Mijn radiator is lek. Al heel lang, ik heb er een paar jaar geleden zo'n vloeibare radiatorreparatiebende in gedaan en daar houdt ie het redelijk goed mee uit. Zo heel af en toe moet ik iets bijvullen. Het is niet helemaal goed, ik weet het, maar ik heb (nog) geen zin om de gehele radiator te vervangen. Maar nu heb ik al een tijd dat de temperatuurmeter niet meer uitslaat (eerst nog wel een beetje maar nu helemaal niet meer). Dat kan zijn doordat er van die vloeibare reparatie troep uiteindelijk op de sensor is gaan zitten waardoor hij de temp. niet meer kan meten of dat de sensor defekt is. De vraag is nu waar de sensor zit die de temperatuurmeter aanstuurt. Is dat eenvoudig te vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het goed is bevind zich de sensor in de kop.
haal de stekker er eens af en houd deze tegen de massa,de meter op het dashbord zal nu helemaal naar max uitslaan,als hij dit doet is de sensor defect,zo niet moet je het in de kabels of in de klok zelf zoeken.
Stefan
Bedankt stefan, maar nu de volgende (domme vraag): de kop van??? en waar precies?
17 jaar
met de kop bedoel ik de cilinderkop.hier zal de sensor zich bevinden,misschien dat Paul K. er een tekening van heeft,dit vergemakkelijkt het zoeken voor je.
Stefan
17 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img236.imageshack.us/img236/8831/...[/img][/url]
op nummer 9 bevind zich de tempratuursensor G-62
paul,
bedankt Paul, ga het van het weekend bekijken.
17 jaar
Is het niet eerder dat de thermostaat niet meer sluit door die troep en de motor dus koud of lauw blijft??
Wordt de kachel goed warm?
Gr.
Paul
Even een update.
Ik heb de stekker los gehad, aan massa gelegd. Er zitten 4 contacten op. Ik begreep dat 1 setje van het controle lampje is, die doet het ook als je hem aan massa legt, maar bij de ander gebeurt niets. De meter slaat niet uit. Betekent dit dus dat de meter zelf kapot is? Komt dat vaker voor? Ik heb het n.l. nog nooit gehoord.
Is die makkelijk te vervangen of moet het hele dashboard uit elkaar?
Overigens Paulus, wordt de kachel wel goed warm.
Ik heb ook nog even de waarde van de sensor gemeten, die 200kOhm bij 19/20 graden. Is dat goed?
Alvast bedankt weer voor de hulp.
Wim
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar