close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf tdi 81 kw bj 2001 VERBRUIK TE HOOG

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

golf rijd op volle tank helemaal leeg 720 km. Ok vind dit aan de lage kant. Auto staat op R32 225-40-18 inch banden, kan dit effect hebben op de auto, ik heb net helemaal volgetank crca 50 liter en heb ook diesel cleaner in gedaan, volgens mij heeft deze auto een 50 lt tank

Mijn vorige golf ook zelfde motor haalde bijna 900 km op volle tank (55 lt), maar die stond op 15 inch banden.

Is 720 km normaal, of hoe zit het?

Geplaatst door

tsgenc (70)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

'normaal' is relatief. Verbruik ligt voor het grootste deel aan stoere velgen en de rijstijl.

Je kan uit voorzorg nakijken:
- verloop lmm/turbodruk
- pomptiming

Beide via uitleesapparatuur.

Lucas6692 0

16 jaar

Wie "mooi" wil zijn moet pijn (in de portemonnee) lijden.....

Zomaar veel grotere wielen onder een auto plakken heeft zijn beperkingen.
Afgaan op het feit dat er "zoveel anderen mee rond rijden" wil geenszins zeggen dat het technisch ook allemaal verantwoord is.
Ik rijd regelmatig stukjes in van die "pimp-puistjes" en ben elke keer weer verrast door de beroerde rijkwaliteiten, veelal veroorzaakt door verkeerde wielen en te weinig (tot geen) en verkeerd onderhoud.

Maar zoals hierboven vermeld kun je een aantal zaken laten meten.
Ik moet daar echter WEL iets aan toevoegen: de voornoemde zaken kunnen het beste rijdend worden uitgelezen.
Met name de LMM kan voor een hoger brandstofverbruik zorgen wanneer deze NIET kapot is maar WEL foute waarden doorgeeft.

Verder kan er ok nog een temperatuursensor defect/slecht werkend zijn waardoor de ECU "denkt" dat de motor "koud" is (en blijft) en daardoor meer brandstof inspuit.

Santa 0

16 jaar

Ja ik heb wel problemen met de turbodruk, heb het hier al gemeld, het gaat over vermogen verlies. Er zit ook een splinternieuwe LMM erop, hij is ook uitgelezen en alles wat fout was is gecorrigeerd.
Vandaag wordt mischien de turbodruk meter vervangen, want dat was een van de foute meldingen bij het uitlezen, toen ik em kocht zaten die velgen al erop.

tsgenc 70

16 jaar

[quote=tsgenc]Ja ik heb wel problemen met de turbodruk, heb het hier al gemeld, het gaat over vermogen verlies. Er zit ook een splinternieuwe LMM erop, hij is ook uitgelezen en alles wat fout was is gecorrigeerd.[/quote]
RIJDEND uitgelezen....?!

Santa 0

16 jaar

Nee niet rijdend.
Omdat ik vermogen verlies had werd ie uitgelezen, verder kwam er niets bijzonders eruit.
Kan het niet aan de gloeibougies liggen?

tsgenc 70

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.