Volkswagen Golf V: Golf 5 1.6 FSI

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Goedemorgen,

Vanmorgen wilde mijn auto niet starten. Draai de contactsleutel om geen resultaat.

Boardcomputer brand wel,radio ook. Tot dusver geen problemen gehad met de ketting/nokkenas etc.
Boardcomputer gaf enige tijd geleden wel aan dat ie na 1000 km voor z'n service beurt moest.

Gisteren het andere probleem dat ik een cd niet uit de radio kreeg. De spoel van de radio kan daardoor
zijn blijven lopen waardoor wellicht een lege accu.

Kan ik een Golf 5 1.6 FSI starten met startkabels? Bij sommige "moderne auto's" kon dit niet.

Jullie reactie's zie ik graag tegemoet

Vriendelijke groeten,

Tony

Driver007

Geplaatst door Driver007 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Niet starten (startmotor doet niets) of niet aanslaan?
Meet eens het voltage van de accu.

Driver007 (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Niet starten (startmotor doet niets) of niet aanslaan?
Meet eens het voltage van de accu.[/quote]
Dank je voor je snelle reactie

Old Ford zit op dit moment op het werk waar ik met een andere auto naartoe ben gegaan :)
Kan het op dit moment niet uitmeten.

Kan dit type auto worden gestart met startkabels? Als dat zo is dan kan ik voor vanavond namelijk iemand regelen met startkabels mocht dit een oplossing bieden ....

Driver007 (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Niet starten (startmotor doet niets) of niet aanslaan?
Meet eens het voltage van de accu.[/quote]
Heb helaas nog niet kunnen kijken of de startmotor iets doet.
Hoe kan ik dit het snelst/makkelijkst doen?

Met het niet aanslaan bedoel je de motor neem ik aan.


Reacties zijn welkom :)

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de startmotor niet draait dan hoor je ook niets - misschien een klik.
Starten met startkabels kan wel, maar VOORZICHTIG! Elektronika blaas je zo op.

Ik doe het altijd zo:
Hulpvoertuig met draaiende motor ernaast - licht en achterruitverwarming aan.
Eerst pluskabel aansluiten, dan min kabel. Let op de aansluitingen!
Hulpvoertuig dan licht en achterruitverwarming uit + verhoogd toerental (2000 - 2500).
Motor starten.
Als de motor loopt bij BEIDE voertuigen licht en achterruitverwarming aan.
Dan eerst plus-kabel eraf, daaarna min kabel. Dan licht en achterruitverwarming uit.
Daarna een lange rit (minstens 45 minuten) om de accu op te laden.

Als de accu leeg is, moet je wel de radio demonteren anders sta je morgenochtend weer.

Driver007 (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Als de startmotor niet draait dan hoor je ook niets - misschien een klik.
Starten met startkabels kan wel, maar VOORZICHTIG! Elektronika blaas je zo op.

Ik doe het altijd zo:
Hulpvoertuig met draaiende motor ernaast - licht en achterruitverwarming aan.
Eerst pluskabel aansluiten, dan min kabel. Let op de aansluitingen!
Hulpvoertuig dan licht en achterruitverwarming uit + verhoogd toerental (2000 - 2500).
Motor starten.
Als de motor loopt bij BEIDE voertuigen licht en achterruitverwarming aan.
Dan eerst plus-kabel eraf, daaarna min kabel. Dan licht en achterruitverwarming uit.
Daarna een lange rit (minstens 45 minuten) om de accu op te laden.

Als de accu leeg is, moet je wel de radio demonteren anders sta je morgenochtend weer.[/quote]
Oldford wederom dank voor je duidelijke tekst en uitleg.
Ik heb iemand bereid gevonden om de accu met een acculader op te laden (veiligere manier).
Dit proberen we straks eerst even.

Bedankt voor je duidelijke uitleg over het gebruik van startkabels etc icm electra


Ik hou je op de hoogte

Thnx

Driver007 (0), 13 jaar geleden

Heb de accu opgemeten en deze gaf slechts 9.0 volt aan
daarmee wil een motor natuurlijk nooit starten

Kon nog net de elektrische ramen dichtdoen :)

De accu staat inmiddels op de acculader.
Deze laat ik goed opladen tot vanavond 00.00 uur.
Dan morgen maar eens de accu er weer in hangen en kijken of het helpt

Ik laat het nog weten

Driver007 (0), 13 jaar geleden

De accu was vanavond alweer opgeladen gaf tegen de 14 volt aan.

Heb de accu er weer ingezet. Gestart maar geen resultaat. Helaas.

Wat zou het kunnen zijn? Ik ben rijdend zonder geluid onder de motorkap thuis gekomen.
Echter de volgende ochtend wilde hij niet meer starten.

Iemand enig idee wat het kan zijn bij dit type auto?

Alle reacties zijn welkom ....

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]Dan eerst plus-kabel eraf, daarna min kabel.[/quote]
Waarom eerst de Plus? mij is geleert de - het MINST lang er op, dus als laatste aansluiten en als eerste er af.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je eerst de massa erop doet en dan per ongeluk met de plus kabel iets raakt dan heb je een vonkenregen en mogelijk gevolgschade.
Zelfde geldt voor loshalen en vastzetten van een accu. Eerst de massa eraf.
Dan pas de plus - als je nu hier bij het losmaken met een sleutel de massa raakt gebeurt er niets meer.
Met vastzetten omgekeerde volgorde, eerst plus om de zelfde reden.

Driver007 (0), 13 jaar geleden

Vandaag of morgen maar eens de auto uitlezen

-Wij vermoeden wellicht het "regelapparaat brandstof opvoerpomp" waardoor de auto geen benzinetoevoer krijgt

Ik besmeur ook een licht gasluchtje

-De dynamo die welliswaar geen piepend geluid maakt van versleten lagers.

-In een ander geval het regelapparaat van het motormanagement (ECU) waardoor de auto niet start.


wie heeft er meer ervaring mee ???

Hoor het graaggg

Driver007 (0), 13 jaar geleden

of wellicht iets met de brandstofpomp.....

Driver007 (0), 13 jaar geleden

Voor allen die het mede gevolgd hebben:

De auto start inmiddels weer. De bobine's wilden niet vonken. Probleem zat hem in de zekeringskast.
Onderop de zekeringskast was iets afgebroken.

Zekeringskast vervangen en rijden maar weer :)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]Als je eerst de massa erop doet en dan per ongeluk met de plus kabel iets raakt dan heb je een vonkenregen en mogelijk gevolgschade.
Zelfde geldt voor loshalen en vastzetten van een accu. Eerst de massa eraf.
Dan pas de plus - als je nu hier bij het losmaken met een sleutel de massa raakt gebeurt er niets meer.
Met vastzetten omgekeerde volgorde, eerst plus om de zelfde reden.[/quote]
Dus ben je met me eens, van Eerst de + er op en dan de min en die het eerst er af (Min het MINST lang er op)?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.