Vandaag in de ochtend had ik het volgende probleem....
Start mijn auto loopt even. Ik ga rijden, na +- 600 m, begint auto in te houden, geef gas bij waarop het gas ineens blijft hangen waarbij
het toerental steeds hoger op loopt. Hierop auto uitgezet. Vervolgens weer geprobeerd auto aan te krijgen, echter lukt dit in eerste instantie met geen mogelijkheid. Na enig doorstarten begint motor weer te draaien, echter zeer onstabiel en onsamenhangend.
Ineens een zwarte rookpluim uit de uitlaat waarneembaar. Auto slaat weer af.
Auto even 5 min laten staan en weer op nieuw proberen. Auto gaat weer aan en loopt nu goed.
Na 10 min rijdt de auto nog steeds goed. Ga de snelweg op. Na 15 min houdt de auto ineens in (schok) maar pakt weer direct
op (snelheid +-130 km/u). Kom op parkeerplaats werk aan, parkeer auto, blijft ga hangen in hoge toerental....
P.s heb al eens eerder gehad dat het gas blijft hangen en het toerental oploopt, ondanks dat ik het gas NIET intrap.
Het euvel van dit probleem echter nooit kunnen lokaliseren....
Iemand bekend met dit probleem??? Graag een reactie...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan een defecte koelwater temperatuur sensor zijn die te koud aan geeft. Dan wordt het mengsel te rijk (zwarte rook) en het stationair toerental loopt op. Auto koud laten uitlezen en sensor signalen goed controleren. Moet je de auto de avond van te voren brengen.
Kwam er zojuist achter dat ik de welbekende "mayonaise" vorming in mijn motorblok heb. Onderzijde oliedop zit vol met mayonaise vorming.
Ik heb een dondekrbruin vermoeden dat dit ook de voornoemde storingen veroorzaakt iemand mee bekend???
Hoe kan ik mijn motor weer reinigen??? Ik hoor graag van jullie!
mvg Jeroen
14 jaar
Jeroen,
Dat staat los van je probleem, die sludge die je ziet, krijg je van veel korte stukken rijden..
Na een flink stuk over de snelweg rijden is dat ook weer zo goed als verdwenen als de motor eens goed op temperatuur komt.
Anders kun je alsnog de olie verversen met eventueel een motorreiniger van Forté erbij.
Meet eens even de weerstand van de kvs temp sensor bij koude en warme motor en plaats de waarde even hier.
Gr Stefan
14 jaar
Zou hem als eerste laten uitlezen als ik jou was en dan pas verder kijken.
Net nog even naar mijn blok gekeken..
Even ter illustratie:
De waargenomen sludge...
[url=http://img705.imageshack.us/i/1804201008...][img]http://img705.imageshack.us/img705/8203/...[/img][/url]
[url=http://img404.imageshack.us/i/1804201008...][img]http://img404.imageshack.us/img404/2931/...[/img][/url]
Zoals te zien lekker prutje, was eerst dikker maar heb er een beetje olie bijgedaan zodat de sludge niet kan opdrogen..
Maar toen ontdekte ik dit:
[url=http://img651.imageshack.us/i/1804201008...][img]http://img651.imageshack.us/img651/3509/...[/img][/url]
Toen ik in dit gescheurde slangetje kneep kwam er door de scheur sludge....
Hierop heb ik 3 vragen:
- kan de sludge in deze slang ervoor zorgen dat de auto de toeren maximaal laat oplopen zonder terugvallen? (blijft soms toeren maken ondanks dat ik het gaspedaal niet verder intrap).
- kan ik deze slang los vervangen of zit deze vast aan de hele unit??
- Hoe kan ik de unit, als mede de gasklep het beste reinigen???
( zal zowieso even een fles Forté halen en daarna zsm mijn olie laten verversen....)
Alvast bedankt!
14 jaar
Vandaag olie ververst...nadat ik eerst de motor met Forté heb laten lopen. Auto loopt nu weer top! Als een naaimachientje!
Slangetje (zie foto) geheel ontdaan van Sludge en dichtgemaakt met hittebestendigde en waterafstotende tape...
Gasklep schoongemaakt zodat deze weer lekker soepel werkt (zat veel troep op vanwege de kl*t* Sludge...
Tevens mij koelvloeistof geheel vervangen ( hele systeem gereinigd en 3 x goed uitgespoeld met water...)
Auto loopt nu weer top! Geen Sludge / water / koelvloeistof waarneembaar in mijn motorblok.
Vermoedelijk is er door het scheurtje in het slangetje (was bijna helemaal rondom gescheurd) vocht bij de olie in het blok gekomen.
Gevolg, heerlijk witte opgeklopte mayo...ahum..Sludge...
Heb er een goed gevoel bij denk dat mijn probleem nu verholpen is! Het gas blijft nu ook niet hangen !!! :-)
Ik laat nog even van me horen over een weekje....
14 jaar
Jeroen,
Het kan goed gekomen zijn door die defecte slang die je had, zou hem in de toekomst wel vervangen.
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Dat toerental prbleem kan best goed aan die slang liggen,dus als ik jou was zou ik die slang vervangen (is 1 geheel vanaf luchtfilter tot gasklephuis) en vergeet dat kleine slangetje niet weer te monteren.
Ook advies om gasklephuis te laten reinigen en weer inleren.
Maar wat ik al zei,laat hem ook uitlezen want misschien heb je ook nog een ander probleem.
P.S.Die sludge zit altijd op deze motor (akl)
Vandaag weer teug in Nederland...
Ben met de auto naar Duitsland geweest. +- 400 km gereden...sludge is geheel verdwenen, auto loopt echt beter!
Koelvloeistofniveau is in orde, geen lekkage oid. Ben er tevreden mee.
Rest mij op dit moment alleen nog het opnieuw inleren van het gasklephuis (Ricky thnx voor de tip!)...
Hou jullie op de hoogte!
14 jaar
Auto loopt zoals het hoort helemaal top! Bedankt voor jullie meedenken....
Kan nu een slotje op!
14 jaar
[url=http://img99.imageshack.us/i/hangslot.jp...][img]http://img99.imageshack.us/img99/983/han...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar