close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Inhouden Golf GTI

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V GTI

Mijn golf III 2.0 16V GTI houdt bij zo'n 2800 en 3400 toeren in (alsof hij niet genoeg benzine krijgt) Hierna rijdt hij gewoon weer verder.

Wat reeds vervangen is:
- Temperatuursensor
- Bougiekabels
- Bougies
- Verdelerkap
- Lambdasonde
- Bobine

Enig idee wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

Bertus09 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens rijdend uitgelezen en de meetwaarde blokken bekeken om te zien wat er gebeurt?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Al eens rijdend uitgelezen en de meetwaarde blokken bekeken om te zien wat er gebeurt?[/quote]
Niet dat ik weet. Ik heb er verder eigenlijk ook weinig verstand van maar mijn garage is ook een beetje ten einde raad.

Bertus09 0

14 jaar

Kan jou garage wel uitlezen? Zo ja, zijn er ooit foutcodes uitgelezen en welke waren dat?
Zo nee, zou ik een ander zoeken.

Wat je zelf kunt doen:
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Kan jou garage wel uitlezen? Zo ja, zijn er ooit foutcodes uitgelezen en welke waren dat?
Zo nee, zou ik een ander zoeken.

Wat je zelf kunt doen:
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.[/quote]
Hij is een keer uitgelezen ja en toen kwamen er geen foutcodes naar boven. Alleen eentje mbt. ABS (lampje brande ook) en dat is gelijk verholpen.

Toch wel eigenaardig dat het alleen bij het toerental 2800 / 3400 gebeurt. Leek eerst iets met de ontsteking alleen dat is nu bijna volledig vervangen.
Het valt trouwens op dat hij het af en toe gewoon goed doet. Als ik een flink stuk gereden heb (motor dus goed warm) en daarna de motor opnieuw start, lijkt het probleem volledig verholpen. Tevens valt het me de laatste tijd ook op dat hij stationair niet helemaal soepel loopt. Het toerental schommelt dan tussen de 800 en de 950 toeren.

Zal van het weekend in ieder geval de slangen en de uitlaat is goed nalopen.

Bertus09 0

14 jaar

[quote=Bertus09][quote=oldford]Kan jou garage wel uitlezen? Zo ja, zijn er ooit foutcodes uitgelezen en welke waren dat?
Zo nee, zou ik een ander zoeken.

Wat je zelf kunt doen:
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.[/quote]
Hij is een keer uitgelezen ja en toen kwamen er geen foutcodes naar boven. Alleen eentje mbt. ABS (lampje brande ook) en dat is gelijk verholpen.

Toch wel eigenaardig dat het alleen bij het toerental 2800 / 3400 gebeurt. Leek eerst iets met de ontsteking alleen dat is nu bijna volledig vervangen.
Het valt trouwens op dat hij het af en toe gewoon goed doet. Als ik een flink stuk gereden heb (motor dus goed warm) en daarna de motor opnieuw start, lijkt het probleem volledig verholpen. Tevens valt het me de laatste tijd ook op dat hij stationair niet helemaal soepel loopt. Het toerental schommelt dan tussen de 800 en de 950 toeren.

Zal van het weekend in ieder geval de slangen en de uitlaat is goed nalopen.[/quote]
Heb gisteren is een flinke tijd onder de motorkap doorgebracht voor het controleren van alle slangetjes, kabeltjes en de uitlaat.
Helaas heb ik hier ook geen onregelmatigheden aangetroffen en het probleem houdt maar aan.

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft...

Bertus09 0

14 jaar

AFgelopen maandag maar is naar een officiele VW dealer gebracht voor een diagnose.
Na meerdere tests (brandstofdruk, op tijd controleren ontsteking, distributieriem, compressietest) was de conclusie van de dealer dat mijn blok eruit moet en een zuigerveer vervangen moet worden.
De uitslag van de compressietest was als volgt:

1) 11,5 Bar
2) 10,1 Bar
3) 11,7 Bar
4) 13,1 Bar

Komt dit iemand bekend voor?

Bertus09 0

14 jaar

Heb je al de bougies eruit gedraaid, ik had laatst bougies die zaten al 10 jaar erin en die waren op het puntje schuin afgesleten, die stotterde ook op een bepaald aantal toeren.

Zit het luchtfilter goed?

Verbruikt ie olie?

Ik denk dat als de VWdealer zegt na een test dat je zuigerveren niet goed zijn dat ze wel aardig in de buurt zitten, het is zonde, ik had een Golfje 1.8 die ermee kapte, ook de compressie ongelijk enzo. Als dat zo is zou je je blok moeten laten reviseren, dan zetten ze er allemaal nieuwe dingetjes in, kleprubbertjes en zuigerveren, je koppakking, distributieriem meteen en ga zo maar door.

Daarna moet je 'm wel weer voorzichtig inrijden.

Is zeer prijzig maar als het die Golf nog waard is zou ik het doen.

Goedkoper is om bij een beunhaas een ander blok erin te hangen, dan heb je geen garantie maar wel een ander blok erin. Koop een blok waar je je geen enkele zorgen meer over hoeft te maken, die zijn wel te vinden. Ze komen meestal uit een schadeauto waarvan de achterkant in mekaar zit ofzo.

Marco

golfprobleem 0

14 jaar

rare conclusie van de garage. Ook al zal 1 cilinder iets minder meedoen, dan is het gestotter bij 2800/3400rpm niet te verklaren.

Oorzaak ligt in inspuiting/onsteking.

mvg

peter139 0

14 jaar

[quote=peter139]rare conclusie van de garage. Ook al zal 1 cilinder iets minder meedoen, dan is het gestotter bij 2800/3400rpm niet te verklaren.

Oorzaak ligt in inspuiting/onsteking.

mvg[/quote]
Ondertussen doet ie het niet meer alleen bij dat toerental maar gewoon in het algemeen.. Tevens lijkt het alsof ik sinds gister in ene enorm veel Power kwijt ben. Vooral in z'n 1 is ie niet vooruit te branden..

Bertus09 0

14 jaar

Misschien is ondertussen de uitlaat/katalysator verstopt?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Misschien is ondertussen de uitlaat/katalysator verstopt?[/quote]
Zou dat dan weer een gevolg van al dat andere kunnen zijn?

Bertus09 0

14 jaar

Bull-shit wat die dealer je wijsmaakt..Volgens mij loopt hij achter met de huur en wil hij op deze manier snel wat geld verdienen..

Compressie einddruk van deze motoren ligt tussen de 10 en 13 Bar,

Toegestaan verschil tussen de cilinders onderling bedraagt 3 Bar, de slijtage grens ligt rond de 7,5 Bar.

Dus jou waardes zitten er nog mooi tussenin, vergeet niet dat het geen nieuwe motor is en ook de nodige km achter de rug heeft..

Inhouden kan vanalles zijn, je komt toch het e.e.a. aan het laten meten qua sensoren, is er wel de juiste kvs temp sensor vervangen ?

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Bull-shit wat die dealer je wijsmaakt..Volgens mij loopt hij achter met de huur en wil hij op deze manier snel wat geld verdienen..

Compressie einddruk van deze motoren ligt tussen de 10 en 13 Bar,

Toegestaan verschil tussen de cilinders onderling bedraagt 3 Bar, de slijtage grens ligt rond de 7,5 Bar.

Dus jou waardes zitten er nog mooi tussenin, vergeet niet dat het geen nieuwe motor is en ook de nodige km achter de rug heeft..

Inhouden kan vanalles zijn, je komt toch het e.e.a. aan het laten meten qua sensoren, is er wel de juiste kvs temp sensor vervangen ?[/quote]
Moet zeggen dat ik het ook al een raar verhaal vond. Maar goed je denkt, zij zullen het wel weten (a 90 e per uur!)

De sensor die vervangen is zit zegmaar onderin de motor. Toen die eruit was deed mijn temp. meter op dashboard het nog gewoon. Volgens mij dus de goeie.
Ik denk zelf nog steeds aan de ontsteking. Als ik na een ritje uit de auto kom ruik je onverbrande benzine. Nu alleen ergens een verdeler vandaan halen en kijken of dat wat uitmaakt

Bertus09 0

14 jaar

Deze sensor zouden ze dan vervangen moeten hebben, zie :

[url=http://img339.imageshack.us/i/61058608.p...][img]http://img339.imageshack.us/img339/560/6...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

klopt de timing van de distrubutie wel?
Heb je hem al eens uit laten lezen? dit kost 15-20 euro, dan kom je hoop meer te weten. Ik denk dat het odp sensor of hall sensor of lambda sensor kan zijn. Lambdasensoren gaan vaak kapot/ werken minder goed naarmate ze ouder worden. dit kan verklaren waarom je benzine ruikt en dat de motor niet goed loopt

ik zal dus eerst een uitleestest doen om uit te sluiten dat een sensor oid kapot is.

peter139 0

14 jaar

[quote=peter139]klopt de timing van de distrubutie wel?
Heb je hem al eens uit laten lezen? dit kost 15-20 euro, dan kom je hoop meer te weten. Ik denk dat het odp sensor of hall sensor of lambda sensor kan zijn. Lambdasensoren gaan vaak kapot/ werken minder goed naarmate ze ouder worden. dit kan verklaren waarom je benzine ruikt en dat de motor niet goed loopt

ik zal dus eerst een uitleestest doen om uit te sluiten dat een sensor oid kapot is.[/quote]
De distributie en ontsteking staan beid goed op tijd (gemeten door VW dealer). Hij is ook uitgelezen en toen zijn er geen meldingen naar voren gekomen.
Zoals eerder vermeld zit er net een nieuwe lamda in dus die kan je eigenlijk wel uitsluiten.
Maandag gaan we het gaskleppenhuis maar eens reinigen. Kijken of dat enig verschil maakt.

Daarna is de volgende optie om de ontsteking te vervangen (op zoek dus naar een betaalbare goed werkende ontsteking)

Bertus09 0

14 jaar

Ik hoop dat de lambda vervangen is door een origineel exemplaar en geen immitatie ?

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Ik hoop dat de lambda vervangen is door een origineel exemplaar en geen immitatie ?[/quote]
Neej hij is vervangen door een originele (dure) lambda

Bertus09 0

14 jaar

Gisteren maar eens alle electrische sensoren en apparaten door laten meten en tot mijn verbasing geven ze allemaal correcte waardes door. Het enige wat ik nog kan proberen is er een andere ECU op te zetten en kijken wat ie dan doet. Is er nog iets waar op gelet moet worden bij een andere ECU?

Bertus09 0

14 jaar

Het nummer moet overeenkomen met die van je ECU..

stefan84 0

14 jaar

Voor de mensen met een soortgelijk probleem-> Sinds vorige week is mijn probleem eindelijk opgelost!!

Het probleem bleek iets heel kleins (stoms) te zijn. Na het vervangen van Relais #30 heb ik nergens geen problemen meer mee en rijdt de auto als een zonnetje!

Bertus09 0

14 jaar

Bertus,

Ik heb een soortgelijk probleem. Ook precies tussen dat toerental houdt dit in ( schommelen idd ) op constanste snelheid en met optrekken schiet me auto pas vooruit boven de 3400 toeren. probleem is dat ik in een Golf V 1.6 FSi rijdt. dan gaat het verhaal van Relais # 30 zeker niet op. Waar zit dit relais eigenlijk?

bedankt.

groet.

Haringkop 0

14 jaar

Dat relai zit gewoon in de zekeringkast, maar bij jou zal dat inderdaad niet het geval zijn, relai 30 zul je niet vinden bij die auto, misschien wel 109, maar zou hem eens laten uitlezen, je kunt deze motoren niet met elkaar vergelijken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dacht ik al.
Na me vakantie laat ik hem uitlezen. heb al een afspraak staan. Je hoort me dan wel met het resultaat.

Groet.

Haringkop 0

14 jaar

Hey ik heb het zelfte problemen
maar rji zelf in een golf 3 gti 8v 2e gaat di Relais #30
ooke voor mji dan ?

NL RAMBO 0

13 jaar

Fons,

Ik zou even een nieuw topic openen..

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.