close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: VW VR6 backfire + lang door starten

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 VR6

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een storing in mijn prive auto namelijk een vr6 met dis ontsteking. Het probleem is als ik mijn auto start duurt het ong. 10 sec voor dat hij pas aanslaat. Als de motor aan slaat loopt hij ook gelijk prima. Af en toe krijg ik ook een backfire tijdens het starten. Nadat de motor gedraait heeft start hij wel goed echter als de auto al 15min stilstaat komt het probleem weer voor. Er zijn geen storingen aanwezig, distributie en koppakking is pas verv. maar probleem was ook hiervoor aanwezig. Dis bobine, bougies en kabels, en de nokkenas sensor is vervangen, ook heb ik al alle draden naar de computer gecontroleerd. Computer is gechipt bij de vr6specialist maar lijkt mij dat er voor het starten geen waardes zijn aangepast. Brandstof druk is in orde namelijk tussen de 4 en 4,5 bar. Waneer de auto stil heeft gestaan en het probleem is aanwezig heb ik tijdens het starten tussen de 3 en 4 bar, dus lijkt mij ook in orde.

Wie kan mij helpen?, alvast bedankt,

Marco

Geplaatst door

marcogt (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat belangrijk is dat je met scoop gaat meten zoals je sensor krukaspositie, bobine en je stroomafname van je injectoren. hieraan kun je zien of ze goed werken wat ook voorkomt is dat de motor temperatuursensor wel werkt maar een verkeerde waarde aangeeft met name als je koud start en de sensor staat op een waarde die warm aangeeft geeft dan ook geen foutcode maar wel zo een storing.

ik heb in verleden een soortgelijke klacht meegemaakt dit zat toen in verbindingstekker draadboom naar injectoren en ontsteking deze spoten door wisselende weerstand op de vreemdste momenten in was met scoop zichtbaar. had toen wel een foutcode op ontsteking misfire cil 1

nic 0
badge

16 jaar

Dank je voor je hulp, maar heeft het zin om te meten als de motor loopt want het probleem is er alleen tijdens het starten wanneer de auto langer als 15min stil staat? De temperatuur sensor geeft wel een goede temperatuur waarde aan dit had ik al gecontroleerd tijdens het uitlezen.

marcogt 0
badge

16 jaar

hallo man dat probleem kan ik heb ik vaker mee gemaakt als het goed is zit hem dat in dat blokje van je contaktslot succes er mee hoor graag of het gehopen heeft

vr6 tuning 0
badge

16 jaar

contact blokje kun je wel uitsluiten,want hij doet hij alleen als de motor koud is.

@marco

je kan niet de weerstand van de kvs sensor zien als je hem uitleest,je zult de temperatuur wel bedoelen die je met uitlezen ziet,deze zal dan wel ongeveer hetzelfde zijn als die van op het dashbord.

je moet eens met een multie meter het aantal OHM meten van de sensor,zowel bij koude als bij warme motor,dan kan ik even voor je kijken of dit nog binnen de waarde valt.

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

Hallo, Het probleem is nog steeds niet opgelost. Inmiddels temperatuursensor verv. waardens wijkte ietsjes af, en krukassensor vervangen. Heb een andere computer geleend en geprobeerd maar heeft ook geen effect. Ook heb ik met de scoop de kruk en nokkenas sensor bekeken ook dit is in orde. Heb nu beina elka dag last van een backfire naar de inlaat, wie kan mij helpen zou niet weten waar ik nu nog moet zoeken..

marcogt 0
badge

16 jaar

Meet eens de restdruk in je brandstof systeem.

Michel VR6 0
badge

16 jaar

Hallo Allemaal

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een golf 3 tdi uit 1994.
de olie was laatst bijna op. hij begon te piepen. ik reed op de snelweg en opeens verliest mijn auto vermogen.
ik heb hem al een keer uit laten lezen en toen kreeg ik dat er storing was bij : inlaatspruitstukdruk. code: 00575
zelf denk ik dat de turbo defect is. maar ik heb dit een keer eerder gehad. toen verloos de auto vermogen en na een paar minuten was er niks meer aan de hand. hij deed het gewoon weer. de turboslang kun je nu gewoon inknijpen als je gas geeft. dat hoort normaal ook niet. mijn vraag is dus.. KAN IEMAND MIJ RAAD GEVEN?

Golf3tdicuijk 0

16 jaar

[quote=Golf3tdicuijk]Hallo Allemaal

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een golf 3 tdi uit 1994.
de olie was laatst bijna op. hij begon te piepen. ik reed op de snelweg en opeens verliest mijn auto vermogen.
ik heb hem al een keer uit laten lezen en toen kreeg ik dat er storing was bij : inlaatspruitstukdruk. code: 00575
zelf denk ik dat de turbo defect is. maar ik heb dit een keer eerder gehad. toen verloos de auto vermogen en na een paar minuten was er niks meer aan de hand. hij deed het gewoon weer. de turboslang kun je nu gewoon inknijpen als je gas geeft. dat hoort normaal ook niet. mijn vraag is dus.. KAN IEMAND MIJ RAAD GEVEN?[/quote]
je moet een nieuwe topic opstarten anders loopt alles door elkaar.

[quote=Golf3tdicuijk]Hallo Allemaal

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een golf 3 tdi uit 1994.
de olie was laatst bijna op. hij begon te piepen. ik reed op de snelweg en opeens verliest mijn auto vermogen.
ik heb hem al een keer uit laten lezen en toen kreeg ik dat er storing was bij : inlaatspruitstukdruk. code: 00575
zelf denk ik dat de turbo defect is. maar ik heb dit een keer eerder gehad. toen verloos de auto vermogen en na een paar minuten was er niks meer aan de hand. hij deed het gewoon weer. de turboslang kun je nu gewoon inknijpen als je gas geeft. dat hoort normaal ook niet. mijn vraag is dus.. KAN IEMAND MIJ RAAD GEVEN?[/quote]
maak even je eigen topic aan

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Hallo,

Ik heb bij me auto vorige maand de olie ververst, wat mij nu opvalt is dat ik sins dien geen backfire's meer heb. Wel wil de auto nog steeds af en toe slecht aanslaan, Het probleem komt bij koude motor niet voor maar als de motor warm is en ik start hem gelijk weer slaat de motor ook direct aan, maar als ik bij een warme motor de auto een half uur later start duurt het ongev. 8 sec. tot de motor aanslaat. Dus alleen dan is het probleem aanwezig. Als het probleem aanwezig is gaat de motor ook niet helemaal lekker rond net of de onst. timing niet helemaal goed is, maar als de motor aanslaat loopt hij ook gelijk goed op alle cilinders. Een tijdje geleden sprak ik een monteur die zij dat hij zoiets wel eens mee gemaakt had en dat de klepstoters kapot waren waardoor er kleppen open bleven staan. Heeft iemand hier ervaring mee?? Bij de compressie test waren de waardes in orde en alle 6 gelijk.

@michel vr6: de restdruk van de brandstof blijf ook in orde tijdens het probleem rond de 4 bar...

Wie kan mij helpen???

Mvg Marco

marcogt 0
badge

16 jaar

Dan zou ik sowieso eerst je brandstof druk meter maar eens gaan controleren, want de werk druk van een vr6 is 3-3,5bar en de restdruk met stilstaande motor na een kwartier 1-2bar

Michel VR6 0
badge

16 jaar

Dank je voor je reactie maar volgens auto data is de werksruk 4 bar en dat meet ik ook tijdens het starten. en na een half uur is het nog boven de 2 bar dus dit moet in orde zijn.

mvg marco

marcogt 0
badge

16 jaar

Hallo, ik heb het backfire en startprobleem opgelost. Mijn redenering is dat er een of meerdere kleppen niet goed sluiten tijdens het starten, anders kan je haast geen backfire krijgen tijdens het starten terwijl het ontstekingsysteem en de timing in orde is. Ik heb dus de hydraulische klepstoters vervangen want deze deden hun werk niet meer goed. De auto start weer perfect loopt mooier en heeft zelfs meer vermogen bij lagere toerentallen.

Bedankt iedereen die even meegedacht heeft

marcogt 0
badge

16 jaar

bij hydraulische klepstoters is de juiste olie heel belangrijk !! Ik zou de specificaties niet weten, misschien dat Paul Kelder je dat wel kan vertellen.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

Hallo wie kan mij vertellen heo ik de electrische branstof pomp uit de tank haal van een VW Corrado 2.9 6 cylinder.

Janic 0
badge

16 jaar

[quote=Janic]Hallo wie kan mij vertellen heo ik de electrische branstof pomp uit de tank haal van een VW Corrado 2.9 6 cylinder.[/quote]
wil je een nieuwe topic aanmaken om verwarring te voorkomen

Auto eens goed warm rijden, en dan even op een rustig weggetje volgas
en dan goed in toeren gooien...

ik zelf rijd ook een VR6 van het jaar 96

ik heb het probleem ook gehad, ik ben van nature een rustige rijder
maar een VR6 moet gewoon af en toe (als de motor goed warm is en goede conditie) even flink mishandelt worden > bewijze van spreken!

wat bij ook stuk is geweest (i.v.m. kwaal vr6jes)

LMM > Noodloop en weinig vermogen af en toe
Blauwe Tempsensor voor ECU (zit in het thermostaathuis) > slecht starten
DIS Bobine > Backfire
Nokkenassensor > Gaf foutmeldingen met uitlezen
Gasklephuis (gasklepregeleenheid) > bij volgas geen vermogen

wat uiteindelijk bij mij alles heeft opgelost (start probleem)

is Wynn's Oil System Cleaner en dat 20 Minuten laten draaien
Olie afgetapt nieuwe olie + filter, en daarna liep de motor als een
nieuwe VR6 (beetje overdreven) maar het heeft de punt op de i gezet

KM stand nu 216.000

Heeft alleen nog maar een Ketting Revisie ondergaan

A,

ATi-VR6 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.