auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Hoe lang nog ?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ABU

L.s.,

Het motortje wordt moe. De compressie is gemeten in april 2003 (160.000 km) en in april 2009 (267.000 km):
Cylinder 1 is gedaald van 12 naar 8,5, Cylinder 2 van 9.8 naar 8,5, Cylinder 3 van 11 naar 7 en cylinder 4 van 10,5 naar 9,5.
Het olieverbruik is nog niet zorgwekkend: toegenomen van 1 liter op 5000 km tot 1 liter per 1500 km.

Bij fly-overs op de snelweg zie je aan de vacuümmeter dat je meer gas geeft dan vroeger om je snelheid te houden. Op zich allemaal niet zo zorgwekkend.

De vraag is nu:
1 / hoeveel km zal de motor het nog uithouden ?
2 / kan je die periode verlengen met xado of dergelijke lapmiddelen (een sloopmotor met weinig km inbouwen is op termijn betere oplossing natuurlijk).

grt,
wmuller

Geplaatst door

wmuller (135)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo

allereerst even,hoe is de compressie gemeten ? je hebt hem zo te zien 2 x gemeten,maar ook 2x op dezelfde manier ? dus niet één keer met warme en de andere keer met koude motor ?

Indien de motor verder nog goed loopt,zou ik me geen zorgen maken en hem lekker laten lopen..ook het olieverbruik dat nu is toegenomen,zou ik me geen zorgen over maken..reviseren of een andere motor plaatsen kan altijd nog,een fles olie op 1500km is nog een stuk voordeliger..

en die lapmiddelen ? sommige helpen helemaal niet,en andere maar een beetje,maar hoe je het ook ziet,lang zal het nooit werken..uitstel om een andere motor te zoeken lijkt meer op het paardemiddel,

en hoeveel km de motor het nog volhoud is niet te zeggen,misschien nog maar 10km,maar met een beetje mazzel nog 80.000km

dat ligt helemaal aan de conditie van de motor en aan de rijstijl van de bestuurder etc..

giet eens een beetje olie in de cilinder en meet de compressie opnieuw,stijgt nu de waarde dan kun je stellen dat de zuigerveren de boosdoener zijn en niet meer geweldig afdichten,blijft de compressie gelijk,dan zou je het probleem in de kop/kleppen kunnen zoeken..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey Stephan,

Dank voor je reactie.
Bij de laatste keer meten was de motor 'handwarm'. Van 2003 weet ik dat niet meer, vermoedelijk ook omdat ik dit soort dingen meestal kombineer met olieverversen en dat doe ik alleen bij warme motor.
Die tip van olie op de zuiger ga ik uitproberen (de motor ligt iets voorover, dus de olie loopt dan wel naar de lage kant)

grt,
wmuller

wmuller 135

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.