelfde verhaal als hieronder beschreven?
Mijn Schoonvader heeft een probleem met zijn golf 2 uit 11/1983 (1300cc) 200.000 Km
Met een koude motor rijdt hij nogal hortend en stotend weg en slaat een paar keer af als men bij een kruispunt moet stoppen,slaat hij af en loopt slecht stationair e.d.
Bij optrekken in het begin geen vermogen maar eenmaal een beetje op snelheid, gaat hij in een maal wel vooruit.
met een warme motor heeft hij nergens last van.
Carburateur, bougies en kabels vervangen maar geen verbetering.
Weet iemand waar dat aan kan liggen? ontsteking? benzine? lucht ? choke?
18 jaar
marcel...
voel of er speling aanwezig is op de rotoras! --> > < op en neer is normaal
paul,
Hoi,
Alle slagen zijn er nog natuurlijk en de afdekplaat op het uitlaatspruitstuk ook. Wel ontdekte ik dat de carterdampleiding helemaal verduurd en gescheurd was. Die zit vanaf bovenkant carter tot in het luchtfilterbox. Ik weet niet of het hier aan kan schelen maar ga er een andere op zetten. De klep in mijn luchttoevoer slang zal ik eens controleren of die wel beweegt. Weet niet of je dat zo kan zien, maar zal eens kijken.
Bedankt voor elke reactie en zal jullie op de hoogte houden.
18 jaar
Hallo iedereen,
Na wat denken en zoeken probleem gevonden. Leiding van de carterdamp afzuiging naar het luchtfilterhuis helemaal gescheurd. Vervangen, en nu geen gestotter meer.
Bedankt voor de tips
18 jaar
Klinkt echt als voorverwarmingsprobleem, ik heb hetzelfde met mijn Golf 1 uit 1983. Bij m'n Kever was alleen de thermostaat in het luchtfilter kaduuk en kon ik vernetering krijgen door direct de vacuumslang aan te sluiten op de vacuumklep. Voldoet als noodoplossing. Ga dit ook bij de Glf proberen. Anders op zoek naar ander luchtfilterhuis. Alleen de thermostaat of vacuumklep vervangen lijkt niet mogelijk?.........
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar