Hoi ik ben Franklin pas nieuw ,, ik het volgende probleem met een golf3 uit 1994
door de anwb is een storing geconstateerd in het zekering kastje ,storing is dat de bezinepomp geen 12v krijgt wanneer de auto start.
lig niet aan de accu wanneer de de auto bij het starten ronddraaid moet de ontsteking en benzinepomp 12v hebben doet het wel met de ontsteking vonk wel op de bougie,maar de spanning bij de benzine pomp zakt naar 10v.hij heeft toen zekering positie 17 left/right blinker doorverbonden met positie 18 bezinepomp auto reed weer 1,5 jaar ineens doet hij het niet meer.
ik zelf bezig gegaan en heb nu de hetzelfde geconstateerd als de anwb 1,5 jaar geleden, bij het omdraaien van van het concactslot heb ik 12v op de benzinepomp, hoor hem draaien (blijf draaien gaat niet uit zolang de contactslot aan staat )op de stekker van de benzinepomp heb je 4 contacten twee brede stekker op de uiteinden en twee kleintjes tussen de brede contacten tussen de kabelrood/geel zwart 12v en 10v op bruin en zwart.
bij het starten zakt de voltage tussen roodgeel en zwart naar 10v en krijgt geen bezine bij de bougies.
Wie weet hoe je een bezinepomp kan testen op werking.
Een zekeringkastje vervangen is veel werk,en zijn vast niet allemaal het zelfde.
Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn.
Alvast bedankt
Franklin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je moet doen is gaan meten op de 2 dikke draden op de pomp met de stekker er WEL op,dan tijdens het starten meten wat de voltmeter dan aangeeft.
hoi ricky Met de stekker op tussem roodgeel en aarde is de voltage 10,59 v tijdens het starten en 12v als het contact aan staat.
Bedank voor je reactie.
Franklin.
17 jaar
[quote=mcDonald]hoi ricky Met de stekker op tussem roodgeel en aarde is de voltage 10,59 v tijdens het starten en 12v als het contact aan staat.
Bedank voor je reactie.
Franklin.[/quote]
Ik bedoel echt OVER DE VERBRUIKER METEN,dus van de voltmeter 1 draad op de dikke plus,en 1 draad op de dikke massa.
Of heb je dat wel gedaan?
Zo ja,dan zou de pomp wel moeten gaan draaien op 10,59 volt,dan pomp dood.
Rick ik heb het volgende gedaan stekker op de pomp contact aan 12 v op de pomp hoor hem ook lopen gaat niet uit zolang het contact aanstaat zodra de motor word gestart zak de 12v naar 10,59 v ik weet ook niet goed wat het is een waardoor er spanning verlies leid.
Als ik met het contact aan de slangetjes van de bezinepomp een voor een een beetje los maak dan maak de ene slangetje en sissen geluid als of er druk op staat de andere doet dat niet die moet ik wel een eind losmaken voordat hij benzine lekt.
Ik wil nu kijken of er in de leiding een verstopping is? Er zijn na mijn weten 2 filters eentje rechtsachter en eentje bij de monopoint? is het waar de twee slangen samenkomen op de monopoint ? Of heb je nog een idee?
Bedank voor je reactie.
Franklin.
17 jaar
Hoi ,allemaal de storing van de golf die niet wou aanslaan lag in de stekker van de monopoint voorop onder de luchtfiltercap draadje los, auto start en rij weer . O ja auto doet het ook als de spannig van de bezinepomp inzak naar 10,5 v als de motor aanslaat krijg hij weer gewoon 12v.
Ricky bedankt voor je input.
Franklin.
17 jaar
Thanxs voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar