close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf TDI 66 kw: Haperen stotteren bij stoppen

Bouwjaar: 1998

Zodra ik stop bij bijv een stoplicht dan begint mijn auto te stotteren. Zodra hij helemaal stil staat stopt dit en draait hij mooi stationair. graag advies

Geplaatst door

Nizaar (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bekend probleem bij golfs van bj 98/99 computer van een nieuwer type en probleem is opgelost.

arie549 0
badge

20 jaar

Bekend probleem. Zoek maar eens op deze site of op www.tdiclub.com. (low speed shudder)
Computer vervangen is waarschijnlijk beste oplossing. VW heeft 3jr 100.000km garantie hierop gehad. Beetje aan de inspuiting draaien helpt bij sommige mensen ook volgens www.tdiclub.com. (kan met vagcom)

dutch123 220

20 jaar

ik zou ook kijken naar het tweemassavliegwiel dit geeft ook een stotter effect.

dutch of arie wat is low speed shudder?ik heb daar nog niet van gehoord.

weet iemand daar meer over?

lightsomedog 0
badge

20 jaar

heb ook nog nooit gehoord van low speed shudder. lightsomedog: wat jij zegt over tweemassa vliegwiel klopt wel maar weet zeker dat het bij deze auto niet het geval is. is puur inspuiting brandstofpomp kan het op dat mmoment even niet aan( gaat te snel voor hem) een andere computer van een nieuwer type is niet iets anders en het probleem is opgelost. wel dure oplossing trouwens.

arie549 0
badge

20 jaar

Low speed shudder wordt als term gebruikt op www.tdiclub.com om het probleem aan te geven dat als een TDI uitrolt met de koppeling ingetrapt dat de motor onregelmatig begint te lopen.
Ik heb hier zelf uitgebreide metingen aan gedaan (kan de dealer niet omdat je speciale apparatuur nodig hebt om het toerental supersnel te meten: 4 keer per omwenteling) en ben tot de conclusie gekomen dat het een regelprobleem is in de zin van de regeltechniek. Het motortoerental oscilleert met een frekwentie van eens per 1.5 omwenteling.
Volgens zeggen zou het twee-massa vliegwiel dit veroorzaken. Ik kan me daar wel iets bij voorstelling, maar kan het niet bevestigen of ontkennen.
Ik weet wel dat het probleem in de VW database staat en dat het opgelost kan worden met een andere ECU. Hierin is de software aangepast om dit probleem te onzeilen.

dutch123 220

20 jaar

Ergens op deze site werd toch ook een oplossing beschreven met het tussenvoegen van een wisselrelais om het snelheidssignaal bij het uitrollen af te vangen? Er is in elk geval al genoeg over geschreven.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

bij dit type auto heeft vw toch een steekje laten vallen. mag geen plaats hebben bij zo'n "degelijke" auto. maar in ieder geval succes.

arie549 0
badge

20 jaar

als dit een bekend probleem is wat in de regeling van het regelapp zit.waarom komen ze bij pon dan niet met een flash dit gebeurt wel vaker?

lightsomedog 0
badge

20 jaar

Ik denk dat ze het niet kunnen flashen. Mogelijk zit niet alle software in het flash geheugen. Een deel kan ROM zijn.
Als flashen wel zou kunnen, zou dat de perfecte oplossing zijn voor iedereen. Veel goedkoper voor PON als het in de garantie valt en denk eens aan de goodwill die dit kweekt bij de klanten.
Even bij PON langs (gewone dealer zal de apparatuur hiervoor wel niet hebben) en vijf minuten later is je probleem weg.

dutch123 220

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.