Volkswagen Golf IV: Golf 1.4 16v bokt enorm tussen +/- 1800 tot 3000RPM.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Goedendag heren,

Ik heb hier een auto staan welke ik gekocht heb voor de handel.
Zonder te rijden in de auto heb ik de distributieriemen met alles er op en er aan vervangen (ivm lekke waterpomp) + olie, filters, kvs, etc.

Vervolgens heb ik de auto voor een proefrit meegenomen, maar constant tussen de 1800 en de 3000RPM schokt de auto heel erg, vergelijkbaar met een hobbelpaard, of als je te laag in de toeren zit, het is behoorlijk irritant en eigenlijk niet mee te rijden.

Wat heb ik gedaan?:
Olie + filter vervangen,
Luchtfilter vervangen,
Gasklephuis compleet gereinigd,
Bougie + bougiekabels vervangen,
Bobine uitgewisseld,
EGR Slangetje los getrokken,

Ik ben ten einde raad, wat kan dit zijn??!!

Groeten,
Kaan

Kaantje

Geplaatst door Kaantje (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

wopitop (0) PRO, 8 jaar geleden

storingen uitgelezen? evt loggen tijdens de rit.

Kaantje (0) PRO, 8 jaar geleden

Totaal geen foutcodes.. :/ Ook niks geks tijdens loggen..!

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Staat de distributie niet een tandje verkeert ? (gebeurt nog weleens)

Gr. paul

Kaantje (0) PRO, 8 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Staat de distributie niet een tandje verkeert ? (gebeurt nog weleens)

Gr. paul[/quote]
Heb hem met een speciale locktool gelocked. En zo vervangen. Nog paar keer nagechecked..

Kan het niet de versnellingsbak zijn? Vind het heel onlogisch klinken, maar het gekke is dat als ik de koppeling lichtjes bedien zodat ie slipt, dat ie dan niet meer bokt/stottert..??

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Ja maar dan wordt hij ook minder belast als je dat doet.
Hoe loopt hij stationair en als je in z'n vrij opeens vol gas geeft? Gaat dat dan wel allemaal zonder stotteren e.d.?

Kaantje (0) PRO, 8 jaar geleden

Stationair loopt hij als een zonnetje, in de neutraal ook gewoon als je gas geeft of vasthoud..

stefan84 (0), 8 jaar geleden

En onder op de krukas heb je hem op 4V gehouden ?

Controleer de mapsensor eens, zit aan de zijkant van de inlaat, langs de peilstok..

Anders eens de compressie meten of lektest doen, de geleiders in de kop hoddelen ook vaak uit waardoor de klep niet meer goed kan sluiten en daardoor compressie verlies optreed..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.