Volkswagen Golf II: golf 2 1.6D start slecht

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6D

hallo
ik heb startproblemen met mijn golf 2, 's morgens wilt hij pas na heel lang proberen aanslaan en terwijl ik probeer komt er blauwe rook uit de uitlaat.
gloeibougies zijn ng geen jaar geleden varvangen en gaan ng, dieselfilter ook pas vervangen, batterij is ook ng goed, luchtfilter ook pas nieuw gezet. Ik heb op de aanzuigleiding voor de filter een éénrichtings klep staan om te voorkomen dat de diesel terug loopt. Eenmaal gestart hoor ik er niets aan
probleem is er van de ene dag op de andere gekomen
km 200.000

mvg
peter

vanstraelen pieter

Geplaatst door vanstraelen pieter (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Peter

Hij heeft als het goed is ook al een terugslag klepje in het branfdstoffilter zitten,klein wit plastic waar de retour opzit,en zit geborgt met een ijzeren pen.

Even on-topic

Gebruik de zoekfunctie eens, het is de laatste tijd al vaker behandeld.

Het probleem kan een paar oorzaken hebben :

1) Of hij gloeit niet ( zekering onder schutbord defect / Relai kapot ) Of een of meerdere gloeibougie's kapot.

2) Controleer of vernieuw de retourslangetjes van de verstuivers, en loopt ook even de aan en afvoer na,deze mogen geen lucht trekken,

Zie je ook luchtbellen in de aan of afvoer slang zitten ?

Start hij ook niet beter als je hem 2 a 3 maal helemaal laat uitgloeien ?

Gr Stefan

vanstraelen pieter (0), 14 jaar geleden

-klep heb ik er moeten tss zetten want diesel liep terug
-brandstofleidingen+retourleidingen zijn allemaal vervangen en zijn lekvrij
-aan de relais ligt het niet, gloeibougies gaan ng en 2 of 3 keer voorverwarmen haalt ook niets uit

ik begrijp er niets van....



mvg
pieter

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan kom je aan het meten = weten!

Je zegt, de gloeibougie's gaan nog goed, maar hoe weet je dat zo zeker ?? Het gloeilampje kan wel branden maar dat wil ook niet alles zeggen!

Controleer eens of er nog spanning bij de gloeiers aanwezig is, anders met een ampere tang meten hoeveel ze trekken, dan kun je kijken of er ene of meerdere kapot zijn.

Is er in de tussentijd nog wat aan de distributie of pomp gedaan ?

Gr Stefan

vanstraelen pieter (0), 14 jaar geleden

gloeibougies krijgen spanning, stroom heb ik niet gemeten, volgens mij niets mis met relais. En de kans is tg wel zeer klein dat meerdere (nieuwe)gloeibougies van de ene dag op de andere op het zelfde moment stuk gaan. Moest dat zo zijn zou hij stotterend en ng redelijk goed starten. niet zoals nu dus
2 maand geleden heb ik distributie riem vervangen, aan de pomp heb ik niets gedaan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als een of meerdere gloeibougie's kapot zijn krijg je wel degelijk dit soort problemen!

Ook heb je de distributie vervangen!

Staat alles 100% optijd en heb je de pomp erna 'fijn afgesteld' met een micro meter ??

Toch ook wel heel belangrijk dacht ik zo..

vanstraelen pieter (0), 14 jaar geleden

met gloeibougies is niets mis voor de laatste keer! heb ze inmiddels allemaal getest gehad, mijn vermoeden werd dus wel duidelijk bevestigd!
na dat ik distributie riem had vervangen liep en startte hij perfect! pomp afstellen is dan volgens mij niet nodig dus dat heb ik gelaten

sinds maandag heb ik het probleem dat hij soms wel goed start maar andere dagen dat er bijna geen leven in te krijgen is

wat ik niet snap is dat het probleem van de ene dag op de andere er gekomen is.

heb ik gwn ng 1 vraag:
Kan een mazoutpomp van de ene dag op de andere slecht gaan, ontregeld geraken of verslijten?? zoja hoe en wat??
lucht of water in leidingen is uitgesloten.


probleem dat ik heb is niet het typische probleem van gwn nieuwe gloeibougies te steken of leidingen te vernieuwen en daarmee alles op te lossen, was het dat geweest was ik nooit op dit forum terechtgekomen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Maak je je zelf nu wat wijs of probeer je dat hier te doen.?

In bericht #5 zeg je dat je de spanning gemeten hebt maar de stroom niet,nu zeg je weer dat er niks mis is met de gloeiers ?????????? Hoe ben je daar dan zo zeker van als je de ampere's niet gemeten hebt of de gloeiers getest hebt ??

En dat volgens jou het relai niks mankeerd kom je alleen achter door het te controleren, en niet door te 'denken'

De timing van de pomp doe je dmv een micrometer en dan is zeker wel zo belangrijk! Pomppositie 0,90 na O.D.P

De pomp zelf komt meestal niet veel aan, je ziet alleen vaker dat ze lekken aan het asje van de gashendel, of bij het hogedruk gedeelte..In de pomp ( helemaal voorin ) zit een ronde schijf met 4 nokjes eraan die de brandstof aanzuigt..Als deze kapot zijn loopt hij helemaal niet meer en niet soms wel en soms niet..Dit kun je ook zo niet controleren want dan moet de pomp compleet uit elkaar gehaald worden en zonder enige kennis zou ik daar ook niet aan beginnen.

Maar om antwoord te geven op je vraag :

Er komt over het algemeen vrij weinig aan deze pomp,ontregeld raken ze niet zomaar, verslijten doen alle draaiende delen.

vanstraelen pieter (0), 14 jaar geleden

heb de bougies er toen uit gehaalt en een voor een getest stefan!!!
en van die pomp heb ik nagevraagt bij mensen die er wel degelijk iets van kennen!!!!! is niet nodig om af te stellen als je de distributieriem vervangt, zolang hij goed gaat afblijven!!!!
probleem is inmiddels opgelost, het lag aan de starter die blijkbaar net te weinig toeren maakte
bleek dit forum een groote tijdverspilling te zijn

mvg
pieter

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Mensen die de distributie afstellen zonder micrometer achter in de pomp zijn in mijn ogen geen techniekers maar luiaards. Sorry.
Het is een kleine moeite en je bent zeker dat het goed is. Er wordt al genoeg gerommeld aan iemand anders zijn wagen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nou pieter..

Als je door al jou kennis en vrienden niet zo'n klein probleem als de startmotor kan acherhalen, moeten jullie nogal veel leren! Achter de pc beoordelen blijft altijd een stuk lastiger! Of hebben die vrienden met 'kennis' de verhalen van google afgehaald ?

Heb je er ook eens aan gedacht dat een oude distributie riem wat langer kan worden op den duur ??? en als hij daarmee afgesteld is, klopt er geen bal van als je een nieuwe monteerd, maar op den duur kom je er wel achter dat als de pomp veel te vroeg zal staan, je ook zo je zuigers doet smelten en die kosten wat meer moeite.

Als dit forum een grote tijdsverspilling is geweest, weet ik bijna zeker dat er niet veel gebruikers jou nog te woord staan bij je volgende probleem ( Motor reviseren )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.