close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III cabrio: Hydraulische kap werkt niet meer(GOLF3 cabrio)

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0I

Wie heeft er ervaring met hetvolgende probleem;
De hydraulische pomp in de kofferbak heeft een keer drooggestaan. lek reservoir.(GOLF 3 Cabrio 97')
Na het plaatsen van een ander reservoirtje is het mij een raadsel wat voor soort olie erin moet.
Ik heb het pompje even los op de accu getest. Hij loopt, maar hoe kan ik straks controleren MET olie of hij juist werkt?
Ik vrees dat hij misschien kapot is omdat ie drooggelopen heeft.
Ik heb het even geprobeerd met normale motorolie, maar er gebeurd niets.(ook niet rechtstreeks op de accu)
De pomp is ook niet meer aan te sturen met de schakelaar, zou dit een zekering o.i.d. kunnen zijn?
En at last; voor wat hangt er zo'n zwaar stuk ijzer onder de pomp???

Ik hoop dat er iemand is die er iets van weet!!

Bij voorbaat dank!!

Alex

Geplaatst door

Senna2005 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien je zeker weet dat de pomp is drooggelopen is het afscheid nabij....... als je de prijs hoort ga er dan maar even bij zitten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Dank je voor je reaktie Paul, maar voor dat ik deze wegknikker wil ik wel eerst zeker weten dat ie kaduuk is.
Ik kocht de Golf al zonder werkende kap dus ik weet niet of ie drooggelopen is.
Enigste wat ik constateerde is dat het reservoirtje lek was en vanaf het dashboard niet meer aangestuurd werd.
Ik las net op golfcabrio.com dat er de volgende soort olie in moet;
- typenr. G 004 000 M2
- Oil for Hydraulic System and power assisted steering
Denk je dat het mogelijk is om de pomp te testen met losgekoppelde slangen?

Gr.

Senna2005 0

16 jaar

Dat is inderdaad de olie die erin moet. De groene "VAG servostuurolie" Vullen duurt een eeuwigheid...
Oliepeil moet tussen MIN en MAX staan bij gesloten kap. Meestal zijn het de hydraulische veizels die de kap bedienen die lekken. Zitten links en rechts achter binnenbekleding. Zekeringen nakijken, maar vrees ook het ergste voor het pompje...

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Weer wat wijzer geworden!

Ik heb de pomp helemaal uitelkaar gehaald en schoongemaakt. Plunjers weer een beetje gangbaar gemaakt en het reservoir voorzien met verse olie.
Leidingen weer gemonteerd en losse spanning op het motortje gezet. Draaid weer als een lier!! kap open en dicht gaat soepel.

Alleen het volgende: Ik kan de kap niet bedienen via de daschboard schakelaar. Normaal met kontakt uit zou het groene lampje in de schakelaar moeten branden denk ik.

Ik kan geen spanning meten in de schakelaar.

Achterbank verwijderd en spanning gemeten op het relais. Rode draad zit spanning op. De draadjes van de kaphoes doorverbonden maar er gebeurd niets.....

Ik heb niet zoveel verstand van electra, dus ik weet niet hoe ik verder moet zoeken.

Ik heb ook wel eens gelezen dat de zaak gezekerd is maar kan de zekering niet (in het centrale blok) vinden. Zit ie soms ergens anders??

Ik hoop dat er iemand is die dit leest die wel eens wat met dit probleem te maken heeft gehad.

Bij voorbaat dank!

Senna2005 0

16 jaar

wij hebben dat ook gehad met een golf, toen bleek de accu niet sterk genoeg te zijn.
er zit een beveiliging op tegen een lege accu, als accu te zwak is dan schakeld het relais niet!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.