hallo,
ik ben van plan om in mijn belastingvrije vw golf diesel een tdi motor te plaatsen...
kan iemand mij vertellen of uitleggen of dit normaal te doen is?
waar moet ik rekening mee houden en vooral.....wat staat mij te wachten?
welk type tdi motor?
enz enz....
groeten geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hier ben ik nog een keer......
mischien kan iemand mij ook adviseren wat beter is.......een tdi of mischien een 1.9 of 1.6 turbodiesel?
ik vind zelf tdi erg pretiig omdat je bij enorm laag toerental al veel vermogen tot je beschikking hebt....
hij hoeft geen 180 of 200 te rijden......het gaat me met name om het vlot wegtrekken bij relatief laag toerental.
groet geert
Geert
De kortste klap om dit te realiseren zal zijn een 1.9 TDI uit een Golf 3.
Gr. paul
oke zat ik zelf ook aan te denken....
maar het zeggen is makkelijker dan het doen he hahahaha
ik kijk uit naar meer reacties en/of ervaringen daarmee
groet geert
14 jaar
[quote=geertdusseljee]maar het zeggen is makkelijker dan het doen he hahahaha[/quote]
Ik neem aan dat je een beetje weet waar je aan begint ?
Een motor uit een Golf is het meest geschikt mede gezien de ophanging.
Dan ben je er nog lang niet natuurlijk, ook de kabelboom moet je hebben...
Leuk project voor de winterdagen......
Gr. paul
ja idd......ik heb nu de ruimte en eventueel de mogelijkheid om een (schade) type 3 4n type 4 te bemachtigen.....
ik heb vaker een motor omgezet maar ik begrijp uit diverse forums dat ze begiinen met de openingzin 'weet waar je aan begint'
maargoed....ik heb wel kennissen om mij heen die er wel raad mee weten maar die benader ik pas als ik zo ver ben dat ik em het kanaal in wil duwen.....maar daar ga ik niet direkt vanuit hahahaha,
groet geert
14 jaar
Net wat je zegt, een donor auto daarnaast hebben en kunnen overbouwen en passen is natuurlijk het mooist.
Gr. paul
Gezien je nog een oude type zekeringkast hebt, moet je zowizo de kabelboom omleggen, de kabelboom die naar achteren loopt kun je om solderen, en hebben gewoon dezelfde kleur kabels.
Indien je al een nieuwe type had, hoefde je maar de zekeringkast en motorkabelboom om te leggen van de 1.6 TD en de rest was dan plug&play..
Bij een TDI word het wat meer werk, buiten de motor en bak kom je ook de uitlaat aan het aanpassen, een steuntje bij het gaspedaal maken voor de sensor, de schakelpook en kabels van de Golf 3 heb je nodig, de voorste motordrager + steun van de Golf 3 moet je pakken, aandrijfassen, Tank van de Golf 3 eronder hangen etc..Indien je een nieuwere Golf 3 hebt, zit je ook met de startblokkering te kijken, of je moet alles om zetten, of deze weg laten schrijven uit de Ecu..
De remmen zou ik dan ook aanpassen, aan de voorzijde kun je bv G60 naven plaatsen met 280mm schijven, dat remt perfect en op de remmentest bank zit je dan al hoger dan wat je moet hebben..
Even naar de RDW om hem om te keuren voor 50 euro en klaar.
Gr Stefan
14 jaar
al met al een hele klus waar ik niet verder mee ben gegaan........
13 jaar
was je er wel al aan begonnen
Ik heb een Oldtimer Mk2 met een Mk3 110PK TDI motor.. :)
Maar heb ook de dashboard van een Mk3 er in liggen en de complete kabelboom (onder de kap en binnen + zekeringkast) met alles er op en er aan van een Mk3..
nee er kwamen zo veel dingen bij kijken dat ik er vanaf heb gezien...
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar