Volkswagen Golf 1988: golf 2 houdt in/stottert na vervangen koppakking

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 mh(carb)

Hallo,

Ik heb vorige week mijn koppakking van mijn golf 2 (1.3 motorcode mh) vervangen.
Nu houdt de golf in. voor mijn gevoel op bepaald toeren gebied, ongeveer 2000toeren.
ik heb vervangen bougie, bougiekabels, rotor, verdeler kap, inlaatspruitstukpakking, koppakking(+bouten), distributieriem, waterpomp.
ik heb gecontroleerd op vacuumlekkage. ontstekingmodule en bobine uitgewisseld. dat maakt allemaal niet uit.
onstekking vervroegd ook, distributie staat op tijd, bougiekabels hebben de goede volgorde.

ik heb stroboscoop lamp voor de onstekingstijdstip erop gehad. waarbij ik het idee had dat hij vonkjes oversloeg.

ik weet niet meer zo goed waar ik het moet zoeken. misschien hebben julie nog ideeen.

MvG Rik.

racerrik92

Geplaatst door racerrik92 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

DL Repair (0) PRO, 9 jaar geleden

volgens mij zit er toch bij deze type blok een vacium klepje bij de verdelerkap klopt dat?

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

ja vacuumvervoeger bedoel je? die werkt: als je eraan zuigt voel je weerstand. zuig je eraan bij draaiende motor verandert het lopen van de motor ook.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

ontsteking staat op tijd , pijl en kerf in koppelingshuis in lijn , meten met los genomen vacuumslangetje op de ontsteking.
Nog contactpunten ?
Voetpakking is heel , rubber wil wel eens scheuren.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Pijl en kerf in koppelingshuis?
Heb de distributie afgetekend op bdp. 2e nok voor de krukaspoelie(gebruik je de v-riempoelie voor). Nokkenas poelie zit uitsparing in, staat gelijk met die pijl op die binnenste distributie kap. Beide zijn los geweest en zit soort van spie. Dat valt niet te verdraaien. En onsteking ook afgetekend door met een beitel een gleufje te slaan.

Zal morgenmiddag nogmaals remmenreiniger rond de carb spuiten. ( met bewegen van de carburateur om te kijken of hij harder gaat lopen)

Heeft een halgever. Heeft zoiets ook nog contactpuntjes?

Alvast bedankt voor het meedenken
Mvg Rik

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Nee , met een halgever geen contactpuntjes .
Bdp is pijl en kerf in het vliegwiel.
Bovenin het vliegwielhuis zit een plastic plug met daaronder de merktekens , hij zou dus maarzo eens niet op tijd kunnen staan.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

ik zie echt geen merktekens op het vliegwiel.
als ik die zwarte dop eraf haal zie ik de koppelingsplaat en wat pinnen voorbij komen.
vraag me af hoe ik dat zou kunnen verdraaien ten opzichte van krukastandwiel en nokkenastandwiel. Aangezien ze beide een spie hebben

heb me uitgeleefd met wat fotos en videos maken. die zal ik zaterdag(eerder geen fatsoenlijk Internet) op youtube zetten.
daarbij ook gefilmd wat hij doet als ik gas geef en rond 2000toeren probeer te draaien.


Mvg Rik
nogmaals gekeken maar heb echt geen valse lucht of vacuum lek.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Op de poelie voor op het blok zijn ook duidelijk merktekens zichtbaar .

Op het vliegwiei zit tussen die twee pennen ook een DUIDELIJK merkteken .

Deze is alleen zichtbaar als je die plastiek dop met een grote zeskant sleutel er even uit draait.

Het gat in die dop is er om een BDP sensor in te drukken om digitaal het ontstekingspunt te kunnen controleren.

Met het aftekenen van het ontstekings- huis had je je veel moeite kunnen sparen .

Let wel dat de ontsteking heel fout moet staan om daar wat van te merken . Ook het gebruik neemt toe .

Kijk ook wat het mengsel doet met de verbranding bij dat toerental .

Succes.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Maar ik kan het vliegwiel niet verdraaien ten opzichte van krukastandwiel.
Ook de timing nogmaals gecontroleerd. deze is goed. Alleen vind ik het raar dat het lijkt alsof hij die vonkjes mist.

Overigens lijkt het wat erger te worden moet nu ook flink gassen om weg te komen.

Mvg Rik

Garage_LUX (0) PRO, 9 jaar geleden

Staat het verdeler tandwiel ook op tijd

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

verdelertandwiel? is dat hetzelfde als de rotor. dan ja

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Hier het filmpje.
http://youtu.be/HHujzVmpciw

Mvg Rik

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Rik; stopt op dat moment ook de ontsteking?? Dit kan je zien door het stoppen van de time-lamp.

Succes.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

nee loopt net zo raar mee als de motor op dat moment. (net voor het afslaan bedoel je?)

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Als je zeker weet dat de timelamp blijft flitsen is het niet de ontsteking!

Dan zoek je het in de brandstoftoevoer ! Loop de brandstof toevoer vanaf de pomp na .

Ook in de aansluiting van de carb. zit een klein zeefje . Kijk of je voldoende brandstof in de vlotterkamer aantreft.

Groet.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Zeefje is open.
Heb brandstof in de vlotterkamer.

Heb misschien iets anders.
achterop de carb(urateurs) (pierburg 2e3, staat 2e op de carb) zit een gat voor de lucht ?
Hij zit schuin *onder een elektrische regelklepje.
bij een ouwe carb zit er niks in dat gat. en heb nog een carb(loopt niet stationair) daar zit wel wat in. Beide carb zijn niet compleet. Actuele carburateur heb ik nog niet na gekeken dat ga ik morgen doen
maar als ik weet hoe het zou moeten zijn, kan ik vanalles overzetten.
zal morgen fotos maken van wat ik bedoel.

Dan zit er nog een sproeier die ik vanuit het luchtfilterhuis los kan maken.
als ik die losser draai gaat hij ook anders(beter voor gevoel) lopen.

Mvg Rik

* twijfel nu of het eronder of erboven zit

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Niet op de pijlen letten afbeelding van site afgehaald.
Rechtsboven de stationair(afslag)regelklep. Zo te zien hoort er iets in te zitten.
valt dat te stellen? Lijkt van niet.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Je bedoeld dat 6 kantje op de deksel ? zoja , dat is de mogelijkheid in daar een inbus in te zetten om het huis er uit te draaien.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Nee, gelijk rechts erboven goud kleurig 'busje'.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Het buisje wat een beetje naar beneden wijst , richting afsluiter ? staat links boven op de foto ?
Daar hoort een vavcuumslang op te zitten.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Nee bedoel ik ook niet. Sorry voor de onduidelijkheid, zal morgen foto maken voor de duidelijkheid.

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Heb advies gekregen om carb in thinner te leggen voor een nacht. Dus dat ga ik van het weekend ff doen.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Kun je daarna alle membranen en o ringen op gaan zoeken , die zijn dan opgelost , gelijk maar een revisie setje bestellen.
Storing is dan misschien ook meteen mee opgelost .

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Haha. Nee alle pakking/membranen en plastic delen eraf halen.

Handig om dat op te nemen voor handleiding?

racerrik92 (0), 9 jaar geleden

Hij houdt niet meer in.
alleen nog beetje bijstellen voor het mooie.
(Filmpje komt nog)

Super bedankt voor alle hulp
Mvg Rik

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Mooi dat alles "opgelost" is .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.