Volkswagen Golf II: bobine meten

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 NZ

Hallo techneuten,heb bij een andere vraag en meerdere keren op dit forum als antwoord de bobine nameten gezien.De kabel los en vonken kijken lijkt me te makkelijk als oplossing.De weerstand met een multimeter in Ohmstand meten?Waar precies?En wat zijn dan de waardes?
Groet Robert

kawarobot

Geplaatst door kawarobot (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Robert,

Als je onder knalsap even de motorcode noteerd, kan ik of een andere collega even voor je kijken.

Gr Stefan

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Robert

Indien je een serieus antwoord wilt hebben vul dan ook serieus de voertuiggegevens in.

Gr. paul

kawarobot (0), 14 jaar geleden

OK het is flauw!Stond er niet bij stil dat zo de auto herkend kan worden,sorry.
Het gaat om een golf 2 1.3 inj uit `91 met NZ als motorcode.
Groet Robert

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Robert

Bedankt, voertuiggegevens heb ik toegevoegd.

Gr. paul

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Hallo Hans,dank je.Heb de bobine voor me.Groene sticker.Multimeter op 200 Ohm meet ik 1.2 tussen 1 en 15.Op 20k Ohm 2970 tussen 15 en uitgang verdeler.Dus dubbel zoveel op de laagspanningsaansluitingen.Of is dat omdat ie niet meer op de auto zit?

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Paul nog bedankt!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat hij nu gedemonteerd is, maakt niks uit..

Maar loopt de auto niet meer, vonkt hij zwak of wil je het gewoon weten uit nieuwsgierigheid ?

Gr Stefan

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Ha Stefan,ik heb nog een andere vraag en daar gaf jij aan dat het de hallgever kan zijn.Al zoekende op dit forum komt ook de bobine ter sprake en meten is weten.Heb op de middelste pen van de 3polige stekker aan de hallgever `n bougievonk zoals gevonden op een ander topic.Nog niet de kans gehad om te checken na uitval want kreeg een lift.Bobine weer gemonteerd en prima starten.Dus dat de weerstand tussen de laagspanningspunten te hoog is is ok?Waarom dan deze waardes?
Groet Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.