Hallo
Ben nieuw hier en via via op deze site terecht gekomen,heb al het 1 en ander gelezen en ziet er allemaal goed uit dus hoop dat er iemand is die bij kan helpen.
Was namelijk bezig met het vervangen van de koppeling van mij auto,eenmaal bezig dacht laat ik nu ik toch zo ver ben maar is kijken naar de ketting aangezien ik deze al een beetje hoorde rattelen,zo gezegd zo gedaan alles verwijderd om erbij te kunnen bleek de bovenste wig toch wel heel erg ingesleten en de glijbaan boven was ook zo goed als versleten,ik de spanners besteld bij de dealer en vol goede moed aan de slag
en nu komt het nu heb ik de nokkenas verdraaid en heb echt totaal geen idee in welke stand die stond ik weet het is stom.
voor de rest staan alle tekens goed dus is echt puur de nokkenas
is er misschien iemand die een afbeelding of weet hoe die moet staan,het gaat om de nokkenas met de halve maan op het eind.
sorry voor het lange verhaal maar zit op dit moment echt vast.
Met vriendelijke groet edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Paul heeft wel een plaatje voor je denk ik,hi hi hi.
Ricky.
[url=http://imageshack.us][img]http://img340.imageshack.us/img340/7903/...[/img][/url]
Krukas aan de bevestigingsbout van de trillingsdemper in draairichting van de motor op markering BDP cil. 1 -pijl- zetten
[url=http://imageshack.us][img]http://img474.imageshack.us/img474/4760/...[/img][/url]
Nokkenasliniaal 3268 moet in de asgroef van de lange nokkenas kunnen worden geplaatst en bij het vooruitstekende gedeelte van de korte nokkenas samenvallen.
[url=http://imageshack.us][img]http://img474.imageshack.us/img474/9752/...[/img][/url]
Stand van krukas ten opzichte van tussenas afstellen resp. controleren.
Afgeslepen tand van aandrijftandwiel -B- moet met
lagerscheidingsnaad in lijn liggen (BDP cil. 1).
‒ Bout zonder kraag voor glijstuk -2- inbouwen en met
10 Nm
vastdraaien.
Glijstuk -2- met rollenketting -1- en beide kettingwielen -3- en -4- inbouwen (let op de looprichting van de rollenketting => blz. 13-21, afb.1).
Markering op het kettingwiel voor rollenketting
-4- moet met de kerf -C- of -D- op de
druklagerring samenvallen.
‒ Blokkeervertanding in kettingspanner met een kleine schroevendraaier vrijzetten -A-.
‒ Spangeleider tegen de kettingspanner drukken en kettingspanner met
10 Nm
vastdraaien.
[url=http://imageshack.us][img]http://img340.imageshack.us/img340/6840/...[/img][/url]
Trillingsdemper met tegenhouder 3406 arreteren.
veel su6 voorlopig hoef jij je niet te vervelen.......................
paul,
Hahha
nee vervelen hoef ik me zeker niet was gelukkig maar 1 nokkenas maar wou even zeker weten hoe die moest staan onderste ketting staat gelukkig nog op tijd.
Maar in ieder geval harstikke bedankt voor de hulp
Mvg Edwin
17 jaar
Met een nieuwe ketting en glijbanen hoor je eigenlijk de nokkenassen opnieuw te timen; de tandwielen zitten op conus en zijn dus random verstelbaar........ Hoe zuiverder de nokkenassen afgesteld, hoe mooier de motor loopt.
Hoe bedoel Harry?
dus als ik de merktekens goedzet is het eigenlijk nog niet helemaal ok?
Groet Edwin
17 jaar
edwin
harry bedoelt, indien er een nieuwe ketting met gelijbanen is geplaatst. nadien zul je moeten timen, daarom zei ik ook : je hoeft je voorlopig niet te vervelen.....
paul,
Hij was helaas toch al van tijd af dus nokkenas moest toch getimed worden maar ben er vandaag met de tekeningen flink mee bezig geweest en alle merktekens komen goed uit,dus ga er nu vanuit dat het weer in orde is allemaal.
zaterdag zal ik het weten dan ga ik de motor terugplaatsen.
Groet edwin
17 jaar
Heren bedankt voor jullie hulp vandaag de motor weer geplaatst en loopt als een zonnetje?
Groet Edwin
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar