close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf/Toledo 1.9 TDI AHF Start niet en rookt als een bezetene..

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: AHF

Ik heb in een Toledo een 1.9 TDI motor ingebouwd van een Golf 4 (zelfde motor), maar bij aanschaf van het blok heb ik de kop laten reviseren (omdat al 2x een klep afgebroken is bij de 2 vorige blokken) en nihil laten afvlakken, wel heb ik een koppakking gebruikt met 3 gaten.

Hij start niet, gaat rond, maar je hoort geen ontbranding tenzij je rem reiniger sprayt in de inlaat, dan loopt hij, maar als je de gas los laat en hij daalt lager dan 2000RPM slaat hij af. Je kunt ook alleen maar eigenlijk vol gas geven of anders doet ie niets, sterft gewoon af.

Hij rookt zeer veel wit/grijze rook. ALS hij eenmaal op temperatuur is en je laat hem stationair lopen dan schommelt hij hevig tussen 800 en 1200 RPM.

Uitgelezen: Geen foutcodes.

Pomp al vervangen door de oude (100% werkende) pomp op te zetten, maar geen baat.

Ik weet het niet meer. Auto moet ZSM de straat op ivm woon-werk verkeer v.d. klant..

Iemand een idee??

Geplaatst door

Kaantje (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat de riem op tijd? Nokkenas en pomp e.d.?
Egr klep blijft niet open staan?
Is de compressie wel goed?
Staat de turbo niet vast?

Wat was er eerst stuk aan oude blok en wat heb je van het oude blok overgebouwd en wat heb je van het nieuwe blok laten zitten? Denk dat je een beetje terug moet denken.

ricky 10
badge

9 jaar

Turbo staat niet vast, egr is volledig verwijderd.

Ik weet zeker dat alles op tijd staat.. is miljoen keer op nieuw gecontroleerd..

Kaantje 0
badge

9 jaar

Oke maar wat was er dan eerst stuk en wat is er overgebouwd en wat niet? Zie mijn vraag in vorige bericht...

ricky 10
badge

9 jaar

Timing : vliegwiel merkteken timing .
: nokkenasblokkeergereedschap na de/montage vacuümpomp nokkenaspoelie los [spieloos].
:brandstofpomp met blokkeerpen blokkeren .
:disriem spannen dispoelie vastgezet.
:motor warm draaien 85 graden pomptiming meten met vag/com.

Timing krukaspoelie vliegwiel wil nog weleens afwijken vandaar deze volgorde.

suc6 Bert

Wit-grijs rook bij diesel is meestal een tekort aan brandstof, filter niet verstopt?

geert3496 0
badge

9 jaar

Verstuivers defect?

Henk Nobach 0
badge

9 jaar

Heb al eens gehoord dat de verstuivers tijdens demontage bewaard moeten worden in de dieselolie. Anders gaan ze vastzitten

Het bleek uiteindelijk de spanner te zijn, deze bleek constant een paar graden te verdraaien met aandraaien waardoor de timing en alles niet klopte.

Deze is uiteindelijk gedemonteerd en opnieuw gemonteerd en hij startte als een verse motor!

Super bedankt iedereen voor de reacties!

Kaantje 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.