Volkswagen Golf I : Golf met 1,7 EN K-jetronic motor loopt veel te rijk en niet stat

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1700 EN K-jetronic

Hallo,

ik heb sinds kort een Golf Cabrio erbij met een 1700 EN Motor. Dit is een K-jetronic motor met lambdaregeling (vanwege Amerikaanse emissies).
Nou heb ik een probleem, de motor loopt ten alle tijden veel te rijk en niet stationair. De motor ploft en knalt bij vast gas onder de 2500 toeren.

Voor de aardigheid heb ik een aantal dingen uitgewisseld met andere onderdelen:

*Luchtweger + Brandstofverdeler
*Koudstartventiel
*Warmdraairegelaar
*Ontsteking
*Bougies
*Diverse vacuumslangen
*Diverse stekkers waar ik geen vertrouwen in heb.

Resultaat:

Niks!

De motor loopt nog precies zo, dus nog steeds niet stationair en nog steeds veel te rijk (stink ook erg).

Het lambdaregeling systeem is niet de veroorzaker neem ik aan, aangezien dit pas ik werking gesteld wordt bij een koelwatertemperatuur van rond de 40 graden.

Kan een expert mij helpen met goed advies?

Moroder

Geplaatst door Moroder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Denman (0), 16 jaar geleden

Staat de motor wel op tijd? (distributie + ontsteking?)

Moroder (0), 16 jaar geleden

Motor staat op tijd.

Probleem was dus wel de koudstart injector.
Dus het is opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.