close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Veerpootjes achter

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hoi allemaal,

Wij willen, omdat we hebben gezien, dat de stootbuffers die in de stofhoezen van onze achterschokbrekers zijn gemonteerd en zijn beschadigd, nieuwe veertjes of Carsupport veertjes plaatsen.

Onze vraag: Bij onze vorige Golf, een 2, kon je zonder veerklemmen zo de veerpoot demonteren.
We hebben het aan een hoop mensen gevraagd en eigenlijk weet niemand hoe het echt zit.
Hebben we voor onze Golf 3 veerklemmen nodig???????

Bij voorbaat weer erg bedankt allemaal,

Groetjes Martina

Geplaatst door

Martina (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee golf 3 heeft zelfde constructie veerpoten als type 2.

Dat gelt voor zowel voor als achter

Groetjes Blazer

VW-Blazer 0
badge

15 jaar

ligt eraan of je de orginele veren er nog onder heb leggen bij verhoogde kan het wel met een beetje spierkracht

johan vr6 0

15 jaar

Hoi,
We hebben Monroe's (gas) met originele veren.
We zien af van de hulpveren en gaan voor een paar Sachsveertjes.
Ook vernieuwen we dan meteen de koplagers.
Iemand van jullie ervaring met Sachsveren, qua veerkarakter; dit is voor ons belangrijk, omdat het een Cabrio is.

Allemaal weer bedankt en groetjes Martina

Martina 0

15 jaar

zijn de dempers nog goed
anders is een goedkoper optie de rubbers vervangen
zeker gezien je gas dempers hebt

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

en bestel voor de achterpoten gelijk 2 bovenste veerschotels, standaard verrot bij de golf 2 en 3, niet duur, en moeten toch los.

audia4 0
badge

15 jaar

Hoi allemaal,

De koplagers zullen we zeker vervangen als ook de bouten onder.
Dat de veerschotels ook meestal stuk zijn, wisten wij niet en zullen we zeker medevervangen.
Het is van allemaal weer een topadvies.
Bedankt beste mensen.

Groetjes Martina

Martina 0

15 jaar

koplagers zitten er achter niet in, alleen bovenop een paar rubber ringen. Die gaan eigenlijk nooit stuk.

wat die veerschotels aangaat, het is een apk punt, en een van de weinige punten waar golfjes heel erg veel op afgekeurd worden. het binnenwerk verroest er uit, en de veer draagt daarna in de carrosserie in plaats van aan de top van het veerpoot. Auto gaat dan ook iets scheef staan achter.

Als je ze loshaalt is het geen moeite ze gelijk te vervangen.

succes.

audia4 0
badge

15 jaar

[quote=audia4]en bestel voor de achterpoten gelijk 2 bovenste veerschotels, standaard verrot bij de golf 2 en 3, niet duur, en moeten toch los.

wat die veerschotels aangaat, het is een apk punt, en een van de weinige punten waar golfjes heel erg veel op afgekeurd worden. het binnenwerk verroest er uit, en de veer draagt daarna in de carrosserie in plaats van aan de top van het veerpoot. Auto gaat dan ook iets scheef staan achter.

Als je ze loshaalt is het geen moeite ze gelijk te vervangen.

succes.[/quote]
Geldt dit ook voor de Golf III Variant? Of is de constructie daar heel anders?

Thijs11395 0
badge

15 jaar

Hoi Audia4,

Met veerpootlagers bedoelde ik de rubbers.

We komen net terug van onze VW dealer en hebben het volgende gekocht:
De bout plus moer onderzijde veerpoot, bovenste veerschotel plus ijzeren afdekring, schotelrubber, geleidebus, alle drie de moeren, busje voor het bovenste rubber, geleidebus bovenop het bovenste rubber.
Alles via de Etka tekening.
Als je bijvoorbeeld naar de boeken van Olving kijkt, dan pas kom je er achter hoe ongelooflijk veel fouten en verschillen hierin staan.
Daarom zijn we enorm blij, dat deze site bestaat.
Trouwens de chef werkplaats, die weet, dat we heel veel zelf aan onze auto doen, gaf ons nog wel even ongevraagd de tip; doe het per kant, anders scheuren je rubbermetaalaslagers. Toch tof.
Trouwens deze hebben we pas vernieuwd; leuk werk overigens en duurt ook niet zo lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pas geleden liet Paul Kelder nog even zien met wat voor speciaal gereedschap hij deze lagers verwijdert, hadden we maar zo'n stukje gereedschap.
Maar goed als alles weer klaar is, komt er gegarandeerd weer feedback.

Weer enorm bedankt, groet Martina

Martina 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.