Hierbij een probleem met een auy pompverstuiver
Deze loopt stationair netjes en is niks aan de hand, wordt het toerental verhoogd dan gaat deze
inhouden en er komt een behoorlijke rook uit de uitlaat
lmm verv en deze opnieuw met scoop gemeten en geeft een onzuiver afwijkende waarde af
heeft volgens mij geen lekkage.
Wie kan ons op weg helpen??
Groeten Arjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft de egr open staan door vervuiling?
Ja dat zou kunnen maar zou die daardoor ook een behoorlijke rook geven
Ik heb de egr gemeten met de scoop de duty cycle zag er naar mijn mening goed uit
reageert wel als ik gas geef, weet de waardes niet uit me hoofd zal morgen opnieuw testen
en beeld opslaan.
Het zou natuurlijk goed kunnen vandaar misschien ook de afwijkende waarde van lmm
We hebben de egr klep schoongemaakt was inderdaad erg vuil, gaf alleen geen verbetering hij blijft inhouden en bij verhoogd toerental gaat die ook nog erg roken
[quote=Arjan24]reageert wel als ik gas geef[/quote]
Vreemd...., EGR werkt enkel in deellast.
Gr.paul
Ja dat is het zeker paul heb verschillende sensoren gemeten
Ik heb ook de bedrading van de pompverstuiver gemeten, de opvoerpomp eraf gehaald br filter verv kan niks geks ontdekken behalve dat de lmm een onzuiver beeld geeft als ik gas geef reageert de lmm wel maar ook onzuiver
Groet arjan
Hoe staat het met de turbo...?
Anders maar eens rijdend uitlezen, weet je meteen waar je aan toe bent.........
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Arjan24]reageert wel als ik gas geef[/quote]
Vreemd...., EGR werkt enkel in deellast.
Gr.paul[/quote]
Bij benzine klopt dit verhaal, maar bij diesels is ie vanaf stationair open tot zo 3000 rp,.
Kan je misschien de inspuitwaarde verschil per cilinder bekijken met je testkast. Misschien kan één verstuiver niet goed meer vernevelen. Nadeel bij pompverstuivers is dat je niet de retourwaarde kan controleren.
[quote=alexander242]Bij benzine klopt dit verhaal, maar bij diesels is ie vanaf stationair open tot zo 3000 rp,.[/quote]
EGR wordt toegepast in deellast (als jij bijv. 100 rijd op de cruisecontrol )in vollast is de klep dus gewoon gesloten.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=alexander242]Bij benzine klopt dit verhaal, maar bij diesels is ie vanaf stationair open tot zo 3000 rp,.[/quote]
EGR wordt toegepast in deellast (als jij bijv. 100 rijd op de cruisecontrol )in vollast is de klep dus gewoon gesloten.
Gr. paul[/quote]
Sorry Paul maar EGR bij een diesel staat ook al bij stationair open. Hij zal na een bepaalde periode wel sluiten ( +/- 40sec als ie continu stationair draait.) maar na één keer gas geven weer open gaan. Als je me niet geloofd check meetblokwaarde 3 maar eens als je tijd over hebt. De LMM zal eerst zo 270 aangeven en een teken dat EGR open staat, maar na een tijdje zal ie hem dus dichtzetten en schiet de LMM waarde naar de +/- 460 toe. Een diesel heeeft geen gasklep en zuigt meer lucht aan dan nodig is. Met de hoeveelheid brandstof inspuiting bepalen wel het toerental en als we toch genoeg lucht hebben, waarom dan geen uitlaatgas terugvoeren om zo de NOx terug te dringen.
Bij een benzine motor werkt de EGR alleen maar in deellast, dus met een constante snelheid gereden als bijvoorbeeld 100KM per uur op cruise. We willen geen uitlaatgassen hebben als ie stationair draait en natuurlijk ook niet in vollast. Dit kan je ook mooi controleren in meetblokwaarde 74.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar