Volkswagen Golf IV: Golf 4 TDI 2003 Hikt (bokt, trilt) bij optrekken koude motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

goedendag,

Mijn Golf 4 TDI uit 2003 met 2 ton op de teller trilt bij het optrekken.
Het voelt (klingt) een beetje alsof ik te weinig gas zou geven, maar toerental zakt niet terug, en is alleen bij optrekken met een koude motor.
Als ik eerst de koppeling langzaam volledig laat opkomen, en dan pas gas geef is het niet merkbaar.
Naarmate de motor warmer wordt, is het steeds minder, en bij 90 graden op de meter is het weg.
Heb wel het idee dat het steeds erger wordt.

Hoop dat iemand me wat opweg kan helpen.

Groetjes,
Menno

Astra_2000

Geplaatst door Astra_2000 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (25) PRO, 12 jaar geleden

lijkt op het twee massavliegwiel dat minder wordt als ik het zo lees.
omdat je bij rustig de koppeling op latten komen en dan gas geeft geen last hebt.
hoor je niks met uitzetten van de motor.

groetjes jan.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Het kan aan het vliegwiel liggen of aan de koppeling, maar gezien de klacht denk ik eerder de koppeling (zoals je het schokkend optrekken ook wel eens hebt bij een motor met een vast vliegwiel) maar vliegwielen gingen ook als broodjes dus ik zou er even een monteur mee laten rijden in koude toestand en het vliegwiel beoordelen als de bak eraf ligt.

Astra_2000 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reply en meedenken.

Vergat nog te melden dat voor me gevoel het vermogen wel wat minder is geworden de laatste tijd.
Alsof ie wat luier is geworden?
En als ik em een tijdje stationair laat lopen voel ik heel af en toe een zacht bonkje, maar dit is echt af en toe.
Toerental blijft dan wel stabiel rond de 1800.

Waar moet ik op letten bij motor uitzetten? Ik hoor geen rare geluiden o.i.d..

En tot slot iemand nog een goed adres in de randstad, om hier eens naar te laten kijken?
Hij is tot nu toe altijd dealer onderhouden geweest, maar daar ben ik laatst zo geschrokken na het vervangen van de tandempomp ;-)

Groetjes,
Menno

jan T (25) PRO, 12 jaar geleden

nou bij af zetten moet je luisteren of je een bonk hoort.
dat het lijkt dat hij minder vermogen heeft kan als de lmm minder wordt.
deze kunnen ze controleren door met de testkast een proefrit temaken en de warde van de lmm tecontroleren en gelijk de turbodruk tecontroleren.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.