Hallo
Ik heb hier een VW Beetle 90 pk 1999 tdi 215000 km die slecht aanslaat met warme motor
Nu had ik al het een en ander gelezen over de startmotor maar nu snap ik het even niet helemaal
NL
Bij deze buiten temp dus vorst dus dikke olie en zwakkere accu de auto start goed
Bij warme motor dunnere olie accu is doorgeladen en is dus ook beetje warm dus goed op spanning slaat laat aan
Distrubutie is bij 185000 vervangen bij de VW volgens boekje
Volgens mijn gehoor gaat de startmotor lekker rond tov de koud start
De auto is partuculier gekocht en sinds 2 weken in bezit
Ik ben met het TDI gebeuren nieuw
Waar kan je het elektroniche gebeuren mee vergelijken
Een moderne benz motor met alle regel eenheden
Bedankt alvast
Gr Victor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem zit in het starttoerental, meten= weten= gelijk uitsluitsel.
Trek indien de motor warm is en niet wil aanslaan de stekker van de temperatuursensor, de motor slaat nu meteen aan.
Mocht dit het geval zijn, startmotor vervangen.
Voorwaarde : de accu moet fris / goed zijn.
Gr. paul
Inderdaad,
Je vind er ook genoeg van hier op het forum, even de zoekfunctie gebruiken.
Gr Stefan
14 jaar
Wat denk je wat
Heb nog niets gedaan alleen gedacht waarom starttoerental,???
Accu is goed bij koudstart dus
Ben wel eens over iemand zn schouder aan t kijken geweest die een turbo benz auto aan t remappen was??
Ik dacht mail even naar het bedrijf die dat vaker bij auto,s doet
Geen probleem bij ons remappen is het probleem weg
Dat zou mooi zijn meer vermogen en geen startmotor gezeur
Of jawel als hij net als een oudere type auto s echt zou overleden zijn
Dan is het wel noodzakelijk
Zou het een software probleem bij Vw geweest zijn??
We gaan het mee maken binnekort
Dus voor hetzelfde geld !!!
Gr Victor
14 jaar
Victor..
Op marktplaats zie je die advertentie staan, maar in 99% van de gevallen is de startmotor toch echt het probleem! remappen is niet echt de oplossing van je probleem, maar klinkt meer als omzeilen van je probleem.
Gr Stefan
14 jaar
Victor ,
Ik had hezelfde probleem met mijn Golf V en heb het voor 95 laten verhelpen bij een bedrijf in Neunen (VAGtechniek).
Zij updaten het motormanagement. Startprobleem bij warme motor schijnt een bekend probleem te zijn bij de TDI's.
Kennis van mij rijdt al iets meer als een jaar met deze aanpassing.
Nieuwe startmotor kostte 300 bij de dealer, dus heb ik voor 95 de gok genomen en auto start weer als nieuw met warme motor.
Groet,
Leon
14 jaar
Leon
Jij had niet het zelfde probleem.
Jij praat over een Golf V wij over een Beetle met een heel andere motorvariant.
Gr. paul
Paul,
300 was ook voor nieuwe startmotor bij een officiele VW dealer en deze heeft me geen revisie aangeboden anders had ik dat ook overwogen. Bovendien was ik met de update binnen een half uur geholpen .
Hoe dan ook het probleem kan dus op verschillende manieren verholpen worden.
Probleem is volgens mij wel hetzelfde en volgens de mensen van VAGtechniek komt het probleem voor bij meerdere TDI's met verschillende motorcodes/type's niet alleen golf . Kennis van mij heeft trouwens een TDI van bouwjaar 2000.
Dat is wat mij verteld is. Ik geef alleen mijn ervaring door en ik ben er in ieder geval mee geholpen.
Groet,
Leon
14 jaar
Dan nog is de startmotor dood aan het gaan,als je nu zou remappen dan doet hij het misschien weer even,maar de startmotor wordt dan weer slechter en dan krijg je zelfde probleem weer terug.
Dus gewoon startmotor vervangen is de oplossing.
Beste kerels
Wel even leuk deze discussie
Ik heb altijd oud zooi gereden en nieuw is niet interesant gezien de km die ik rijd
Het is een auto van mn zoon maar is hetzelfde als een Golf 4 90 pk tdi en de motor ook van Golf 3
Oude zooi wil zeggen dat ik mijn dynamo zelf reviseerde oa door lagers en de (evt noodzakelijk diode brug) koolborstels enz te vervangen
Ook startmotor was meestal de koolborstels op en bij alle oude golfjes werd de startmotor alleen al vervangen dat het bendex niet naar buiten sloeg dus
even een superfijn waterproefje over het asje en vetje en deze deed het wel een hele tijd
Op dat moment zal ik zeggen dat hij erachtervandaan moet en aandacht moet hebben
Starten met vorst en koude motor accu en alles is zwaar voor het circus
Alles warm minder weerstand dus hogere snelheid dusss
Ik ga weer voor het idee dat het software is
Maar oke ik denk het een beetje op mijn manier
En de tuner is van JD in Lochem
Denk wel een bekende
Dus voorlopig nog ff afwachte en na de kerst ff afspraak maken
Willen misschien nog wat andere dingen veranderen voor deze gechipt word
Tanks
Victor
14 jaar
[quote=victor]Beste kerels
Wel even leuk deze discussie
Ik heb altijd oud zooi gereden en nieuw is niet interesant gezien de km die ik rijd
Het is een auto van mn zoon maar is hetzelfde als een Golf 4 90 pk tdi en de motor ook van Golf 3
Oude zooi wil zeggen dat ik mijn dynamo zelf reviseerde oa door lagers en de (evt noodzakelijk diode brug) koolborstels enz te vervangen
Ook startmotor was meestal de koolborstels op en bij alle oude golfjes werd de startmotor alleen al vervangen dat het bendex niet naar buiten sloeg dus
even een superfijn waterproefje over het asje en vetje en deze deed het wel een hele tijd
Op dat moment zal ik zeggen dat hij erachtervandaan moet en aandacht moet hebben
Starten met vorst en koude motor accu en alles is zwaar voor het circus
Alles warm minder weerstand dus hogere snelheid dusss
Ik ga weer voor het idee dat het software is
Maar oke ik denk het een beetje op mijn manier
En de tuner is van JD in Lochem
Denk wel een bekende
Dus voorlopig nog ff afwachte en na de kerst ff afspraak maken
Willen misschien nog wat andere dingen veranderen voor deze gechipt word
Tanks
Victor[/quote]
En wat als ik zeg dat de computer bij koude motor genoegen neemt bij een lager starttoerental,maar niet bij warme motor?
Das het leuke van de nieuwe auto's,daar bepaald de computer wat er gebeurt.
En wat je zegt dat de motor minder weerstand geeft bij warme motor klopt,alleen als de spoel van de startmotor warm wordt,dan wordt de weestand hiervan hoger,dus moet er ook een hogere stroom doorheen wat dus niet kan omdat hij versleten is.dat is eigenlijk het verhaal kort gezegt.
Oke was ik nog vergeten
De Opel kadet diesel indertijd was ontzettend traaaaag met starten en toen hebben de mensen zelf een startmotor naar 9 volt laten wikkelen
jawel 9 volt en toen vloog hij rond
En dat ging goed
14 jaar
[quote=victor]hebben de mensen zelf een startmotor naar 9 volt laten wikkelen
jawel 9 volt en toen vloog hij rond[/quote]
Toch is een startmotor dan veel minder sterk....
Geloof ook wel dat de startmotor in de rondte vloog, kracht zat er niet in.
Denk ook dat de heren dit hebben bedacht aan de borreltafel daar doen dit soort uitvindingen het altijd goed.
Gr. paul
victor schreef:
Beste kerels
Wel even leuk deze discussie
Ik heb altijd oud zooi gereden en nieuw is niet interesant gezien de km die ik rijd
Het is een auto van mn zoon maar is hetzelfde als een Golf 4 90 pk tdi en de motor ook van Golf 3
Oude zooi wil zeggen dat ik mijn dynamo zelf reviseerde oa door lagers en de (evt noodzakelijk diode brug) koolborstels enz te vervangen
Ook startmotor was meestal de koolborstels op en bij alle oude golfjes werd de startmotor alleen al vervangen dat het bendex niet naar buiten sloeg dus
even een superfijn waterproefje over het asje en vetje en deze deed het wel een hele tijd
Op dat moment zal ik zeggen dat hij erachtervandaan moet en aandacht moet hebben
Starten met vorst en koude motor accu en alles is zwaar voor het circus
Alles warm minder weerstand dus hogere snelheid dusss
Ik ga weer voor het idee dat het software is
Maar oke ik denk het een beetje op mijn manier
En de tuner is van JD in Lochem
Denk wel een bekende
Dus voorlopig nog ff afwachte en na de kerst ff afspraak maken
Willen misschien nog wat andere dingen veranderen voor deze gechipt word
Tanks
Victor
En wat als ik zeg dat de computer bij koude motor genoegen neemt bij een lager starttoerental,maar niet bij warme motor?
Das het leuke van de nieuwe auto's,daar bepaald de computer wat er gebeurt.
En wat je zegt dat de motor minder weerstand geeft bij warme motor klopt,alleen als de spoel van de startmotor warm wordt,dan wordt de weestand hiervan hoger,dus moet er ook een hogere stroom doorheen wat dus niet kan omdat hij versleten is.dat is eigenlijk het verhaal kort gezegt.
Dat kan best
En ik hoop dat ik gelijk heb ivb met de euro s uitsparing maar als auto merk je fouten toegeven is moeilijk
Nou zou niemand erover zeuren na een tijd gereden te hebben
Maar de spoel is toch niet warm want je start toch 1 maal en niet tijdens rijden
Goed hij word door alles wel opgewarmd maar dat is ook maar lauw
Maar ik kan het niet helemaal plaatsen en het toerental naarbenden brengen is ook een optie
Begrijp me goed weet niets van TDI maar een startmotor doet hetzelfde alsvan een benzinne
De ECU belazeren kan
Heb paar jaar geleden een turbo projekt gebouwd met ekstra computer
Gezien de verhoogde benzinne druk liep de motor niet lekker stationair bij koud start
Heb een weerstand geschakeld bij de temp sensor naar de ECU en na 2 min knopje om en dan liep hij als normaal
Chippen kon niet helemaal maar werkte wel dus ik had de ECU belazerd
Dat was wel fun
Oke we gaan het wel zien en anders is hij dan toch ook nog gechipt
14 jaar
Jan
Ik snap niet waar je heen wilt, maar je kunt een oude golf diesel niet vergelijken met een TDI bv..Het staat op het forum al vaker vermeld of uitgelegd!
Maar een turbo project met een extra computer ?
Heb zelf ook nog een Bmw 325 Turbo, met 1 motorregelaparaat! Een KMS computer, en alles is haarfijn te regelen, ook het stationaire toerental, inspuiting, en nog 100 andere dingen, en het werkt perfect.
Je kunt geen appels met peren vergelijken.
14 jaar
Jan
Ik snap niet waar je heen wilt, maar je kunt een oude golf diesel niet vergelijken met een TDI bv..Het staat op het forum al vaker vermeld of uitgelegd!
Maar een turbo project met een extra computer ?
Heb zelf ook nog een Bmw 325 Turbo, met 1 motorregelaparaat! Een KMS computer, en alles is haarfijn te regelen, ook het stationaire toerental, inspuiting, en nog 100 andere dingen, en het werkt perfect.
Je kunt geen appels met peren vergelijken.
Stefan
Ik begrijp jou wel alleen ik wil het nog niet snappen
Bij mij moet het echt stuk zijn
Kms kan ik niet goedkoop maar heb hele leuke dingen gezien
Dit zijn kantenklare computers van Novotec monopoint op een 1242cc Fiat monopoit blokkie
mooi he zn 6cil in liijn
Staat nu een v8 voor de deur
Gr Jan
14 jaar
Jan
Ook zo'n losse kms mp35 is niet echt goedkoop, maar al met al ben ik zeer tevreden met 375 pk, de auto word niet dagelijks gebruikt, maar af en toe nog gevaarlijk om het geweld op de weg te houden, is inderdaad leuk speelgoed, maar we gaan off topic geloof ik..
Gr Stefan
14 jaar
Probleem opgelost
Motor gechipt bij JD engenering
Start weer normaal
Startmoter wel op leeftijd maar een diesel start minder als een benzinne auto want je rijd meer kilometers toch?
Even rekenen een startmotor ex montage 300 euro???
Nou voor niets meer vermogen
Mooi He
Gr Jan
14 jaar
Probleem opgelost
Motor gechipt bij JD engenering
Start weer normaal
Startmoter wel op leeftijd maar een diesel start minder als een benzinne auto want je rijd meer kilometers toch?
Even rekenen een startmotor ex montage 300 euro???
Nou voor niets meer vermogen
Mooi He
Gr Jan
14 jaar
[quote=victor]Startmoter wel op leeftijd maar een diesel start minder als een benzinne auto want je rijd meer kilometers toch?[/quote]
Dat ligt er maar net aan hoe en waarvoor je de auto gebruikt..
De startmotor word er na de software aanpassing in elk geval niet beter op, zie het nog eens een half jaartje aan..
Gr Stefan
14 jaar
We gaan het mee maken het probleem is er al een half jaar dus
Laten we maar ff kijken als t 10 graden onder nul is
Ik ga eens ff praten met zn startmotor boer
Zal eens kijke of er een lesauto vw is met dat probleem
Gr Jan
14 jaar
mooi
thanx
heb net een beetle gekocht met dit probleem
grtz jozef
14 jaar
Hoi Jozef
Van de week gaf de accu kuren dus deze maar eerst vervangen
We waren met Xenon aan t rommelen en na 15min was de accu dood
Dus eerst een nieuwe erin en dan afwachten maar weer
Gr Victor
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar