Hallo,
Ik heb mijn auto uitgelezen vandaag en krijg de foutcode 00515.
Nu zou ik graag willen weten wat ik hier aan kan doen om dit te verhelpen. Want mijn auto wil niet starten want naar mijn mening krijgt hij teveel benzine en verzuipt dus al voor dat ik hem kan starten.
Is er iemand die een schema heeft van wat ik allemaal kan doen om dit te verhelpen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Michel deze code staat voor nokkenas sensor. Het is een HALL sensor dus deze geeft een blokpuls terug ,heeft verder 3 aansluitingen . Als er geen signaal vanaf komt weet de ECU niet welke cilinder er in werkslag is. Meet eerst de werking voor hem te vevangen het kan even zo makkelijk de aansluiting zijn. Succes.
Hallo Punt,
Heb je mischien ook een tekening van waar ik dit kan vinden?
13 jaar
Krijg je de foutcode ook tijdens het starten? Want voor het starten zegt het niets.
Hey oldfort,
Het is juist het probleem dat de auto niet meer wil starten. Er zitten aan het gasklephuis 3 stekkers. Waarvan er 1 zorgt voor het aanvoeren van benzine. Zodra ik de auto op het contact zet krijg ik een beetje benzine om de auto te starten das normaal. Als ik dan de stekker eraf trek die moet zorgen voor de aanvoer van bezine dan loopt de auto even en als ik de stekker er weer op druk valt hij direct weer uit. Dus op de een of ander manier krijgt hij teveel benzine is mijn idee.
Zou je me kunnen vertellen op wat voor manier ik iets kan doen om het te verhelpen? Ik ben een beetje een leek op het electronische gebeuren.
13 jaar
Er is een verschil tussen starten en niet willen aanslaan. Kennelijk start de auto nog wel (startmotor draait), maar slaat deze niet of slecht aan.
Als je met truken de auto even laat lopen, dan start deze dus. Die foutcode kan wegvallen zolang de startmotor draait of de motor even loopt.
In dat geval is er met die nokkenas sensor niets aan de hand.
Zoals je het beschrijft denk ik aan kortsluiting in de aansturing van de injector.
Bedoel je dat er al brandstof wordt ingespoten als je het contact aan zet? Want dat is niet normaal.
Kortsluiting kan zitten in de bedrading of in het ergste geval in de computer. Alleen vreemd dat je geen foutcode daar op krijgt.
Zodra ik ik probeer te starten dan blijft hij benzine inspuiten. Hoe kan ik controleren of ik een kortsluiting heb? En naar wat voor kabels moet ik controleren?
13 jaar
ik heb nu een beetje aan de stekkers lopen bewegen en nu blijkt dat toen ik aan een stekker zat dat de auto start en blijft lopen. Maar als ik de stekker bekijk zie ik verder geen fouten. alles zit gewoon netjes vast. Zou dit betekenen dat ik de stekker moet vervangen? Of zijn daar nog andere oplossingen voor?
13 jaar
Michel maak die bedrading warm met een fohn en zie of de bedrading rekbaar wordt. Als dat zo is de stekker afknippen en met veel gepiel nieuwe stekers aan de draden maken. Met speciaal gereedschap zijn die stekers uit het blokje te halen en een goedwillende garage heeft ze op voorraad. Succes.
De oorzaak is al gevonden. Er blijkt een draadje tegen mijn blok aangezeten te hebben dus Heb er even een beetje tape om gedaan en nu is het weer goed. Het was een draadje die naar de stekker ging die mijn aanvoer van benzine regelt.
Ik wil jullie bedanken voor het advies.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar