Volkswagen Golf IV: Golf IV V5 Trillende motor en auto

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5 110Kw

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een Golf IV 2.3 V5. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en heb 2 dagen in de auto gereden zonder problemen. Aan het eind van de tweede dag reed ik van mijn werk naar huis, een stukje van 7km. Toen heb ik de auto neergezet en een half uur later pakte ik hem weer om weer terug naar mijn werk te gaan. Na een minuut merkte ik dat de auto hevig trilde bij het gasgeven. Het maakt niet uit in welke versnelling. Ook als de auto stationair draaid trilt hij. Het motorblok trilt ook erg.

Daarom dacht ik vanochtend even langs te gaan bij een autobedrijf waar ik de eigenaar goed van ken en waar ik wel eens werkte aan autoschades of restauratieprojecten. Ik ben zelf dus meer van het plaatwerk en spuitwerk dan motorisch. Hij heeft een laptop op de auto aangesloten en we kregen 2 foutmeldingen;
- Massasensor G70
- Spanningsaansluiting 30
Hij wist verder ook niet precies wat dit betekende en toen heeft hij ze gewist. Maar het probleem kwam weer terug toen ik een proefritje maakte.
Een andere monteur/plaatwerker zij dat hij dacht dat de motor op 4 cilinders liep in plaats van op 5. Dat kon hij horen ofzo.

Ze hebben tegen mij gezegd dat er een bougie kapot kon zijn dus dat ik die even moet vervangen. Morgen komen die binnen want het waren speciale titanium bougies die in dit motorblok horen. Dit ga ik dus eerst proberen.

Bij de volkwagen dealer konden ze alleen wat met die foutcodes als ik een afspraak maakte en ze hem zelf uit konden lezen, maar ik wil niet de volle mep betalen, ik ben tenslotte ook maar een arme student. Wel zei hij dat het ook aan de bobine ofzo kon liggen. Dit heeft mijn vader ook ooit gehad met zijn passat V5 170pk.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Of heeft iemand tips voor me?

Groetjes,
Marnix

MarnixGolfV5

Geplaatst door MarnixGolfV5 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Marnix

Ik gok op een defecte bobine of ontstekingsversterker ( aan voorzijde onder schutbord ), dat komt wel vaker voor namelijk..

Je kan de bougie's er eens uidraaien om te kijken welke niet meer vonkt of vonken.

Heb je geen storingscode nummer meer ?

Zou er niet tever, of liever helemaal niet meer mee rijden, want je kunt je zo de kat mollen, en die kosten geld..

Volgens mij bedoel je, of word er met G70 de LMM ( Luchtmassameter bedoelt ) maar daarvan gaat hij niet op 4 cilinders lopen.

Gr Stefan

MarnixGolfV5 (0), 14 jaar geleden

Dankje voor je reactie!

Als ik morgen de bougies vervang en het probleem is er nogsteeds dan zet ik hem bij het autobedrijf neer met de info over die bobine en ontstekingsversterker. Ik hoop dat ze daar dan wat mee kunnen testen. Is dit een goed plan? En is dit een dure reparatie om uit te voeren?

Groetjes

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

ontstekingsversterker bij de golf gaat vaker stuk, boineblok krijgt meestal de schuld...... Reden dat hij stuk gaat is dat het te heet wordt waar het ding is geplaatst. latere types hebben hem dan ook op een andere plek zitten.

onderdelen zijn behoorlijk aan de prijs, dus gokken is meestal voor niets dokken......

even de scoop er op, kijken of je uitsturing op 5 cilinders richting bobine hebt. Dat in orde, dan is het de bobine, dat niet in orde, dan is het de ontstekingsversterker.

tipje van de kenner, in de immitatiemarkt is een zooitje ruk te koop dat het monteren niet eens waard is. Enige juiste oplossing is Beru voor de bobine, siemens voor de voorversterker, of origineel VW (de eerste 2 levert de onderdelen voor vw)


dealer?? een goede haalt het probleem er op de juiste manier uit, helaas werken de meeste op deze toch al wat oudere en voor de dealer niet veelvoorkomende auto volgens het plug en play (or not) princiepe. de klant betaald wel...

succes

MarnixGolfV5 (0), 14 jaar geleden

is eventueel een onderdeel van de sloop halen mocht dit nodig zijn een optie? dan heb je wel origineel VW

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=MarnixGolfV5]is eventueel een onderdeel van de sloop halen mocht dit nodig zijn een optie? dan heb je wel origineel VW[/quote]
als je geluk hebt, meestal zijn die dingen al weg.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als hij kapot is zou ik gewoon voor safe gaan en een nieuwe kopen, je weet ook nooit wat je op de sloop koopt en je hebt daar meestal maar garantie tot aan de poort, mocht die ook kapot zijn ( electrische delen ) of het snel begeven, kom je alsnog een nieuwe aan het kopen = dubbel werk + 2 keer kosten,

Goedkoop is vaak duurkoop!

Maar eerst even kijken wat eruit komt..

Ik gok op 1 van de 2 genoemde dingen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.