auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Inhouden Golf IV koud.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: APK

Goede dag iedereen hier op dit forum.

Ik volg dit forum al een paar jaar en het heeft mij al eerder eens een goed advies gegeven.

Vandaag heb ik mij als geregistreerd lid gemeld , omdat ik NU zeker jullie technisch advies nodig heb !



**

Bij de koude start kan ik niet van plek komen , gaspedaal kan ik helemaal intrappen maar het toerental blijft hangen rond de 2500rpm.
Motor geeft een "smorend geluid" en toerental zakt verder omlaag.

Laat ik de motor stationair draaien ( dat wil wel zonder problemen) dan kan ik wel van plek komen en kan ik opzich redelijk rijden (houd wel in boven de 3500rpm)


***

Het betreft een Golf IV uit '99 met een 2.0 benzine (motorcode APK )

****

Vervangen of uitgewisseld zijn :

# Bobine
# Luchtmassa meter
# Krukassensor
# Nokkenassensor
# Brandstof filter
# Brandstofdruk regelaar
# Opvoerpomp (tank)

*****

Gecheckt is

# timing
# OBD foutcodes ( overslag gedetecteerd meerdere cilinders ) (gasklep is gekalibreerd)
# brandstof druk , (op contact 4bar , stationair 2.5bar )


zelf ben ik voor dit nu uitgeschakeld en hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met deze rare en vervelende storing.

Met vriendelijke groet

Wouter

Geplaatst door

wrangler (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die foutmelding cilinderoverslag is denk ik jouw probleem. Is dat of zijn dat ook de foutmeldingen die steeds weer als eerste terugkomen?
Pak een plantenspuit en vul met water, start de motor en laat deze stationair draaien, dan water sproeien over de bougiekabels 1 voor 1 en ook vooral over de bobine (dat blok waar de kabels naartoe gaan) sproei deze helemaal nat en luister naar de motor, als deze reageert op het sproeien dan weet je hoe laat het is.

Heb je ook al nieuwe bougie's gemonteerd?

ricky 10
badge

10 jaar

Ja dit is eigenlijk het eerste wat we gedaan hebben, er zat zelfs 1 bougiedop redelijk los en is vervangen door een nieuwe.
bougies zijn pas geleden vervangen.

eerlijk gezegd denk ik dat die foutmelding een gevolg is van de daadwerkelijke storing.

gisten compressie gemeten is 4 x 11.5 bar, dat lijkt me ruim voldoende

wat ik nog wel ontdekte is enorm veel carterdruk (stationair), heb het kleppendeksel eraf gehaald ( geen vuil ) , inlaat spruitstuk losgehaald ( ook geen vuil ).

zou het kunnen dat mn uitlaat dicht zit ?

wrangler 0

10 jaar

Film het eens en zet op Youtube zodat wij het kunnen horen, dat maakt het een stuk makkelijker.

ricky 10
badge

10 jaar

[quote=ricky]Film het eens en zet op Youtube zodat wij het kunnen horen, dat maakt het een stuk makkelijker.[/quote]
zodra ik alles weer opgebouwd heb, dat hij weer kan starten/draaien dan zal ik het filmen.

wrangler 0

10 jaar

Zoals beloofd , een film van het inhouden/smoren.

Op you-tube.

http://youtu.be/ZsAKl6jnYKI

inmiddels uitgesloten :

# geen koolaanslag op de zuigers of kleppen.
# uitlaat/kat niet dicht.
# timing
# valse lucht.

....................

* extreme carterdruk icm 4x +/-16 bar compressie.

wrangler 0

10 jaar

Stinkt hij ook naar olie?
Maar je zegt dat de lmm al is uitgewisseld, heb je deze ff aangesloten en getest en verder niks of heb je hem een tijd daarmee laten draaien/rijden?
Trek de stekker daarvan eens eraf en dan starten en dan een tijd gaan rijden.
Doe dit zelfde met die van de lambdasonde.

ricky 10
badge

10 jaar

[quote=ricky]Stinkt hij ook naar olie?
Maar je zegt dat de lmm al is uitgewisseld, heb je deze ff aangesloten en getest en verder niks of heb je hem een tijd daarmee laten draaien/rijden?
Trek de stekker daarvan eens eraf en dan starten en dan een tijd gaan rijden.
Doe dit zelfde met die van de lambdasonde.[/quote]
LM is inderdaad uitgewisseld (met een nieuwe) heeft er ongeveer 5 a 6 min mee gedraaid , niet mee gereden . Maakte totaal geen verschil .

Als ik de steker aflaat van de lm krijg ik hem bijna niet aan de praat en stationair draaien wil niet.

Lambda getest ,de eerste pendelt 0.2 tot 0.8 en de achterste staat stil.

wrangler 0

10 jaar

Maar ruik je ook olie?

Trek nog eens de stekker van lmm eraf en ga minstens 15 min rijden.
Lees eens meetwaardeblok 6 uit, dan zie je ergens % staan en dat moet staan tussen de -5% tot +5% als ik het goed heb (0% = zee niveau) als dat al afwijkt dan is dat al niet goed.

ricky 10
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.