Volkswagen Golf : vw golf 3 gti 2.0 8v motor loopt belabberd

mijn golf is na het kapot gaan van de vorige katalysator belabberd gaan lopen.
heb er een nieuwe katalysator onder laten zetten
lambda sonde
onsteking op tijd laten stellen volgens vw normen
hij is uitgelezen kwamen geen fouten uit
boegies zijn vervangen
gasklephuis is gereinigd
andere orginele 2.0 ecu er in gezet
nieuwe filter
nieuwe boegie kabels
motor reiniger bij de benzine gedaan

hij blijft nog steeds belabberd lopen
als je gas geeft hoor dat ie inhoud en klappert
wie weet wat het kan zijn?

overigens stationair loopt hij perfect

vr676

Geplaatst door vr676 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Waar klappert hij ? Je bedoelt vast dat hij ploft in de inlaat ? Dat kan duiden op een te arm mengsel, vacuum lekkage of verkeerd ontstekings tijdstip..

Dat kan ook het belabberd lopen verklaren.

Lees hem nogmaals uit en kijk in de meetwaardeblokken eens naar de kvs temp sensor..Je kan hem ook meten op Ohm, doe dat anders eens bij koude en warme motor, als het goed is een 4 polige sensor, stekker eraf halen en tussen pen 1 en 3 meten.

En waarom is je vorige kat kapot gegaan ??? Dat heeft meestal ook een reden..

En is deze incl de lambda vervangen door een originele of immitatie ?

vr676 (0), 13 jaar geleden

de vorige kat is kapot gegaan door backfires
er zit nu een orginele lambda sonde in
hij heeft totaal geen vermogen meer trekt niet meer doffe klappen uit de demper
heel erg inhouden bij schakelen elke keer ook een klap uit de demper
hij blijft wel gewoon goed 7000 toeren stationair draaien.
zou de onsteking niet kapot kunnen zijn?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou eventjes niet meer rijden met de auto. Deze kat is binnen de kortste keren ook overleden.
Het lijkt erop dat je misfires hebt - bobine/bougiekabel/bougie defect of een totaal verkeerd brandstofmengsel.
Mogelijk is er iets mechanisch in de motor kapot.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Als die goed zijn compressie en lekverliezen meten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.