Volkswagen Golf II: Golf 2 heeft behoorlijke druk op koelsysteem.

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Hallo,

Ik heb een behoorlijke problemen met mijn golf 2. Ik hoop dat jullie mij helpen kunnen!
Het zijn de volgende problemen:

1. Golfje zuipt onmundig, 1 op 8... lijkt me niet de bedoeling? (niet het ergste probleem, toch jammer met de benzine prijzen van tegenwoordig!)
2. Kachel radiator van de week lek geslagen, of een slang er af? Heb de middenconsole er al uit en beging in de buurt te komen.. loop nu alleen vast... wie kan mij hier door heen praten? Reed op de snelweg, van het 1 op het andere moment zat ik in een turksstoombad.
3. Koelsysteem heeft een veels te hoge druk, hij heeft me nu al 2 keer de pakking van het thermosstaat huisje er tussen uit geblazen, wat kan dit zijn? Ik trap er niet mee, harder als 140 rijdt ik nooit... en warm rijden gebeurt ook altijd netjes (koppaking zal het niet zijn denk ik). Tegen woordig gooi ik er wel water in, aangezien me die koelvloeistof te duur werd met die kloterij de heeltijd. Heeft dit er dan toch wat mee te maken?
4. De oliedruk valt geregeld weg, dit is alleen bij warme motor, of ik nou bochten of rechte weg rij maakt niet uit. Af en toe gaat het lampje branden en de zoemer af, en als ik de koppeling dan in trap en een drel gas geeft gaat het weer een km of 3 goed en dan begint het weer. olie is netjes op pijl, filter en olie nog geen 1000km terug vervangen, daarvoor had ik het probleem ook al trouwens!

Ik hoop dat jullie mij vandaag nog uit de brand kunnen helpen! Moet vanavond een behoorlijk eind van huis af, zal tof zijn als dat met kachel en olie druk kan! ;)

Met vriendelijke groet,

Lex

Herman103

Geplaatst door Herman103 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

svaleras (100), 16 jaar geleden

Voor zover ik weet is, dat als je kachel lekt...je ook koelwater verliest. Misschien dat een van de slangen verstopt zit en deze om die redden druk opbouwt??
Dat kun je zo niet beoordelen, zou je een keer moeten doorspoelen, het hele systeem.
wat de oliedruk betreft...hm...heb ik zo geen antwoord op.

Herman103 (0), 16 jaar geleden

kachel radiator is er uit, ding lekt gek genoeg niet? toch kwam er wel degelijk water uit zetten. de slangen zitten aan de buitenkant van de carroserie dus dat kan het ook niet geweest zijn.. snap er nu niks meer van.. wat het probleem zijn kan. ????

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

Gewoon opsporen deze lekkage, is alles wel compleet aan het koelsysteem, die metalen pijp vanaf de waterpomp is toch wel heel enzo. Je kan ook een keertje proberen de slangen van de kachel af te binden, zodat daar geen water heen gaat. PRoberen en kijken ermee, je thermostaathuis moet wel vast zitten, als je pakking eruit komt kan er teveel druk op staan, is ie niet verstopt ergens? En water in je koelsysteem is eigenlijk voor noodoplossingen, je thermostaat zit er goed in toch? Zorg dat het thermostaathuisje er goed op zit, ze passen precies, een foutje en hij lekt, zit die rubberen ring erbij enzo. Ik denk eigenlijk dat je waterpomp niet zo best meer is, en niet doorpompt en zo druk opbouwt in het koelsysteem. Heb je restanten van pakking goed weggehaald uit het thermostaathuis enzo, daardoor kan ie ook lekken en op een gegeven moment barsten van de druk.

Marco...

svaleras (100), 16 jaar geleden

en o ja...water i.p.v koelvloeistof kan geen kwaad, tenminste niet als het niet vriest. Motor wordt alleen minder snel warm

Herman103 (0), 16 jaar geleden

problemen zijn redelijk voorbij, kachelradiator toch stuk, lekt alleen bij warme motor.

thermostaat stuk, ging pas bij 95 graden open.... die 2 even nieuw halen van de week.... dan moet ik weer kunnen rijen volgens mij!

Bedankt voor jullie reacties!

Denman (0), 16 jaar geleden

De oliedruk: oliedrukschakelaar(s) in de cylinderkop niet helemaal ok, of bedrading hiernaar toe?
Het beste eerst de werkelijke oliedruk (laten) meten.

En het hoge verbruik: het is een injectie-motor?

Herman103 (0), 16 jaar geleden

Het is een motor met carburateur... dat zal normaal gesproken wel meer zuipen als injectie, maar 1 op 8? lijkt me wel te veel van het goeie...

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Enkel in nood gewoon water bijvullen(water heeft lager kookpunt en geeft oxydatie in het koelsysteem,met roestvorming tot gevolg)Suc6 Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.