519 bezoekers online

Volkswagen Golf III : Golf 3 koelvloeistof lampje knippert

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 ABS

Beste,

Ik heb sinds de eerste sneeuwval last van het probleem dat het koelvloeistof lampje knippert.
Het niveau van de koelvloeistof staat iets onder de max streep. Tevens heb ik de auto uitgelezen met Vagcom 409.1, hieruit kwam alleen storing 00670.
Geen melding wat verband houdt met het knipperen van het lampje.

Het lampje knippert overigens niet altijd, het verschilt wanneer hij knippert.

Wat zou ik kunnen doen om erachter te komen wat het probleem is?

Bij voorbaat dank,

Nick

Exilebear

Geplaatst door Exilebear , lid sinds 9 jaar geleden

12 Reacties

jan T PRO, 9 jaar geleden

nou een ander tankje monteren lijkt kij de sensor daarin tezijn.

groetjes jan.

stefan84, 9 jaar geleden

De sensor zit inderdaad in het tankje gegoten, deze gaat ook vaker kapot.

Sommige type's hebben ook een relai erin zitten voor dat lampje.

Dat gaat normaal alleen branden als het kvs peil te laag is of de motor temp te hoog is.

Met uitlezen zul je inderdaad niks zien wat dat lampje betreft.

Fout 00670 geeft een storing over je gasklepsensor.

Gr Stefan

Exilebear, 9 jaar geleden

Ik heb gisteren de stekker van het tankje gehaald en doorverbonden door een kabeltje in de 2 ingangen te steken. Het lampje blijft dan sporadisch aan gaan.

Laatst heb ik een nieuwe tellerbak ingebouwd, deze kwam uit een GTI en de auto waar de bak in zit is een 1800 ABS milestone. Is tacho kabel van een GTI anders als die van een Golf 3 milestone?

stefan84, 9 jaar geleden

Volgens mij loopt de tacho van een GTI verder dan van je 1800..Dat zou opzich geen probleem zijn, maar...het doorverbinden van de stekker op het tankje werkt helaas niet!

Exilebear, 9 jaar geleden

Oke! Dus ik kan de stekker niet doorverbinden om te proberen of het probleem daar zit. Dan zal ik toch echt het tankje moeten vervangen.
De teller van de GTI komt qua toeren etc precies over een met de 1800, alleen vroeg ik me af of er verschil zit in de kabel die van de tellerbak naar de zekeringkast gaat, want die heb ik niet verwisselt.

Exilebear, 9 jaar geleden

[quote=Exilebear]Oke! Dus ik kan de stekker niet doorverbinden om te proberen of het probleem daar zit. Dan zal ik toch echt het tankje moeten vervangen.
De teller van de GTI komt qua toeren etc precies over een met de 1800, alleen vroeg ik me af of er verschil zit in de kabel die van de tellerbak naar de zekeringkast gaat, want die heb ik niet verwisselt.[/quote]
Weet iemand of dit klopt?

stefan84, 9 jaar geleden

Dat is gewoon plug&play..

Indien je gewoon een teller van een 4 cilinder neemt dan werkt hij ook naar behoren en de km teller werkt ook zoals je oude..

Alleen je km stand klopt nu niet meer, maar die is altijd aan te passen aan je oude teller.

Exilebear, 9 jaar geleden

Ik heb vandaag het tankje vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook heb ik voor de zekerheid even de accupool los gemaakt. Het lampje knippert nog steeds. Wat zou het verder kunnen veroorzaken?

anoniem-1573996169, 9 jaar geleden

kijk eens hoeveel hij bijlaad

Exilebear, 9 jaar geleden

[quote=robby10030]kijk eens hoeveel hij bijlaad[/quote]
Je bedoeld dat of hij niet te vol loopt? Of dat er uberbaupt kvs wordt rondgepompt?

anoniem-1573996169, 9 jaar geleden

nee ,ik bedoel bijladen je stroomcircuit,even kijken hoeveel je accu spanning bedraagt tijdens het lopen.

stefan84, 9 jaar geleden

Als het goed is kan deze ook via een relai werken, gooi eens wat nummer die op de relai's staan ?

Heb toen ook liggen klooien met dat lampje en ging niet uit, heb toen de stekke van het tankje afgehaald en 2 losse kabels erop aangesloten, toen het relai eruit gehaald en de 2 kabels rechtstreeks in de zekeringkast aangesloten zonder relai ertussen en dat werkt tot op heden nog perfect!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.