auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Golf sdi '98 schakeld slecht bij koude motor daarna prima...

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Dus als ik met koude motor wil schakelen gaat dat zeer stroef, moeilijk in 1,2,3 te krijgen. als je kracht gebruikt lukt het wel.
Kraken doet hij niet en na 10 min rijden schakel hij soepel. mechanisme is gesmeerd. bak is vorig jaar gereviseerd geweest maar kan niet zeggen of ie toen al slecht schakelde
omdat ik de auto nog niet lang heb. de auto is van men moeder en ze rijd er zeer weinig km's mee hooguit een 10 km per dag, dus voor haar schakeld hij altijd stroef.... :-/
iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, en welk soort olie gaat er op deze bakken?
Schakelt met een t en niet met een d zoals in mijn titel :-) sorry daarvoor.

Bedankt alvast!

Geplaatst door

klefroid (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ze scakelen nooit fijn en voor de olie moet je even bij castrol of zo kijkjen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Kan ook zijn dat de koppeling bij koude motor niet goed vrij komt. Als je hem eens koud start op een vlakke vloer en hem richting z'n 1 duwt (dus tegen z'n 1 aan, niet erin) met de handrem los, gaat/wil de auto dan een klein beetje naar vooren?

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=ricky]Kan ook zijn dat de koppeling bij koude motor niet goed vrij komt. Als je hem eens koud start op een vlakke vloer en hem richting z'n 1 duwt (dus tegen z'n 1 aan, niet erin) met de handrem los, gaat/wil de auto dan een klein beetje naar vooren?[/quote]
Ik heb dit geprobeerd maar de auto blijf staan zonder enige beweging... het lijkt net als de olie in de bak warmer wordt en dus dunner dat ie dan wel goed schakelt.
of kan dat het niet zijn?
Als hij koud is schakelt hij zeer stroef niet gewoon stroef, je krijgt hem maar met veel moeite in versnelling. ik vind het wel raar dat 4e en 5e wel soepel gaan...?

Bedankt alvast voor de reactie's!

Happy new year!

klefroid 0

13 jaar

Schakelt hij beter als je koud gaat schakelen met de motor uit en de koppeling ingetrapt?

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=ricky]Schakelt hij beter als je koud gaat schakelen met de motor uit en de koppeling ingetrapt?[/quote]
Dit ga ik morgen eens proberen!

thx Btw

klefroid 0

13 jaar

Ok,

Hij schakelt beter met de motor uit, maakt niet uit of ik de koppeling indruk of loslaat.
Dit is echt iets raar. eigenlijk schakelt hij goed na 3 min rijden daar ik eerst dacht dat het er 10 waren.
Ik heb nu men moeder gevraagd om eerst een tiental keer te pompen voor ze vertrekt en kijken wat dat geeft.
als het de koppeling zou zijn wat zou dan de oorzaak kunnen zijn dat die bij koude motor niet goed schakelt?
Is het dan omdat de koppelingsdisk niet volledig vrij komt? synchromeshringen zorgen dat tandwielen op dezelfde snelheid gaan draaien, maar als die ...hoe moet ik het zeggen... ben geen expert maar kan wel goed sleutelen en vergeef/verbeter me als ik fout ben, dus door bepaalde wrijving zorgen de synchromeshringen dat de tandwielen op dezelfde sneheid gaan draaien, maar als de synchromeshringen te veel wrijving hebben gaat hij ook moeilijker gaan schakelen niet?
Ben echt nieuwschierig wat de oorzaak zou kunnen zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=XunM7yUC0...

klefroid 0

13 jaar

Niemand? :-/ ?

klefroid 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.