close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 1998 1.6 openluchtfilter

Bouwjaar: 1998

Het advies kreeg ik van een collega, die het bij zijn eigen golf heeft geplaatst ( blijkbaar wist hij precies wat hij deed, dus niet!!!)

Heren bedankt voor jullie snelle en deskundige reactie's

Groetjes andré

Geplaatst door

A.e van Twillert (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De interessen voor een open luchtfilter systeem is over volgens mij!!

snowman11000 0

18 jaar

Met een open luchtfilter systeem behaal je geen enkel voordeel met de door u genoemde punten.

DE NADELEN ZIJN!!

* Meer vuil en vocht in de motor.
* Meer lawaai door aanzuiggeruis van het Filter.
* Geen merkbaar veschil in vermogen - door enkel een open filter te plaatsen.
* Verbruik zal er zeker niet minder van worden.
* Luchttoevoer motor is slechter geworden door een open systeem
* Geen koude start regeling meer bij een open systeem.
* Vooral in de zomer zuig deze dan de omgevings warmte van de motor aan.
* De motor kan eeder overhit raken vooral in de file en of stads verkeer.
* De (LMM) indien aanwezig verkort zijn leven ook hierdoor
* Er slaat vet en vuil op de (LMM) neer en kan hiermee een verkeerde waarde geven.


Maar waarom kreeg u het advies om zo'n open systeem te gaan plaatsen?

snowman11000 0

18 jaar

Ik ben het volkomen eens met snowman. Deze luchtfilters zijn populair in het "tuners-wereldje", maar ECHTE technisch opgeleide mensen weten donders goed dat je geen power wint door simpel ALLEEN maar een open luchtfiltertje te plaatsen. Hetzelfde geldt voor een spaghetti-spruitstuk en een compleet sportuitlaat-systeem. Wanneer men serieus meer vermogen wil gaan halen uit een motorblok, zullen er MEERDERE aanpassingen TEGELIJKERTIJD doorgevoerd moeten worden. Broodje-aap verhalen van vermogenstoename door simpele luchtfilterjes e.d. zijn hardnekkig. Mochten ze AL voor een minimale toename zorgen, dan is dat in de praktijk voor de bestuurder NIET merkbaar. Er is dan slechts sprake van het zogenaamde "placebo-effect". Wat wel waarneembaar is, is het extra lawaai! En daar gaat het de meeste "tuners" om........

Santa 0

18 jaar

ja precies,

je denkt dan misschien dat je meer power hebt en sneller gaat door het geluid wat de filter produceert

maar,alle kleine beetje's zuller zeker helpen,zoals open filter,spaghetti,scherpe nokkenassen e.d.

maar dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk

stefan84 0

18 jaar

Santa ,,,Da's zeer juist uitgedrukt een''placebo - effect'' en een ieder denkt heeee ,,, de motor maakt nu plotsklaps een grommend (PK) geluid na monteren van dit Filter en dan zal het vermogen ook wel zijn toegenomen::))en dat is juist wat de Filter fabrikanten graag willen.

snowman11000 0

18 jaar

ow ja,

net zoals die debiele '' SUPERCHARGERS '' wat op marktplaats te koop staan!!

Haha

stefan84 0

18 jaar

Een auto sneller maken kost enorm veel tijd en Geld...en het ligt er maar net aan hoeveel vermogen je wenst 10 PK of 80 PK toename voor een standaard auto (zonder turbo) uiteraard ben je voor 10 (PK) extra al snel 1000,- euries kwijt incl afstellen, en da's goedkoop nog.

In de jaren 60-70 het tijdperk van de Webers en Dellorto's zal ik maar even zeggen voor de oudere Tuners onder ons..en waar ik zelf ook toe behoor. Kosten elke (PK) extra aan de krukas 100,- harde guldens extra hoe dan ook en toen waren er geen ECU - LMM - injectie ect gestuurde brandstof systemen en of zelden soms een turbo voorhanden.

Maar in combinatie met genoemde delen is dan pas een open systeem gewenst omdat de motor na die tunning gewoon meer brandstof luchtmensel nodig heeft om die extra pk te kunnen leveren....(((ect ik zou er zo een boek van kunnen schrijven!!

snowman11000 0

18 jaar

Ha, snowman, mooie tijd was dat! Kon je met een schroevendraaier nog eens wat "afregelen"..! En Stefan, zoals ik al zei: meer vermogen vraagt om MEER aanpassingen. Filtertje ALLEEN werkt niet. ECHT niet.... Illusie is echter veel goedkoper. In een kart heb je het gevoel dat je veel sneller gaat dan in een personenauto, simpelweg omdat je dichter bij de grond zit. Is dat dan misschien ook de reden waarom al die "tuners" (=petjes) altijd hun stoel zo laag mogelijk zetten....?

Santa 0

18 jaar

En voor wie me niet gelooft: zet maar eens zo'n dikke Holley-carburateur op een simpel 4 cilindertje, of een dikke
45-er Weber op een standaard 1600 kever motortje. Dan zul je erachter komen dat DAT dus gewoon NIET werkt.....

Santa 0

18 jaar

Andre,, is wellicht zo geschrokken dat hij nog even na moet denken of dat het dan nog wel zinvol is om een open luchtfilter systeem te gaan monteren.

snowman11000 0

18 jaar

ja jongens zo is dat,

Santa,dat bedoel ik ook ermee dat die kleine dingen niet echt werken,en ja over de euri's nog maar niet te spreken..

stefan84 0

18 jaar

heren hartelijk dank voor jullie advies. Ik schaf zeker geen luchtfilter aan. zo zie je maar wat voor sprookjes er rond gaan over dit soort dingen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.