auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : golf 2 gti valt uit

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Als ik rij dan valt de motor uit en 10 seconden later start de motor weer valt soms meteen weer uit en soms blijft het dagen goed. Ik hoop dat iemand iets weet. Ik dacht zelf de benzine pomp maar dan zou die dan gaan stotteren.
mvgr jur

Geplaatst door

jur27 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verwissel de ontstekingsmodule maar eens, zit links onder het parrafin

Mausx 0

15 jaar

En ziet er zo uit :

[url=http://img145.imageshack.us/i/70441537.j...][img]http://img145.imageshack.us/img145/6701/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

weet je toevallig of die van elke golf2 het zelfde is???
mvgr jur

jur27 0

15 jaar

Nee die zijn niet allemaal hetzelfde..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dus het is belangrijk om er 1 met het zelfde serienummer te zoeken?
mvgr jur

jur27 0

15 jaar

Ja inderdaad. in ieder geval moet je er een hebben van een 1.8 en dan is 8v of 16v ook nog verschillend

of nieuw, gewoon te krijgen bij de automaterialenzaak. kost ongeveer 70-80 euro

Mausx 0

15 jaar

het serienummer191905351 b komt vaak voor had ik gelezen dus ga zaterdag wel ff op de sloop kijken weet namelijk niet zeker dat het de module is.
mvgr jur
is het handig op een hall gever mee te nemen???

jur27 0

15 jaar

Als je de hall-gever mee vervangt met een sloop exemplaar weet je ook niet of die goed is of uberhaupt werkt.

Ik zou eerst voor de module gaan.

Het probleem klinkt niet echt als BDP sensor / Hall-gever.

En als je een gebruikte hall gever wilt monteren, pak dan de complete ontstekings unit, dus daar waar de verdeelkap opzit.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Nou hij doet het tot nu toe nog steeds!!!! bedankt!
Kwam op de sloop nog een audi 100 2.3 met spinnekop tegen ga die denk overzetten op mijn golf.

jur27 0

15 jaar

Ik denk niet dat dat gaat passen. 2.3 is een 5-cylinder.

oldford 0
badge

15 jaar

Jur,

Wat heb je nu gedaan dat hij weer goed loopt ?

stefan84 0

15 jaar

die onstekingsmodule

jur27 0

15 jaar

Mooi,

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Als ik het goed begrepen heb kan je de benzineleiding voor de 5 de cylinder afpluggen, Schijnd dat je boven de 3000 toeren veel meer vermogen krijgt.

jur27 0

15 jaar

dan moet je wel ook de ontsteking van die 5 cilinder gebruiken anders kan ie die toeren niet aan.

Mausx 0

15 jaar

of je moet de grote boze wolf even vragen of hij je hard vooruit wil blazen

Mausx 0

15 jaar

voor de rest gaat het wel???!!!

jur27 0

15 jaar

ik heb namelijk een k jetronic systeem

jur27 0

15 jaar

Klopt, daarom zou ik dat verhaal over meer vermogen met een spinnekop van een 2.3 maar vergeten.

oldford 0
badge

15 jaar

haha, sorry, kon het niet laten. ik denk, jij gelooft nog in sprookjes.

met de 5cil spinnekop komt het nooit goed met de timing van de brandstof, je kan m wel afdoppen maar hij probeert daar evengoed brandstof te plaatsen.
dus simpel gezegt 1-2-3-4 en dan niks (5) terwijl dan 1 weer aan de beurt is

Mausx 0

15 jaar

denk dat je de warmdraai regelaar van de 2.3 bedoeld, dit werkt wel bij een 8v en 16v.
Heb trouwens ook vaker het probleem met de module gehad, werken allemaal het zelfde en heb ze zelf vaker uitgewisseld (andere nummers)
verschil zit um alleen in de stekker die is per auto iets anders aangesloten.

Golf_2 0

15 jaar

Een spinkop is toch wat anders dan een warmdraairegelaar..

Gewoon laten zitten zoals het zit..Elke Pk die je er meer uit wilt halen ( Tunen ) kost veel geld..

En dan praat ik niet over een open heuts filter of afgezaagde uitlaat bewerkt met compressie poeder..

stefan84 0

15 jaar

Ook compressie poeder is aardig prijzig.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik zal wel gek zijn maar z'n k jetronic systeem heeft toch geen inspuit volgorde. en die warm draai regelaar is toch ding wat op je onderblok zit geschroefd waar twee benzine leidingen heen lopen???

jur27 0

15 jaar

Nee, Jur, je bent niet gek.

oldford 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.