Volkswagen Golf: golf tdi 1999 trilt bij uitrollen van de auto

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

bij het uit rollen van de auto gaat deze trillen zoals bij kromme schijven, motor loopt dan onregelmatig bij stilstand loopt deze weer goed het is net of motor van tijd gaat , poelie enz in orde.

Geplaatst door

marlee (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staan er storingen in?

ricky 0
badge

16 jaar

hoi ricky .er staan geen storingen in. heb inmiddels wel vernomen dat het in ecu kan zitten . maar hoe controleer ik dat.

marlee 0
badge

16 jaar

Is een oplossing voor zonder ecu te vervangen. Maar moet je maar eens zoeken op deze site, is al een tijdje terug vermeld.

Siem Bijman 500
badge vip badge

16 jaar

Bekend probleem.
Dubbelmassavliegwiel is het probleem maar als je deze vervangt blijft het maar even goed.
Volgens mij is de beste oplossing om het motorregelapp. te vervangen door een verbeterde uitvoering.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Dat bedoel ik Bennie, er is een methode om de computer te foppen, maar dat staat hier ergens alleen kan ik het even niet vinden zo.

Siem Bijman 500
badge vip badge

16 jaar

Selheidsignaal van het motorregelapp. onderbreken om te kijken of het onregelmatige lopen weg is,ik weet niet of dit weer andere klachten veroorzaakt,de eventuele cruise controle werkt in ieder geval niet meer.
gr Erik

erik2819 0
badge

16 jaar

een vast vliegwiel is de oplossing

de spijker op zijn kop richard

De regeling van de ecu en het massaveersysteem van het 2e massavliegwiel kunnen in bepaalde gevallen intefereren met elkaar. Dit betekent dat de trillingen onder bepaalde omstandigheden versterkt en verzwakt kunnen worden. Vandaar dat beide parameters grote invloed hebben om dit fenomeen. Daarnaast treden er ook nog gyroscopische krachten op die weer invloed hebben in de rijrichting. Betrek je daar alle massaveersytemen (motor- en wielophanging) van je auto in dan kom je dat een zeer complex model. De truc is vaak om de eigentrillingsgetallen zoveel mogelijk te differentieren zodat ze elkaar niet kunnen opzwiepen. Om dit wetenschappelijk te onderzoeken dien je dure trillingsanalyses uit te voeren en vooral goed te kunnen te intepreteren. In de autobranch is dit geen haalbare kaart en dan kom je tot een "rial error procedure" die met een dosis ervaring tot een aantal verassende conclusies kan komen. Mijn bescheiden conclusie is dat een 2e massavliegwiel en de programmering cq. regeling van de brandstofpomp grote invloed met elkaar hebben.

tedkroon 0

16 jaar

gefeliciteerd

Er is een software oplossing voor om het voor 90% op te weg te werken . Het is op te lossen door de inspuithoeveelheid te verminderen. Dit doe je door in te loggen in motorregelapp.
Ik weet niet waar je vandaan kom maar ik wil het voor je uitvoeren.

Ary 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.