hallo
wie heeft er een oplossing voor een golf 3 deze werd ooit uitgezet 10 min later wou hij niet starten alleen met een beetje startpiloot wil hij gewoon lopen en goed trekken dus zou niet zeggen dat ie van tijd is tog??
MVG Kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al gecontroleerd of hij brandstof krijgt?
Inderdaad eerst even kijken of hij nog brandstof krijgt..
heeft hij dit ineens gekregen ? je kan ook de gloeiers eens even controleren,en eventueel de compressie meten.
Dat de distributie versprongen is,lijkt me sterk,maar ook dit zou je kunnen controleren..
Zo zijn er al een aantal dingen die je uitsluiten kan
Wat is trouwens de km stand van de auto ?
Gr Stefan
15 jaar
Nou ik ben er een tijd mee bezig geweest nu maar heb bij alle injectoren brandstof kan alleen niet meten hoe de drukken zijn! (heb ik geen tools voor)
heb ook de gloeipluggen gedem. en gecont deze heb ik ook de laptop laten controleren. op de laptop geeft hij ook geen foutcodes!
daarna heb ik relays 109 vervangen
en heb daarna nieuwe brandstof leidingen vanaf chassis naar filter gemonteerd want deze waren bijna doorgesleten op de luchtinlaat!
Heb hem ook goed warmgereden en daarna met een accu met veel AH starthulp gegeven maar dat hielp ook niet!
deze motor heeft nu 310.000 gelopen ik heb een half jaar geleden een nieuwe koppakking gemonteerd maar ze hebben 2 weken geleden de carrosserie bij de rechter veerpoot gelast en daarvoor schakelde ook de waste gate in op de verkeerde momenten dat probleem had ie nadat ze gelast hebben niet meer (filter enz is allemaal weggehaald) en nu was het van het ene op het andere moment dat de motor niet meer wou lopen! denk tog eigenlijk dat het niet veel kan wezen!!
MVG Kevin
15 jaar
Is je start toerental hoog genoeg??
Als je de auto aansleept of aanduwt loopt hij dan direct??? Zoja, startmotor vervangen.
Het klinkt of de motor snel genoeg rond gaat maar in werkelijkheid kan het net te weinig zijn.
Ik zou toch eens beginnen met drukken meten van je brandstof. Het komt vaker voor dat de pomp niet goed meer is, je krijgt wel brandstof bij de verstuivers alleen de druk is dan te laag.
Kevin
Ik lees dat er aan de auto is gelast ? ik hoop dat die goede man die dit gedaan heeft,ook ff de computer eruit gehaald heeft ?
Ook is dit probleem na het lassen ontstaan,wellicht is er toch iets kapot gegaan ( electronisch ) door het lassen aan de carosserie..
Gr Stefan
15 jaar
vandaag weer een stukje verder gekomen!! ik heb er nooit aan gedacht duzz bedankt (johan) we hebben 2 meter geduwt en hij liep direct dus ga er nu tog vanuit dat de startmotor het is ga hem morgen laten testen en laat het weten of ie het weer doet!! kan eventueel daarna ook nog de pomp startopbrengst laten veranderen met de computer hoorde ik!
bedankt voor de goeie adviezen in ieder geval!
MVG kevin
15 jaar
Controleer nog even je bekabeling + en de - van accu naar starter, wordt die niet snel warm tijdens starten, ook de accupolen, dit kan duiden op overgangsweerstand, dus minder spanning op de startmotor, als dit zo is dan heeft startmotor nazien geen nut.
Als je gaat klooien met de opbrengst,los je het probleem niet op,maar omzeil je het..
Hij moet gewoon normaal starten zoals het hoort zonder poes pas..
15 jaar
dacht toch echt dat de startmotor het probleem was en de boschdealer zei het ook al omdat er teveel speling op de lagers zat waardoor deze teveel weerstand boden!
Nieuwe startmotor gemonteerd maar meteen. Nog geen resultaat toen heb ik een nieuwe dikke + en - getrokken dat hielp ook niet!! heb nu de koudstartplug(tenminste dat denk ik bovenop de pomp) constant + gegeven en dan slaat hij aan na 2X snel het contact te bedienen!! koudstart plug origineel gemaakt weer en toen wou ie weer niet!! zou het gewoon het contactblok zijn??
Echt hopeloos deze auto!!
MVG kevin
15 jaar
probeer ook eens door in de luchtinlaat remenreiniger te spuiten en kijken of die dan wel wil starten.
als die dan wel start ligt het waarschijnlijk bij de pomp.
15 jaar
Contactblokjes gaan wel regelmatig stuk bij VW, deze zijn simpel door te meten bij twijfel, ( meten is weten ), kosten ook niet zoveel.
Je spanningen op de pomp zijn toch wel juist???
Is het foutcode geheugen al eens uitgelezen???
Minkabel accu naar chassie controleren, breekt namelijk nogwel eens af. En als hij bijna door is heb je onvoldoende massa. vw probleem.
15 jaar
eyy
oos lopen zoeken en meten heb een nieuw contactblokje gemont starte en lopen eindelijk het probleem opgelost! op de een of andere manier zorgt deze ervoor dat er spanning op de pomp blijft denk ik ofzow!!
Bedankt voor de hulp en adviezen hebbe zo weer een hoop kosen bespaart (buiten de startmotor om dan ghehe)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar