Ik had een probleem met het raammechanisme links-voor. De kabel was van een poelie afgelopen. Het mechanisme was echt op. Motor deed het nog. Mechanisme van de sloop erin gezet. Dat kraakte verschrikkelijk. De kabel bleek niet goed op de aandrijfkatrol te worden gerold.
Nieuw mechaniekje gekocht. Bestaande motor erop gezet. Ingebouwd. Raam ging omhoog en omlaag. Alleen automatisch omhoog werkte niet meer. Automatisch omlaag wel, alleen ging de motor te lang door. Daardoor werd de kabel aan de kant waar de kabel afrolt te slap. Aan de kant waar de motor de kabel naar binnnen trekt ging het echt mis. Het blauwe plastic busje werd helemaal kapot getrokken. Ik vrees dat het weer een nieuw mechaniekje wordt. 2 vragen:
Hoe weet de motor wanneer ie moet stoppen? Ik heb gehoord dat auto up/down moet worden geleerd wat boven en beneden is door de knop ingedrukt te houden en als het raam beneden/boven is nog 2 seconden ingedrukt te houden. Dit heb ik pas later gelezen en dus niet kunnen toepassen toen ik het nieuwe mechaniek inbouwde.
Zelf als je de motor laat weten wat beneden/boven is, moet ie de eerste keer toch afslaan op teveel (mechanische) weerstand. Dit moet trouwens altijd werken om beklemming en beschadiging van het mechaniek te voorkomen. Hoe kan het dan dat het motortje mijn mechaniek kapot kon trekken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat het motortje het mech.kapot trekt zou eigenlijk niet kunnen,er zit een beveiliging in voor als je er zelf tussen komt,het raam gaat dan gelijk weer omlaag.
Het inleren is zoals je zegt,raam omlaag,knop even los en dan 2 sec.vasthouden,raam omhoog even knop loslaten en dan weer 2 sec.omhoog blijven houden.
Ricky,
indien er weerstand optreed (raam sluit zich) hoort de motor automatisch te stoppen. waarschijnlijk gaat er daar iets mis waardoor deze telkens het mechanisme stuk trekt.
paul,
Dat wordt, vrees ik dus een nieuw motortje en een nieuw mechaniekje. Dat de motor stopt bij weerstand en als het raam boven en beneden is (na inleren) wordt dat geregeld in de regelectronica van het motortje of via de boordcomputer (Waar het mee verbonden is, Je schijnt status van de raambediening uit te kunnen lezen)?. Dit is belangrijk om te weten. Als er in de boordcomputer iets verkeerd staat zal een nieuwe motorunit ook niets helpen toch?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar