Volkswagen Golf II : golf 2 gti valt uit

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Als ik rij dan valt de motor uit en 10 seconden later start de motor weer valt soms meteen weer uit en soms blijft het dagen goed. Ik hoop dat iemand iets weet. Ik dacht zelf de benzine pomp maar dan zou die dan gaan stotteren.
mvgr jur

jur27

Geplaatst door jur27 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

verwissel de ontstekingsmodule maar eens, zit links onder het parrafin

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En ziet er zo uit :

[url=http://img145.imageshack.us/i/70441537.j...][img]http://img145.imageshack.us/img145/6701/...[/img][/url]

Gr Stefan

jur27 (0), 14 jaar geleden

weet je toevallig of die van elke golf2 het zelfde is???
mvgr jur

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nee die zijn niet allemaal hetzelfde..

Gr Stefan

jur27 (0), 14 jaar geleden

Dus het is belangrijk om er 1 met het zelfde serienummer te zoeken?
mvgr jur

Mausx (0), 14 jaar geleden

Ja inderdaad. in ieder geval moet je er een hebben van een 1.8 en dan is 8v of 16v ook nog verschillend

of nieuw, gewoon te krijgen bij de automaterialenzaak. kost ongeveer 70-80 euro

jur27 (0), 14 jaar geleden

het serienummer191905351 b komt vaak voor had ik gelezen dus ga zaterdag wel ff op de sloop kijken weet namelijk niet zeker dat het de module is.
mvgr jur
is het handig op een hall gever mee te nemen???

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je de hall-gever mee vervangt met een sloop exemplaar weet je ook niet of die goed is of uberhaupt werkt.

Ik zou eerst voor de module gaan.

Het probleem klinkt niet echt als BDP sensor / Hall-gever.

En als je een gebruikte hall gever wilt monteren, pak dan de complete ontstekings unit, dus daar waar de verdeelkap opzit.

Gr Stefan

jur27 (0), 14 jaar geleden

Nou hij doet het tot nu toe nog steeds!!!! bedankt!
Kwam op de sloop nog een audi 100 2.3 met spinnekop tegen ga die denk overzetten op mijn golf.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk niet dat dat gaat passen. 2.3 is een 5-cylinder.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jur,

Wat heb je nu gedaan dat hij weer goed loopt ?

jur27 (0), 14 jaar geleden

die onstekingsmodule

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Mooi,

Bedankt voor de feedback!

jur27 (0), 14 jaar geleden

Als ik het goed begrepen heb kan je de benzineleiding voor de 5 de cylinder afpluggen, Schijnd dat je boven de 3000 toeren veel meer vermogen krijgt.

Mausx (0), 14 jaar geleden

dan moet je wel ook de ontsteking van die 5 cilinder gebruiken anders kan ie die toeren niet aan.

Mausx (0), 14 jaar geleden

of je moet de grote boze wolf even vragen of hij je hard vooruit wil blazen

jur27 (0), 14 jaar geleden

voor de rest gaat het wel???!!!

jur27 (0), 14 jaar geleden

ik heb namelijk een k jetronic systeem

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt, daarom zou ik dat verhaal over meer vermogen met een spinnekop van een 2.3 maar vergeten.

Mausx (0), 14 jaar geleden

haha, sorry, kon het niet laten. ik denk, jij gelooft nog in sprookjes.

met de 5cil spinnekop komt het nooit goed met de timing van de brandstof, je kan m wel afdoppen maar hij probeert daar evengoed brandstof te plaatsen.
dus simpel gezegt 1-2-3-4 en dan niks (5) terwijl dan 1 weer aan de beurt is

Golf_2 (0), 14 jaar geleden

denk dat je de warmdraai regelaar van de 2.3 bedoeld, dit werkt wel bij een 8v en 16v.
Heb trouwens ook vaker het probleem met de module gehad, werken allemaal het zelfde en heb ze zelf vaker uitgewisseld (andere nummers)
verschil zit um alleen in de stekker die is per auto iets anders aangesloten.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Een spinkop is toch wat anders dan een warmdraairegelaar..

Gewoon laten zitten zoals het zit..Elke Pk die je er meer uit wilt halen ( Tunen ) kost veel geld..

En dan praat ik niet over een open heuts filter of afgezaagde uitlaat bewerkt met compressie poeder..

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ook compressie poeder is aardig prijzig.

jur27 (0), 14 jaar geleden

Ik zal wel gek zijn maar z'n k jetronic systeem heeft toch geen inspuit volgorde. en die warm draai regelaar is toch ding wat op je onderblok zit geschroefd waar twee benzine leidingen heen lopen???

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee, Jur, je bent niet gek.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.