close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Golf 2 gti verhoogd stationear lopen (noodloop)

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: pb

Hallo

Ik heb het volgende probleem met mijn golf gti , sinds een week of 2 loopt deze niet meer mooi mijn vriendin was er mee weg , toen ze terug kwam zei ze dat de auto op ongeveer 2000 toeren loopt en niet meer terug komt nou heb ik dit probleem al eerder gehad en dacht dus ook dat de stationear regeling weer defect was dus de volgende dag bij de dealer een nieuwe besteld deze gemonteerd maar helaas hij doet het nog , later sensoren doorgemeten en bleek de temp.sensor niet goed te zijn dus deze ook maar vervangen maar zonder resultaat , het probleem is dus wanneer je de auto s'morgens start is er de eerste 2 min. niks aan de hand loopt netjes 850 toeren totdat je er mee gaat rijden wanneer je de koppeling intrapt zakt hij eerst naat 850 maar loopt dan op naar 1900 toeren en zakt ook niet meer ik weet niet meer waar ik moet zoeken iemand een idee??

wat reeds vervangen cq gecontroleerd:

stationearklep vernieuwd
temp.sensor vernieuwd

vacuumlekkage gecontroleerd
carterontluchting gecontroleerd
nullastschakelaar en volgasschakelaar gecontroleerd

dit allemaal zonder resultaat.

het blok is een 1.8 GTI met injectie en digifant 2 computer (zonder spinnenkop)

Wie o wie kan mij helpen ???


mvg Marco

Geplaatst door

corsaatje1833 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Marco,

Het kan ook je LMM zijn die het probleem veroorzaakt, controleer deze eens :

[url=http://img517.imageshack.us/i/23590167.p...][img]http://img517.imageshack.us/img517/5982/...[/img][/url]
[url=http://img144.imageshack.us/i/58124171.p...][img]http://img144.imageshack.us/img144/4393/...[/img][/url]
[url=http://img109.imageshack.us/i/66503671.p...][img]http://img109.imageshack.us/img109/4074/...[/img][/url]

Ik neem aan dat je met 'stationairklep' de stappenmotor bedoelt ?? Zo nee, controleer deze dan als eerste, zorg dat hij mooi schoon is van binnen en dat het klepje gangbaar kan bewegen.

Meet ook nog eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor en plaats die waarde even hier, zowel koud als warm, ook kun je deze even meten op het moment dat hij zo hoog begint te lopen.Ik neem aan dat je wel de goede sensor vervangen hebt ? De 2 polige tussen cilinder 3 en 4 ?

Staat de ontsteking goed en heeft deze zich niet verdraait ? 7 graden bij 2000 - 2500 toeren..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan

Ja dat klopt ik bedoel de stappenmotor er mee , de weerstand van de sensor is in koude toestand ongeveer 2,5 kOhm en warm tegen de 300 Ohm en het is de Blauwe sensor aangezien de andere voor het metertje is op het dash.
De ontsteking kan ik helaas niet controleren maar ik ga er vanuit dat deze goed staat aangezien het probleem zich pas na een paar minuten voordoet en de motor voor dit ook normaal loopt , maar de lmm kan ik natuurlijk nog even doormeten bedankt voor de gegevens.

mvg Marco

corsaatje1833 0

14 jaar

Hallo Stefan

De waardes heb ik doorgemeten alles klopt en komt overeen het enigste waar ik nu nog aan denk is de computer aangezien alle waarden kloppen en er geen kabelbreuk of overgangs weerstand in zit in de bekabeling.

mvg Marco

corsaatje1833 0

14 jaar

hierbij een paar foto's van het blok

corsaatje1833 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.