Wagen valt stil, midden van de baan of kruispunt, en als wagen 90 graden warm is start hij zeer moeilijk, na 10x proberen start hij weer of als die effe kouder is geworden.
Startmotor is vervangen, heeft 3 dagen geduurd en het zelfde probleem begon weeral
Veel mensen zeggen dat het aan deze kan liggen
1) Relais 109 (zwart vervangen door grijs
2) Temperatuursensor(meter) vervangen
3) eventueel contactslot vervangen
4) brandstofpomp defect ??? of werkt niet goed
Heb geen diagnose gedaan omdat ik geen enkel VW dealers meer vertrouw wegens problemen die ik ooit had door middel van Turbo en Luchtmassameter te vervangen die totaal niet defect waren.
Kan iemand mij aub helpen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uw vw dealer misschien ?
relais 109 komt veel voor, geeft ook deze kwaal, haal hem er eens uit en ruik er eens aan. ruikt hij een beetje viezig (verbrand). probeer dan eens een andere.
hoi,
hij hoeft niet viezig te ruiken, haal het kapje van het relair en beweeg het binnenwerk wat heen en weer doe dit tijdens de storring.
bij twijfel vervangen ( kosten maar 11,euro )
paul,
die 11 euro is het proberen waard.
Heb de wagen binnengebracht, hij ging relais 109 instekken (heb ook gezegd dat hij een grijze moet instekken) Dus nu wordt het wachten tot vanavond. En bendankt iedereen. Oh ja ik heb hem proberen uit te trekken maar zat blijkbaar goed vast dus durfde er ook niet hard aan te trekken was bang dat er andere bedradingen etc. stuk zullen gaan. ;)
20 jaar
Daim ben vandaag naar garage gegaan om auto af te halen die zei dat het probleem niet aan relais 109 maar aan uw distributieriem die volledig met olie is besmet, en ook dat er een olielek is bij de rembourage, en daardoor dat die stil valt omdat die onstabiel wordt. Wagen distributieriem is reeds vervangen op 115.000 km en nu heeft die 129.000 dus 14.000 km en distributieriem is omzeep door olie, kan dit of niet?
Kan de wagen stilvallen door omdat distributieriem olie heeft en ook nog dat er een lek is in de rembourage of is dit zever omdat dit dan een dure grap wordt?
Kan er iemand aub mij helpen want daarom geloof ik geen enkele VW dealers meer, dat bedoel ik daarmee omdat de ene zegt dat dit kapot is en de andere datte ? Dus wie moet ik in godsnaam geloven?
20 jaar
tja.
als de rien onder de olie zit ( lekke keeringen ) is dat natuurlijk niet zo best.! maar hij zou daardoor niet slechter gaan lopen..! maar wel vervangen.. hij zou daadoor kunnen knappen ( dan kun je de moter wel weggooien.)
wat bedoel je met rembourage.?
paul,
Hoi, Paul Kelder,
hij zei iets over rembourrage dat daar een lek is omdat er een ring kapot was zo'n kleine ringetje (dus versleten en tussen die ring dat er olie uitkwam), toen hij die opende zag hij dat de riem vol met olie zit, ben gisteren langsgeweest om te zien of het waar is, maar heb gezien dat mijn riem geen olie had, tenzij hij die heeft schoongemaakt ???.
20 jaar
hoi,
ik snap niet wat hij precies bedoelt.? een keering.? misschien.?
paul,
Dus ik denkt dat rembourrage dat kleine ringetje is of zoiets, probleem is dat ik niet veel van auto-onderdelen ken PAUL, ik ken er echt niet veel van die onderdelen.
20 jaar
Wat is keering ?
20 jaar
Ik heb net gebeld naar hem, die zei dat de wagen klaar is,
dus straks zal ik exact zeggen tegen hem wat die allemaal heeft veranderd en ook nog waar mijn oude onderdelen zijn zodat ik kan zien wat er vervangen is. En ik zal vandaag heel lang ermee rijden en zo zien of dit in orde is of niet. Oh wee als dit niet waar is, want ik moet nog zien hoeveel ik moet betalen voor deze En dit zal ik ook meedelen in deze forum. Alvast bedankt Paul
20 jaar
Wagen is nu in orde het probleem van stilvallen en starten van de wagen is opgelost: De oorzaak zoals P. Kelder al eerder zei, is de RELAIS 109 (dus niet de startmotor zelf) en het optrekken van de wagen was ook niet Turbo, maar de LMM (luchtmassameter) die niet defect was maar probleem was als je die loskoppelt dat die de neiging heeft dat die dan niet meer werkt maar dat je die dan moet resetten via computer. De olielek was mijn fout omdat ik te veeeeeel olie heb gekapt en zo mijn distributieriem omzeep heb gedaan :) Dus die motor was OVERLOADED :)
Alvast bedankt iedereen en vooral Paul Kelder tnx again
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar