Volkswagen New Beetle: Inhouden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi alh

De wagen van mijn vriendin : vw beetle '99 1.9 TDI alh motor 249 000 km.

Heeft twee weken geleden de achterste motorsteun los gehad. bouten afgebroken in de versnellingsbak met als gevolg dat de motor naar achteren helde.
Dit hersteld en een paar dingen tegen gekomen wat verduurd of stuk waren.
Alle vacuumleidingen vervangen + de eerste n75 klem " die met de zwarte kop"
"alh heeft er 2 opzitten" de leidingen hebben een binnendiameter van 3 mm die ik erop heb gezet.
Nu houdt de wagen in op 100 km/u. Je mag rustig rijden of gaspedaal beneden houden wagen trekt goed tot op 100 km/u dan heeft mijn geen gevoel meer in het gaspedaal en moet men de wagen stilleggen op weer normaal verder te kunnen rijden.

Bij vw langs geweest en daar kwamen de volgende storingen uit de computer :
17552 p1144 035
luchtmassameter , onderbreking/kortsluiting met massa
17958 p1550 035
laaddruk, regelverschil , sporadisch

De luchtmassameter gewisseld met mijne uit mijn caddy 1.9 tdi alh en blijft hierbij hetzelfde doen.

Door het naar achtere hellen van de motor is de flexibel van de uitlaat beginne te lekken. en hoort mijn een gefluid door de uitlaat. Als men de flexibel dicht houdt is het gefluid gedaan dus het komt niet van de turbo af.

Heeft er iemand iets dergelijks voor gehad en wat zou een oplossing kunnen zijn. Ik heb geen vag-com

De flexibel hebben we ondertussen vervangen gehad en de katalysator leeggemaakt maar dit hielp ook niets.
De luchtmassameter steekt er ook nieuw in van vorige week. De sensor van de intercooler heb ik vervangen gehad maar hij doet nog steeds hetzelfde. Ik heb gistere bij vw de originele vacuumslange besteld gehad morgen heb ik ze normaal binnen.

Egr klep is dicht maar werkt nog, deze heb ik zondag gedemonteerd en nog is proper gemaakt staat juist wat olieaanslag in. Maar hier leek het vacuumpotje wat er op bevestigd is niet al te denderend te werken deze ook gedemonteerd en alles terug gemonteerd. Probleeem blijft hetzelfste

De computer geeft aan dat de aangezogen luchthoeveelheid niet voldoende is en dat de egr klep te fel blijft dicht staan maar naar mijn mening staat die maximaal open

Ik ben hier bijna op het einde van mijn latijn wie weet er raad??

Serdons

Geplaatst door Serdons (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De EGR zal nog wel werken, maar door het afdoppen niet meer, je komt er waarschijnlijk een gaatje aan het inmaken van een mm of 6 ( of 8 )

Foutcode's :

foutcode: 17552 P1144
nl Luchtmassameter (G70) onderbreking / kortsluiting naar min
du Luftmassenmesser (G70) Unterbrechung/Kurzschluß nach Masse
en Mass or Volume Air Flow Circ (G70) Open/Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Onregelmatig lopen

Mogelijke oorzaken:
Draadbreuk en/of kortsluiting naar massa
G70 defect

Mogelijke oplossingen:
Check bedrading en aansluitingen
Check / Vervang G70


*****

foutcode: 17958 P1550
nl Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75) te grote meetverschillen
du Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75) Ladedruck Regeldifferenz
en Boost Pressure Controle Valve (N75) Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn.
Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.


Het kan dus nu ook zo zijn dat je de vacuumslangen verkeerd aangesloten hebt, of deed hij dit ervoor ook al ?

Zie ook :

[url=http://img689.imageshack.us/i/79132570.p...][img]http://img689.imageshack.us/img689/2278/...[/img][/url]

Gr Stefan

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

De vacuumslang bij de turbo is vaak gaar (waste gate) heb je deze ook vervangen ???

Gr. Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.