auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Golf III start niet meer

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine

Hallo,

Vandaag kwam ik het volgende tegen. Ik vertraagde en drukte de koppeling in, de motor sloeg uit, en ik kon hem niet meer starten. De auto staat nu intussen thuis maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat. De startmotor werkt, maar de motor slaat niet aan alsof hij geen benzine of ontsteking heeft.

Wat zijn de beste methodes om erachter te komen waar het probleem zich situeert? Ik heb geen zo'n apparaat om de computer uit te lezen voor fouten.

Alvast bedankt,

Sam

Geplaatst door

samcappelle (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon bij het begin beginne;) heb je een vonk? heb je brandstof?

riennoot 0
badge

13 jaar

Inderdaad, kijk eens op de bougie's vonken, zo nee, haal de 3 polige stekker van de ontsteking af en trek de bobine kabel los op de verdeelkap, hou deze kabel op 0,5 cm van de massa ( motor ) af, neem een kabeltje en steek deze in het middelste contact van de 3 polige stekker, tik met het uiteinde van het kabeltje op de massa, zie je nu wel een vonk ? ( wel even het contact aanzetten )

Indien hij nu dan wel vonkt is je ontsteking kapot ( hall-gever ), vonkt hij nog niet ? Dan is je bobine kapot.

Wel moet de basis in orde zijn, dus zekeringen in orde en spanning op de 3 polige stekker ( de + en - zijn de buitenste contacten )

Als je die test doet zoals ik hierboven vermelde, dan hoor je ook even de injector inspuiten op het moment dat de bougiekabel vonkt.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Ok, bedankt. Ik probeer morgen jullie tips uit.

samcappelle 0

13 jaar

Ik heb vandaag de bougies getest en deze vonken niet. Ik heb de 3 polige stekker van de ontsteking los getrokken. Als ik mijn meettoestel op de 2 buitenste polen zet meet ik 0V met contact aan. Doe ik dit juist, wat zou ik normaal moeten meten, 12V DC? Als er hier geen stroom op zit ligt het dan aan de zekeringen?

Ter illustratie nog deze foto.

[url=http://img814.imageshack.us/i/ontsteking...][img]http://img814.imageshack.us/img814/6643/...[/img][/url]

samcappelle 0

13 jaar

Ik heb even de zekeringen nagekeken en zekering 15 was gesprongen, kheb er een nieuwe ingestoken ook van 10A en toen ik het contact aanzette sprong die direct. Kan dit gerelateerd zijn met het feit dat ik geen ontsteking heb?

Zekering 15 wijst volgens http://www.vwgolf-info.nl/algemene_infor... naar de Hoofdcomputer (Stuureenheid)

samcappelle 0

13 jaar

er zit ergens kortsluiting. monteer op de plaats van je zekering een lamp van bijv. 21 w. deze zal gaan branden en als je kortsluiting opgeheven is gaatie uit, dus word ff zoeke. haal je stekkers los wat je verdenkt. ik hoor wel hoe het verder gaa

riennoot 0
badge

13 jaar

Heb je een idee waar ik zou kunnen beginnen. Waar zit die hoofdcomputer en bestaan hier elektrische schema's van?

samcappelle 0

13 jaar

Ik ben beginnen zoeken naar de kortsluiting, maar tot nu toe niet veel resultaat. Ik heb alle (denk ik toch) zichtbare stekkers los gedaan in het motor compartiment en er gebeurde niets.

Enkel bij de stekker in de foto (links onder de accu) gaat het de lamp die in de zekering zit plots zeer weinig branden terwijl die anders fel brandt. Ik heb die kabel gevolgd en die is bevestigd aan de motor, dus dat is de massa waarschijnlijk.

Brengt dit jullie op ideeën? Kan het ook liggen aan een relais ofzo buiten het motor gedeelte?

[url=http://img43.imageshack.us/i/stekker.png...][img]http://img43.imageshack.us/img43/4012/st...[/img][/url]

samcappelle 0

13 jaar

Waar zit die stekker op aangesloten ?

De ECU zit onder je parafan, dus onder de voorraam, controleer eens daar waar de kabelboom de parafan uitkomt op breuk / sluiting..

Volg ook even de kabels van de ontsteking en controleer deze goed! ( lopen naar de ECU )

Dat is ook je probleem waarom de auto niet meer loopt..

Meet je toevallig ook geen spanning op de bobine ? Dus ook daarvan de buitenste contacten..Anders trek deze stekker ook eens los en kijk wat er gebeurt..

Welk motor ligt erin ( motorcode ) ?

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Als ik een lampje steek i.p.v. de zekering die telkens springt meet ik 12V op de bobine en 1.1V op de 3 polige stekker van de onsteking.

De stekker waarmee het lampje zeer weinig brandt hangt aan de ene kant gewoon vast aan de motor en aan de andere kant loopt die samen met de draden van de ontsteking enzo naar de ECU en naar binnen.

Ik heb de parafan eraf gehaald, daar zitten een hoop draden zonder het grote omhulsel. Ik heb wat aan de draden gewikkeld maar zonder veel resultaat.

De motorcode is ABD.

samcappelle 0

13 jaar

Je zegt dat er een hoop draden hangen zonder omhulsel ( bescherming ), kijk daar dan eens goed! Grote kans dat daar ook je probleem zit..

3 Polige stekker op ontsteking :

1) Bruin - Zwart = * - * Massa
3) Rood - Zwart = * + * > T45 - Pen 8 ( ECU )
2) Groen - Wit = * Signaal * > T45 - Pen 13 ( ECU )

Trek de stekker van de ECU en ontsteking los en meet de bedrading door..

stefan84 0

13 jaar

Vandaag de wagen terug gaan halen bij de garage. Alles is terug in orde. De ECU was kapot, dit gebeurt blijkbaar zelden met als gevolg een dure rekening.

samcappelle 0

13 jaar

Dat is jammer van de ECU, maar het kan gebeuren.

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

13 jaar

Dat is jammer van de dure rekening dan , ecu heb ik er nog 2 liggen voor de abd blokjes..
Hebk toen op marktplaats gezet voor 25/30 euro en zit er nog steeds mee..

Dus had je dan een hele hoop geld gescheelt tegenover wat je nu kwijt bent(nieuw?)

coilt 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.