Hallo,
Ik heb een tijdje geleden met voorremmen laten vervangen omdat de garage zei de ze op waren. ik heb nu echter het idee dat ze me rijgedrag beinvloeden. Als ik naar me remmen kijkt en met name de remschoenen lopen ze van boven naar beneden schuin af, waarbij de gedeelte die het 'dichtst'bij de as zit tegen me schijf aanzit. Boven gedeelte raakt me schijf niet aan.
Mijn vraag is eigenlijk of dit zo hoort of dat de gehele schoen, blokken die de schijf raken bij remmen, geheel vrij moet lopen van de schijf.
ik graag jullie reactie.
Groet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zegt de garage die de remblokken gemonteerd heeft?
Oldford,
Bedankt voor je snelle reactie. Daar ben ik nog niet terug geweest. Was benieuwd of dit zo hoort.
14 jaar
Dacht het niet. Een remblok hoort (redelijk) gelijkmatig te slijten over de hele lengte.
[quote=SjoeH]Als ik naar me remmen kijkt en met name de remschoenen lopen ze van boven naar beneden schuin af, waarbij de gedeelte die het 'dichtst'bij de as zit tegen me schijf aanzit. Boven gedeelte raakt me schijf niet aan[/quote]
Dit wat je ziet / opmerkt is bij dit type remblok geheel normaal.
Gr. paul
Paul,
ok dus het is normaal dat het lijkt alsof die tegen de schijf zit. Hoef ik me daar geen zorgen meer over te hebben.
Bedankt.
14 jaar
Het klopt inderdaad dat de remblokken niet geheel op de remschijven aansluiten.
Dat komt doordat de uiteinden van de remblok schuin zijn afgevlakt.
Wat je opmerkt is dus geheel normaal...
Gr. paul
Een foto zou heel veel duidelijk maken.
[quote=oldford]Een foto zou heel veel duidelijk maken.[/quote]
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig....
Gr. paul
[quote=P. Kelder]Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig....Gr. paul[/quote]
Mee eens, maar zo als deze man het vertelt denk ik niet aan afgeschuinde kantjes.
Want dan zit (om zijn terminilogie te gebruiken) het gedeelte die het 'dichtst' bij de as zit ook niet tegen de schijf - want ook daar zit een afgeschuinde kant. ik lees boven dun, onder dik, dus scheef afgesleten.
Fototje zou een hoop duideliik maken.
Foto volgt zsm
14 jaar
Ik hoop dat deze foto meer duidelijkheid verschaft.
[url=http://img299.imageshack.us/i/1905201021...][img]http://img299.imageshack.us/img299/2453/...[/img][/url]
14 jaar
zien er prima uit, bij twijfel langs de garage gaan! Remmen moeten gewoon GOED zijn!
Waarom denk je dat "het rijgedrag" beinvloedt is? Wat merk je (of merk je niet)?
Oldford,
Wat ik denk te merken is dat de auto wat 'geremd' rijdt bij rustig optrekken in 2. Lijkt alsof die soort van licht remt af en toe, wat schommelig, maar het zal wel niks zijn.
Iig bedankt voor jullie reacties.
14 jaar
Het gevoel wat je hebt kan ook door de motor veroorzaakt worden.
Voel eens aan de voorvelgen na een stukje rustig rijden. VOORZICHTIG. Zijn deze heet, dan lopen de remmen (iets) aan.
Zijn ze normaal tot koud, dan kan het gevoel ook door iets uit de motor komen.
Oldford,
Bedoel je echt de voorvelgen? Dus niet de schijf. Ga ik vanmiddag uit me werk even bekijken. gewoon aan de buitennkant van de velg of aan de 'binnenkant/rand' bij de spaken ( heb dikke standard spaak velgen ) Ik kom hier op terug.
Groet.
14 jaar
Schijven blijven je vingers aan vast plakken, zo heet worden die. Dat wil ik je niet aandoen.
Als een schijf aanloopt wordt ook de velg warmer. Maar voorzichtig, ook hier kun je je vingers verbranden.
Gewoon even Link en Rechts voor vergelijken en dan vergelijken met de achter wielen.
Beste is een stukje rustig rijden en auto uit laten lopen zonder te remmen en dan controleren.
Oldford,
Ik heb zojuist gevoeld en ze voelen gewoon normaal aan. Niet heet. dus het zijn niet de remmen. Dan is het toch de motor. Het is echt vervelend aan het worden. Gewoon schommelig en stotend bij het rustig optrekken. Ook bij het gas loslaten remt die snel af en schokt die terug. Ik denk dat ik binnenkort maar even langs de garage ga voor uitlezen en visuele check.
Bougies zijn 8000 km geleden al vervangen en tevens de brandstoffilter. wat kan het toch zijn.
groet.
14 jaar
Wat je zelf op het zicht kunt doen:
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Andere mogelijkheid is de luchtmassa meter. Komt meer voor en niet alleen bij VW.
Maar daar moet je voor kunnen uitlezen om die te kontroleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar