Daar ben ik weer, ik heb al sinds ik de golf heb een storing van ABGASS WERKSTATT. naast dat de piep(foutmelding bij starten auto) hiervan zeer hinderlijk is, ben ik maar eens opzoek gegaan naar een OBD2 scanner en heb de auto maar eens uitgelezen.
deze geeft dus de foutcode P0402 aan, ik heb zelf niet veel kunnen vinden behalve EGR. dus heb maar even wat foto's gemaakt. ik weet niet of het allemaal gerelateerd is, ik ben namelijk een leek als het aankomt op atuo's. maar wil er wel graag wat over leren.
Is er iemand die hier eventueel verdere uitleg over kan geven?
Wat het bijvoorbeeld precies mag inhouden, wat het mag kosten, is dat geld het nog waard voor een auto van 20 jaar (rijd overigens buiten deze storing goed) en of ik het zelf bijvoorbeeld kan vervangen(mocht dat mogelijk zijn)
bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb hier wel ervaring mee (mijn zoon heeft zo'n zelfde Golf) en in het verleden dit probleem ook voor gehad en zodfoende al eens ingedoken.
De EGR klep blijft plakken en reageert dus niet op de vereiste of gewenste waarde. Ik weet niet of je een multimeter hebt en daar mee kan meten, maar op de signaaldraad zal dan een signaal gemeten kunnen worden waarmee je de werking kunt controleren.
De oplossing kan zijn om de EGR klep te demonteren en goed schoon te maken met bv remreiniger. Zelf heb ik dat in het verleden zo gedaan, maar daar heb ik een soort van puls generator voor gebruikt om de klep los van de auto aan te sturen zodat hij op en neer wordt bewogen.
Toen de storing deze zomer weer terugkwam heb ik een Fuel System Cleaner van Lindemann bij de benzine toegevoegd en dat loste het probleem tot nu toe op. https://shop.dutchperformanceproducts.nl...
Er is op dit forum ook een topic voor gemaakt met wat uitleg over de meting op de signaaldraad.
Allereerst bedankt voor je reactie, als ik de uiterlijke staat van de EGR behuizing bekijk denk ik dat die ook nog nooit vervangen is, dus als ik de boel toch moet loskoppelen denk ik dat ik gewoon een nieuwe monteer. ziet er niet al te moeilijk uit als ik op youtube kijk.
ik heb zelf geen multimeter maar mijn zwager wel dus dat is geen probleem, enkel de link voor de waardes die je doorstuurde geeft een 404 melding bij mij helaas.
De FSC is het proberen sowieso wel waard, maar is dit in principe niet gewoon een injectie reiniger? want die gebruik ik nog wel eens. maar denk dat de EGR dermate verstopt is dat het niet veel nut gaat hebben. zal toch ieder geval de FSC die je aanraadde bestellen, kan nooit kwaad.
2 jaar
Hier het topic waar ik het over had. https://problemcar.nl/topic/volkswagen/f...
deze werkt wel, dankjewel en een fijn weekend!
2 jaar
Die FSC werkte wel bij onze Golf en kost weinig, dus het proberen waard. Maar als je zwager kan meten weet je in elk geval zeker dat de EGR klep het probleem is natuurlijk, dus dat zou ik sowieso eerst doen voor een nieuwe te monteren. Kan nl ook theoretisch nog een andere oorzaak hebben bv draadbreuk oid . .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar