Hallo allemaal,
wie kan mij helpen?? Ik dacht dat ik een lekke uitlaat had, dus mijn collega hield de uitlaat dicht met zijn handen, gelukkig niets aan de hand, totdat ik weg reed, sindsdien stottert de auto bij een constante snelheid.
Als de auto koud is loopt die goed totdat de temp op ong 60gr. komt, dan begint het ook bij stationair sputtert de uitlaat en stinkt de auto naar benzine, wat kan het zijn???
heb de temp.sensor doorgemeten(was goed), luchtmassameter is goed, stationair klep ook goed?
Ik denk zelf dat de lambdasonde kapot is, maar hoe meet ik die door en welke waarden moet ik hebben.
Iemand enig idee?? alvast bedankt voor jullie reactie
Mvg Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Martin
Ten eerste, wat was de gemeten weerstand van de temp sensor bij koude en/of warme motor ??
Hoeveel draden zitten er aan de lambdasonde ( waarschijnlijk 4 kabels ? ) en welke kleur ?
Bij 4 draden heb je bv er 2 voor de verwaming, 1 = massa en de ander is de signaal kabel, deze moet pendelen tussen 0,2 en 1 Volt bij warme motor..
Gr Stefan
Hallo
bedankt voor je snelle reactie, volgens mij heeft de lambdasonde 2 draden, de weerstand van de temp.sensor weet ik zo snel niet meer, maar toen ik de plug daar van los trok liep de motor weer stukken beter, dus zonder stotteren en sputteren, heb nu eerst een nieuwe besteld en hoop dat het dan is opgelost. maandag ik het ophalen.
Laat maandagavond wel ff weten of dat het is, zoniet dan probeer ik de lambdasonde door te meten
Alvast prettig weekend
gr. martin
15 jaar
Hallo
Ik heb zo'n zelfde probleem maar ik heb een golf IV 1998 ...we hebben pas de koppakking stuk gehad deze is gemaakt...en nu doet hij ook zo, hij pruttelt (net een oud eendje) en als je op wil trekken duurt t ff voordat hij op snelheid komt... We hebben de bougies verwisseld bij de voorlaatste bougie deed de auto het weer normaal (hij bleef goed stationair lopen) na even rijden deed hij weer raar (ging weer stotteren en pruttelen)..zou dit dan ook de lambdasonde kunnen zijn???
groetjes mike en linda
15 jaar
Martin
Grote kans dat de sensor toch een verkeerde waarde doorgeeft en hij zodoende te rijk loopt naar mijn gevoel..
De lambda kun je eens controleren, deze moet pendelen tussen de 0,1 en 1 Volt bij warme motor, 1 kabel zal wel massa zijn, de ander de signaal kabel, dit kun je even meten, dan ben je er zo achter.
@ Mike en Linda
Ik lees dat je de bougie's verwisseld hebt, zitten de kabels ook weer in de juiste volgorde erop ? Waarschijnlijk is het beter als je de auto weer even laat uitlezen, komt daar niks uit, vraag dan of ze de sensoren bekijken of deze niet afwijken, de temp sensor kunnen ze dan ook zien.
Gr Stefan
15 jaar
hallo
vandaag de sensor vervangen (48euries) was het dus niet, toch maar de lamdasonde doorgemeten, was het dus wel, heb het nu losgekoppeld en de auto stottert niet meer en loopt weer mooi stationair, voor de apk zet ik er wel een nieuwe op, anders haalt die nooit de goede co2 waarden.
bedankt voor de reacties
Gr. Martin
14 jaar
Martin
Ik zou de lambdasonde wel vervangen door een origineel exemplaar, met een immitatie krijg je vroeg of laat weer problemen omdat ze niet of niet goed werken..
Een originele kost wel wat meer, maar dan is het wel gelijk goed..
Maar heb je trouwens wel de goeie sensor vervangen ? Die kvs temp sensor kost normaal ongeveer de helft van wat je nu betaald hebt. ( normaal blauw van kleur )
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar