ik heb een golf lll uit 1997 met multipoint injectie. ik heb laatst de distributieriem vervangen en zins dien heb ik het gevoel dat hij een beetje inhoud en als je normaal optrekt happert hij een beetje en stationair schommeld hij een beetje in toerental. heb alles nog een keer na gekeken maar alles staat goed op zijn merkteken alleen bij de onsteking staat geen teken op het blok. heb naar de onsteking gekeken met een stroboscoop maar kan het niet echt goed zien want hij is erg onregel matig. het ene moment staat hij wel goed en het andere weer niet. weet een van jullie misschien wat dit kan betekenen. of ligt het misschien aan de injectie, heb vernomen dat deze ook dit soort problemen kunnen geven.
met vriendelijke groet,
yves
Geplaatst door Calibratje (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
jan T (25) PRO, 15 jaar geleden
je moet om de onsteking te kunnen controleren de motor in de bassistand laten draaien en hier heb je een testkast voor nodug.
je hebt alleen er niet bij gezegt wat voor motor je hebt.
groetjes jan.
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Oiram
Calibratje (0), 15 jaar geleden
het is een golf lll 1600cc met multipoint injectie. en misschien is het een domme vraag maar wat bedoel je met de motor in basis stand laten draaien. dat is toch gewoon stationair of niet.
groet yves
jan T (25) PRO, 15 jaar geleden
nee als hij stationiar draaid hij maar dan regeld hij steeds dus veranderd de onsteking maar als hij in de bassistandstand staat dan staat de onsteking vast en kun je hem controleren .
dit in de bassisstand zetten moet met de testkast.
groetjes jan.
Calibratje (0), 15 jaar geleden
ja oke, dan kan je zeker meten onder hoeveel graden je onsteking staat. maar dat weet ik niet uit me hoofd.
groeten yves.
jan T (25) PRO, 15 jaar geleden
nee dat is ook niet uit je hoofd teweten dat is per motor code weer verschillend.
groetjes jan.
Calibratje (0), 15 jaar geleden
nee oke dat dacht ik al. weet je toevallig waar ik dat op moet zoeken of moet ik dan naar de garage van vw toe om die informatie te kunnen krijgen.
met vriendelijke groet
yves
jan T (25) PRO, 15 jaar geleden
nou je kan de vw bellen als je chassis nummer bij de hand heb kunnen ze het zo op zoeken en misschien is het op internet ook wel tevinden maar daar ben ik geen ster mee.
groetjes jan.
Calibratje (0), 15 jaar geleden
nee, oke bedankt in ieder geval ik ga informeren bij de vw dealer.
met vriendelijke groet,
yves
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
Motorcode staat soms op een sticker op de distributiedeksel.
Oiram
jan T (25) PRO, 15 jaar geleden
meestal zit de sticker bij het reserbve wiel.
groetjes jan.
Calibratje (0), 15 jaar geleden
oke bedankt jongens ga van de week even kijken. auto is niet van mij dus heb hem niet altijd bij me namelijk.
met vriendelijke groet,
yves
Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden
Volgens mij 6graden, merkteken staat op vliegwiel, en inderdaad via software in meetwaardeblokken kanaal 0 om is basis instelling te zetten.
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
Volgens mij hangt het helemaal van het motortype af.
Bij sommige systemen kan hij het verdelerhuis wel verdraaien maar daar
stel je de onststeking niet mee bij.
Oiram
Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden
Dat klopt.
Calibratje (0), 15 jaar geleden
ik laat even weten dat hij weer in orde is. ik heb het onstekingshuis gedraait totdat hij op zijn merkteken stond. trekt nu weer goed op en hapert niet meer.
bedankt voor alle tips.
groetjes,
yves