Sinds een paar weken hapert mijn V5 (150 pk) vlak na het overschakelen bij snel accelereren. Vooral rond de 3000 rpm en dan het gaspedaal half of meer intrappen hapert ie, dan rond de 3500 tot 4000 rpm trekt ie weer goed.
Onlangs zijn de bougies (longlife), olie en filters, inclusief brandstoffilter vervangen.
De computer geeft geen foutmelding, ik heb inmiddels een toevoeging bij de brandstof gedaan om de injectoren te reinigen. Helpt allemaal niets, ik heb het idee dat het probleem erger wordt.
Kan iemand mij een richting opsturen wat dit zou kunnen zijn?
Mvg Michiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste is het om de auto door de dealer te laten controleren. Dit kan een ontstekings en een brandstof-probleem zijn.
Dat haperen en inhouden is niet echt goed voor je motor en al helemaal niet voor de katalysator en die zijn erg duur.
Is de uitlaat volledig gasdicht? Vooral het 1e deel tot na de kat.
Zijn alle vacuumslangen en slangetjes heel en niet gescheurd of poreus?
Dank je, ik heb niet het idee dat de uitlaat lekt, zal het nog eens controleren evenals de vacuumslangen.
Mijn ervaring met naar een dealer gaan is dat het erg lang duurt voordat je een afspraak hebt en erg duur terwijl de expertise er niet altijd perse is met sommige klachten..
Ik hoop de dealer te kunnen omzeilen ;)
14 jaar
is het gekomen sinds het brandstoffilter?? zo ja, is dit een origineel filter?? er zijn n.l. filters op de markt die teveel weerstand hebben.
luchtmassameter zou ook heel geschikt kunnen; gaan bij een benzinemotor ongeveer 100.000-150.000 km mee.
alleen vervangen door origineel ruildeel of exact dezelfde die er af fabriek inzit. Je zou de eerste zijn die een vw benzinemotor met een andere dan origineel gemonteerde luchtmassameter goed lopend krijgt. Systeem is zeer gevoelig voor de meetkarakterestiek van het instrument.
in de meetwaarden de hoogtecorrectie van de lmm controleren deze moet tussen de -10% en +10% staan en ideaal ca 0%.
gr john
Heren dank voor de reacties.
Harry, het brandstoffilter is een paar maanden geleden vervangen.. Dit probleem doet zich pas sinds kort voor. Ik denk dat ik inderdaad maar es achter die luchtmassameter aan moet, deze auto heeft 130.000km gereden. Kan ik de waarden hiervan testen met de computer tijdens de rit? En wat zouden de waarden moeten zijn? En als ik het de luchtmassameter vervang moet het dus een originele zijn begrijp ik. Een van de sloop ook ok? Of raad je dat af..
Groet, Michiel
14 jaar
de LMM is een slijtdeel, van de sloop halen is geen goed idee.
testen is lastig, het gaat om de reactietijd van het instrument. meestal halen ze de gevraagde waarden wel, maar niet snel genoeg. is niet met uitlezen te bepalen.....
testen is niet lastig,in de parameters kan je de hoogtecorrectie zien en die moet tussen -10% en +10% staan.
beste is dat hij op 0% staat,haalt hij deze waarden niet dan krijg je klachten zoals de ts beschrijft.
gr john
Heren,
Inmiddels heb ik de lmm uitgelezen en deze blijft erg constant. Hij loopt erg mooi stationair en bij 3000 rpm geeft ie een vast waarde van ongeveer 9,4. Bij dit toerental blijft ie binnen 2% afwijking. Ook even een sloop lmm getest en daar liep ie veel slechter op. Lmm nog een beetje gereinigd en weer gemonteerd. Gek genoeg zijn de klachten nu bijna weg. Ik heb het idee dat ie het slechtst liep op de tank brandstof met het reinigingsmiddel voor de injectoren erin. Mogelijk heeft dit goedje toch iets uitgehaald en rijdt ie nu op een nieuwe tank weer een stuk beter?
In ieder geval dank voor jullie meedenken ;)
Michiel
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar