Hallo iedereen
Ik vermoed dat m'n vacuum magneetklep kapot is.
Voor ik 'm vervangt wil ik eerst informatie vragen van experts
"t gaat om vento TD van 94 waar turbo niet op gang komt.
Ik meet 12 volt bij de stekker maar kan niet doorblazen door de
slang aansluitingen,ook als ik stekker afhaalt ik kan nog steeds niet doorblazen.
Dan is die klep toch kapot of niet?
volgende vraag is,is dat 'n NC klep of NO klep
Gaat die klep alleen open en dicht of heeft die ook tussenstapjes zoals halp of kwart open.
En door wie wordt die klep open en dicht gestuurd b.v door gaspedaal als je volle gas geeft of wordt ergens anders mee open gestuurd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heren,
Is niemand die mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden?
Alvast bedankt.
Heb echt geen enkel idee.. Kunnen ze je bij de dealer ook niet verder helpen?
18 jaar
Deze kleppen zijn normaal dicht en met spanning erop open.
De klep wordt aangestuurd door de motor ECU, afhankelijk van de heersende luchtdruk in de inlaat.
18 jaar
Heren bedankt voor de informatie.
Ik ga die klep gewoon vervangen,ik ben nu overtuigd dat die klep gewoon kapot is.
Want ik meet wel akku spanning bij de stekker maar klep gaat niet open.
18 jaar
Volgens de vragensteller betreft het een TD motor en niet een TDI. Een TD heeft geen ecu. De magneetklep dient slechts voor het bedienen van de EGR-klep. Het ligt niet voor de hand dat het probleem door de magneetklep wordt veroorzaakt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar