close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 3 2.0 GTI valt uit bij de stoplichten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI (AGG)

Hallo,

Ik heb het probleem met mijn golf dat hij uitvalt bij de stoplichten wanneer ik afrem en de koppeling intrap.
Je ziet de toeren terugvallen tot onder de 500 toeren en dan valt hij uit. Hij is daarna wel direct de starten en
hij blijft dan ook probleemloos stationair lopen. Ook tijdens het rijden is er tot nu toe geen probleem.

Met een koude motor doet hij meer maar ook met een warme motor blijft hij het doen soms kan hij hem NET aanhouden.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb het gasklep huis bekeken en deze was erg vies van binnen deze heb ik wel wat schoongemaakt maar niet blinkend ofzo.
Kan ik hier remreiniger inspuiten? En mag ik de (klep) gewoon aanraken die binnenin zit?

Het is dus een GTI uit 1995 met een AAG motor.

Geplaatst door

steefer (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand??

Ik heb het gasklephuis al schoongemaakt maar dit hielp helaas niets.

Ik heb laatst een klein vacuum slangetje vervangen aangezien deze helemaal doormidden was.
Hierna begon de ellende (of het is toeval) kan het zijn dat ik de ECU eens moet resetten? zodat hij zich opnieuw kan instellen met een goed slangetje of maakt dit niets uit.

Tevens zie ik een slang met aan het einde wat kleine haarscheurtjes (barstjes) zou dit de boosdoener kunnen zijn?

HELP???

steefer 0

17 jaar

iemand een idee???

Is het mogelijk de ECU de resetten door de accupool eraf te halen?

steefer 0

17 jaar

Het gasklephuis schoonmaken terwijl deze nog is gemonteerd is niet raadzaam. Het beste is om deze te demonteren. Slangen los, incl. de koelwaterslang van het expansievat. 4 inbus loshalen. Het huis aan weerszijden van de gasklep goed schoonmaken. Nieuwe pakking monteren. Bij een AGG is het raadzaam de gaskleppositie in de basisstand te laten zetten.
Eventuele onderdrukslangen dienen natuurlijk niet gescheurd te zijn. Tip, spuit wat remmenreiniger, dit lokaliseerd eventuele scheurtjes. Nee de ECU moet aan de kast worden gereset.

kitszr 0

17 jaar

Hoi bedankt voor je reactie ik wil dit maar gaan proberen maar kan ik die waterslangen gewoon afknijpen met griptangen? Of moet alle koelvloeistof eruit of moet de boel dan weer opnieuw ontlucht worden?
Als ik het gasklephuis er dan afhaal wordt het dan een smeerboel van koelvloeistof of valt dit mee.

Veel vragen maar goed. Is trouwens de ECU ook te resetten met VAG-COM?

mvg Stefan

steefer 0

17 jaar

Er stroomt nauwelijks koelvloeistof uit omdat het vrijwel het hoogste punt is. Het huis schoonmaken is geen enkel probleem.
Natuurlijk kan dat met VAG-COM zie onderstaande tekst.
Alle foutcodes resetten
alle geconstateerde fouten, zoals die in de [Auto-Scan] naar voren komen, wissen uit het storingsgeheugen.


Alle foutcodes in één actie uit het storingsgeheugen van de boordcomputer te wissen kan alleen bij auto's die CAN hebben (b.v. de Golf 5). Zie dan bij [Applications].

Bij andere (oudere) auto's kan dat niet. Je zult in de [Auto-Scan] moeten lezen in welke Module de fout zit, dan via [Select] naar de desbetreffende Module moeten gaan en daar de fout(en) resetten.
Ga naar: [Select]
dan naar: een Controle Module zoals [01 - Engine] of [17 - Instruments] of welke dan ook
dan naar: [Fault Codes - 02]
dan naar: [Clear Codes - 05]

kitszr 0

17 jaar

Bedankt hier kan ik wat mee

Zou er een link kunnen bestaan tussen mijn olietemperatuur en het afslaan.
Mijn olietemp. is nog niet hoger geworden dan 88 graden. (met een dik half uur snelweg 120 km/h).
Daarnaast wordt mijn watertemp. ook niet hoger dan 85 graden.
Dit vindt ik zelf wat aan de lage kant namelijk.

Teven heb ik nu 2 keer een geluid gehoord alsof ik een HAAN onder de motorkap heb zitten beetje maf geluid.

En als laatste :) weet jij de waarden om de gasklep in de basis stand te zetten via VagCom?
Ik weet dat het kan (las ik op een forum) maar ik weet niet wat je precies moet instellen.

Groeten Stefan

steefer 0

17 jaar

Probleem is opgelost.

Ik heb het gasklephuis schoongemaakt en heb de gasklep in de basisstand gezet met VAGCOM.

Hij slaat niet meer af doordat hij erg laag in de toeren valt en loopt weer perfect!

Groeten Stefan

steefer 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.