goedendag
ik heb het volgende probleem met mijn golf 4.wanneer ik op de snelweg rijdt merk ik dat er een soort vertraging zit tussen het gasgeven en het reageren van de motor,lijkt net of ie even moet nadenken,circa een halve seconde.
dit is vnl te merken bij 3/4gas naar volgas.
ook merk ik dat ie dan niet vloeiend accelereerd maar iets schokkerig.wanneer de storing zich voordoet ben ik ook een pk of 10,15 kwijt.
uitlezen gaf de volgende storing:lamdaregeling bovenste grenswaarde.sporadisch.
dat zou dus duiden op een te arm mengsel.dit klopt met mijn gevoel wat het geeft.
storing doet zich niet altijd voor,soms rijdt ie zoals het hoort.
ik heb benzinefilter vervangen, en brandstofpomp uitgebouwd om aanzuigzeefje te controleren,deze was schoon.
brandstofdruk heb ik niet gemeten omdat het dan m.i. altijd zou moeten zijn.luchtmassameter lijkt mij hetzelfde verhaal.
waneer de storing gewist wordt en ook het smoorklephuis opnieuw ingeleerd wordt gaat het even goed,soms een week of 2 ,laatste keer 2 dagen.
ik verdenk eigenlijk het smoorklephuis,alleen beetje dure gok als dit het niet is.
is er iemand die deze storing herkend?
mvrgr
jacco
l
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou als eerste beginnen met het gasklephuis te reinigen en opnieuw in basis zetten met de testkast,vervang ook de temperatuursensor mee,die gaan vaak defect.
Controleer ook de vacuumslangetjes op lekkage.
Probleem zou ook in de luchtmassameter kunnen zitten,maar eerst die andere 2 dingetjes doen,dan verder kijken.
Ricky.
hoi ricky
gasklephuis is al in basis gezet met de testkast,en dan gaat het ook even goed,hij is ook al schoongemaakt.
temp.sensor is al vervangen.
vacuumcircuit is gecontroleerd en in orde.
maar.........men zegt mij dat de luchtmassameter stuk is of niet stuk,dit zou dan niet verklaren waarom ie soms wel goed rijdt?
mvrgr jacco
Ok,dan zou ik een nieuwe lmm proberen,is namelijk ook tevens een soort hoogtemeter (meetwaardenblok 6,moet ongeveer 0% aangeven).
Die 0 % betekent zeeniveau,grote kans dat hij een andere waarde aangeeft.(maar als deze waarde wel 0 is kan hij alsnog stuk zijn,hittedraadje).
Op zeeniveau is de luchtdichtheid dikker dan op zeg maar 2 km hoogte,als deze waarde verkeerd wordt gemeten door de lmm,dan zou hij problemen kunnen gaan geven,omdat hij ijlere lucht meet en dus de inspuiting gaat aanpassen,wat eigenlijk niet hoeft omdat we ons bevinden op zeeniveau.
Ricky.
ok ,ik ga er mee verder.
ik laat het resultaat nog weten
mvrgr jacco
Luchtmassameter is standaard kwaal, je kan m simpel testen met VAGCOM of VAS wat je voor hande hebt. Je hebt voor ongeveer 80 pleuro een ruil LMM bij de dealer.
was idd d de lmm!
moeilijkheid was alleen dat de testers het niet konden uitwijzen .dus de gok maar genomen en rijdt nu weer als nieuw.
bedankt voor jullie reakties!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar