close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Jetta: Hoog stationair lopen en nadieselen

Bouwjaar: 1987

Ik heb een jetta 1600 uit '87 en sinds een tijdje loopt ie heel hoog stationair (geen toerenteller helaas) en als je je hem uitzet dieselt ie soms kort, soms heel lang na. Ik heb reeds een carborateurreiniger toegevoegd aan de tank vandaag, maar ik denk niet dat dat gaat helpen. Heeft iemand een suggestie wat te doen?

Geplaatst door

wim12249 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Wim , Zet je stationaine toeren tal zo laag mogelijk , en het CO laag , kijk dan wat ie doet .

Jos W 0
badge

20 jaar

Deze hebben een 2EE carb van pierburg, die is ingewikkelder dan een gemiddelde inspuiting. Ga hier alleen aan schroeven met enige kennis van zaken, je maakt meer ellende dan je lief is. Laat hem anders een keertje echt goed afstellen.

audia4 0
badge

20 jaar

Jos, ondanks de waarschuwing van Harry zal ik dat toch proberen.
Je hoort nog van me.
Alvast bedankt

wim12249 0

20 jaar

rubber onder de carburateur stuk

asx 0
badge

20 jaar

De 1600 modellen hebben idd. 'n Pierburg carburator die voorzien is van 'n thermisch was-element die het toerental terugregelt als de motor warm wordt. In 9 van de 10 gevallen is dit was-element defect, zodat het toerental te hoog blijft, met als gevolg het nadieselen bij het stopzetten. Aan de achterzijde van de carb. aan de passagierskant zit 'n vacuumdoos, waarmee hetr stat. toerental geregeld kan worden. Als de aanslag van deze klep niet tegen de smoorklepaanslag ligt, reken er maar op dat het was-element defect is. Soms kun je deze nog bijstellen door 'n inbusboutje aan de bestuurderszijde, onder aan de carburator. Deze kun je dan losdraaien en de aanslag van de smoorklep verzetten. CO terugdraaien heeft geen zin, de motor loopt er alleen maar slechter van en gaat afslaan. Het was-element zit aan de voorzijde, herkenbaar als een aluminium huisje met 2 waterslangetjes eraan, vastgeschroefs met 2 schroefjes. Dit element vervangen is, bijna zeker, de oplossing.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.