een van onze klanten wil een T5 170 pk automaat aanschaffen wie heeft ervaring met deze auto's.?
De auto wordt extreem zwaar belast en gebruikt, en zij rijden ongeveer 100000 km per jaar.
En wie weet hoe de distributie eruit ziet , riem ketting etc?
sido schat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de motor is betrouwbaar maar de bak niet en de motor heeft een ketting.
Met een T-5 170 pk? 100.000 km rijden met een automaat ook nog en dan zeer zwaar belasten? Das de duivel verzoeken, misschien een vrachtauto een optie? Maar zonder gekheid, kennis van me rijd zon ding en heeft op een kapotte aandrijfas 2 x vliegwiel en lekke koppakking verder geen bijzondere dingen gehad binnen 60 000 km
Valt mee , niet?
distibutie is geen ketting maar tandwielen.
geen ketting maar tandwiele ??
18 jaar
http://www.amt.nl/pdfAMT/archief_pdf/mot...
Interessant artikel over de halve V10. Let op de aandrijving van de dynamo!
Zowel motor als versnellingsbak zijn eigenlijk zonder problemen.
Echter hebben deze 5 cilinders ( met tandwiel distributie ) het nadeel nogal wat meer olie te verbruiken als die bij de T4, en de waterpomp is en blijft een zwak punt.
Chris
ik zij ketting maar moet tandwielen zijn. sorry
Hallo,
Oopzich zijn het goede motoren wat meneer (pewe 8940) hierboven zegt klopt dus volledig. Die waterpomp gaat zeer snel kapot ze hebben nu een het schoepenrad veranderd in het materiaal kunstof. Maar dat is zeker geen vooruitgang we vervangen ze alsnog regelmatig. Verder zijn het goede motoren!!!
mvg, mike
nou mensen... is dit alles? waar praten we nou over? vergeet niet hoge bomen vangen veel wind, gezien nederland bezaait ligt met VW bussen... praat je over een drupel op een gloeiende plaat...
indien je bang bent voor kosten aan je heilige koe... zou ik gaan fietsen, PAS WEL OP VOOR EEN LEKKE BAND!
''wie bang leeft gaat bang dood''
paul,
Tja, je kunt natuurlijk ook altijd weer in een buggy gaan rijden, 126..............
18 jaar
Die dynamokoppeling is niet nieuw, misschien wel in de uitvoering met een riem, maar ik heb al eerder ssortgelijke koppelingen gezien, gemaakt van 2 tandwielen en een duplexketting op bezandingswagens.
groeten Marcel
De 174 pk's zijn AXE motoren en daar is niets mis mee. Als je problemen wilt horen kun je denken in een eenmalige vervanging van de waterpomp omdat het asje breekt en een oliekoeler die doorslaat maar verder echt perfecte motoren. De automaatbak alleen even opletten hoe dat ie schakelt van 1 naar 2. Soms wil dit een beetje grof gaan maar daar is een software-update voor te krijgen. Nadeel van deze update is dat ie minder fel reageert op de kick-down. De distributie is tandwielen.
Het is zonder enige twijfel de beste bus die er op dit moment te krijgen is !!!
Groeten,
[quote=vw4]De 174 pk's zijn AXE motoren en daar is niets mis mee. Als je problemen wilt horen kun je denken in een eenmalige vervanging van de waterpomp omdat het asje breekt en een oliekoeler die doorslaat maar verder echt perfecte motoren. De automaatbak alleen even opletten hoe dat ie schakelt van 1 naar 2. Soms wil dit een beetje grof gaan maar daar is een software-update voor te krijgen. Nadeel van deze update is dat ie minder fel reageert op de kick-down. De distributie is tandwielen.
Het is zonder enige twijfel de beste bus die er op dit moment te krijgen is !!!
Groeten,[/quote]
Ik weet niet of je nog zal reageren maar heeft die update een naam? Wat kan ik aan mijn dealer vragen??
174 pk axe automaat hce bak die aardig bonkt!
15 jaar
Richard,
Maak even een nieuwe topic aan voor deze vraag.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar